نمایشی از جنس جسارت زنان شاهنامه | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۲
سهیلا نجم پس از تماشای «ورا نام تهمینه سهراب کرد»:

نمایشی از جنس جسارت زنان شاهنامه

سهیلا نجم نویسنده، پژوهشگر و مدرس دانشگاه پس از تماشای نمایش «ورا نام تهمینه سهراب کرد» گفت: نمایشی از جنس جسارت زنان شاهنامه دیدیم و به گروه اجرایی نمایش تبریک می‌گویم که به سراغ این نوع نمایش رفته‌اند.

به گزارش صبا و به نقل از ایران تئاتر، سهیلا نجم نویسنده، پژوهشگر و مدرس دانشگاه شب‌ گذشته ۱۶ آذرماه با حضور در مجموعه تئاتر شهر به تماشای نمایش «ورا نام تهمینه سهراب کرد» به نویسندگی و کارگردانی حسین تفنگدار و تهیه‌کنندگی محسن کبیرنژاد در سالن سایه نشست.

سهیلا نجم پس از پایان نمایش گفت: واقعا جای یک نمایش از فرهنگ خودمان روی صحنه تئاتر خالی بود، اما با دیدن این نمایش که برداشتی آزاد از شاهنامه است، بسیار خوشحال شدم و به گروه اجرایی نمایش تبریک می‌گویم که به سراغ این نوع نمایش رفته‌اند.

او تاکید کرد: ما یک نمایش زنانه از شاهنامه دیدیم. جسارت و زنانگی تهمینه بسیار خوب و دقیق به نمایش گذاشته شده است و شاهد نمایشی روایتی و آوازی از جنس شاهنامه بودیم.

بازیگران این اثر نمایشی به ترتیب ورود به صحنه، میترا شجاعی، دانیال تفرشی، محسن میرهاشمی و مهتاب باجلان هستند.

دیگر عوامل این اثر نمایشی عبارت‌اند از محسن کبیرنژاد آهنگساز، فرشته شمس آواز، محسن کبیرنژاد، مهدی ابراهیمی و علی جباری نوازندگان، مسعود نیکو هم‌خوان، دانیال تفرشی دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز، پونه ولی‌زاده منشی صحنه، پرنیان حقیقی دستیار دوم کارگردان، کسرا ریاحی‌وفا مدیر هماهنگی و تبلیغات، علی کیهانی مشاور رسانه‌ای، علی گودینی طراح گریم، رضا خضرایی طراح نور، حسین تفنگدار طراح صحنه و لباس، آزیتا سمناک و زهرا تفنگدار عکاسان، محمدرضا غلامی طراح گرافیک، علی عالی‌مهر ساخت تیزر.

در خلاصه روایت این نمایش آمده است: «زن از دخمه تاریخ برمی‌خیزد و به فرمان گردآفرید و تهمینه آهنگ افشاگری می‌کند. او مدعی می‌شود آن‌چه از داستان رستم و سهراب شنیده‌ایم دروغی بیش نیست و راست و درست آن سخن این است که از همان ابتدا پدر و پسر یکدیگر را می‌شناسند و در سر اندیشه‌هایی می‌پرورانند که ناخواسته زندگی زنان داستان را دگرگون می‌کند…»

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است