ستارگان سینمای کلاسیک در مواجهه با غذای مورد علاقه‌شان | پایگاه خبری صبا
امروز ۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۵:۱۱
رؤیای آشپزی که جهان را تغییر داد:

ستارگان سینمای کلاسیک در مواجهه با غذای مورد علاقه‌شان 

در دوران طلایی هالیوود و فیلم‌های صامت، داگلاس فیربنکس و مری پیکفورد، ستارگان سینما، به رم سفر کردند و در آن‌جا با این غذای افسانه‌ای روبه‌رو شدند. آن‌ها به‌قدری تحت تأثیر این طعمِ شگفت‌انگیز قرار گرفتند که با بازگشت به خانه، نام و طعم فتوچینیِ آلفردو را چون آتش‌سوزی در میان دوستان و طرفداران خود پخش کردند.

به گزارش صبا، در دل رمانتیک‌ترین خیابان‌های ایتالیا، داستانی پر از عشق و خلاقیت زندگی می‌کند: ماجرای آلفردو دی للیو، آشپزی است که با دستان خود، غذایی ناب و همچنین افسانه‌ای خوشمزه را خلق کرد. همسر آلفردو، پس از به‌دنیاآوردن فرزندشان، در بستر بیماری افتاد. آلفردو او را بسیار دوست داشت و با هنر آشپزی‌اش جان تازه‌ای به همسرش بخشید. از دل محبت و دقت، بشقابی از فتوچینیِ ساده، اما پر از عشق، متولد شد؛ ترکیبی از تخم‌مرغ، کره و پنیر پارمزان بود که همچون جادو عمل کرد.

این غذای سرشار از محبت، نه‌تنها همسر آلفردو را به زندگی بازگرداند، بلکه در نهایت، بنیان‌گذار یک امپراتوریِ غذایی شد. آلفردو، بدون آنکه خود بداند، با فتوچینیِ خود، به یکی از مشهورترین سرآشپزهای جهان تبدیل شد: نمادی از عشق و خلاقیت در دنیای آشپزی.

در دوران طلایی هالیوود و فیلم‌های صامت، داگلاس فیربنکس و مری پیکفورد، ستارگان سینما، به رم سفر کردند و در آن‌جا با این غذای افسانه‌ای روبه‌رو شدند. آن‌ها به‌قدری تحت تأثیر این طعمِ شگفت‌انگیز قرار گرفتند که با بازگشت به خانه، نام و طعم فتوچینیِ آلفردو را چون آتش‌سوزی در میان دوستان و طرفداران خود پخش کردند.

در نهایت، هرکسی که به رم می‌آمد، از جورج برنارد شاو گرفته تا آلبرت انیشتین و امیلیا ارهارت، مشتاق دیدار با آلفردو و چشیدن طعم فراموش‌نشدنی آشپزی‌اش بودند.

غذای آلفردو به جهانیان معرفی شد تا شادابی را در وجود هرکس که از این طعم می‌چشد، به ارمغان بیاورد. جهان به ارتباط و پلی بین گذشته و آیندۀ فرهنگ غذایی نیاز دارد. این امر، خوشمزگی و شادابیِ جهان را به درون انسان‌ها انتقال می‌دهد. در این راستا نمی‌توان از اشاره به وب‌سایت حس‌تازگی چشم‌پوشی کرد: محلی برای احیای فرهنگ غذایی ایران و جهان.

منبع:

www.hesetazegi.com

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • فسیل
    318/757/738/510
  • هتل
    259/539/720/331
  • شهر هرت
    77/541/914/557
  • هاوایی
    64/286/728/000
  • بچه زرنگ
    60/797/538/810
  • ویلای ساحلی
    55/721/366/000
  • ورود خروج ممنوع
    27/687/094/000
  • نارگیل2
    26/641/548/170
  • گیج‌گاه
    15/804/883/500
  • جوجه تیغی
    12/328/150/000
  • مسافری از گانورا
    10/960/645/500
  • عامه پسند
    6/744/378/500
  • حدود 8 صبح
    5/863/290/000
  • جنگل پرتقال
    2/927/689/500
  • ضد
    2/409/079/500
  • توچال
    293/892/500
  • خورشید آن ماه
    184/139/000
  • روشن
    66/835/000
  • پدران
    13/085/000
  • رویای کاغذی
    6/260/000