علی صالح آبادی مدیر مسئول روزنامه «ستاره صبح» و نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار صبا تغییر عنوان معاونت مطبوعاتی به معاونت امور رسانهای و تبلیغات را امری خجسته خواند و تاکید کرد: این تغییر عنوان این نیاز روز جامعه بود چراکه مطبوعات مربوط به دهههای گذشته است و امروز علاوه بر این که مطبوعات وجود دارند، مشخصا روزنامه، هفتهنامه، مجلات و ماهنامهها، رسانههای مجازی نیز به شکل گسترده دیده میشوند و مخاطبان بسیاری دارند.
او ادامه داد: البته به نظر من فرهنگ مکتوب که شامل کتاب، روزنامه و دیگر نشریات میشود، در هیچ کجای دنیا از بین نرفته است و در ایران نیز از بین نخواهد رفت مانند رادیو که با ظهور تلویزیون خیلیها میگفتند دیگر کسی به رادیو گوش نمیکند، در حالی که در طول سالیان ثابت شد هر کدام جایگاه خودشان را دارند.
این نماینده پیشین مجلس بیان کرد: این که این معاونت در کل تمرکز خود را به سمت رسانهها و تعامل با آنها برده و در راستای استفاده از پتانسیل رسانهها برای تبلیغات و تبیین سیاستهای حاکمیت گذاشته است، امر پسندیدهای است و ظواهر و نشانههای آن را نیز میبینیم به طور مثال دیده شده که در سالهای اخیر به مناسبتهای مختلف معاونت مطبوعاتی در تعامل با روزنامهها تلاش کرده است دستاوردهای دولت و حاکمیت را از طریق رسانهها به اطلاع مردم برساند، در حالی که چنین راهبردی در گذشته وجود نداشت.
مدیرمسئول روزنامه «ستاره صبح» در پایان تاکید کرد: رسانهها میتوانند در سالمسازی جامعه، هم در حوزه تندرستی و هم در حوزه فسادهای مالی، نقش بیبدیلی ایفا کنند. مسئولان معاونت چون متولی فرهنگ هستند، حتما میدانند که فرهنگ مقولهای است که یک شبه درست نمیشود، بلکه در گذر زمان و تکرار هنجارها و هشدار درباره ناهنجاریهاست که شکل میگیرد و میتواند جامعه را سالم کند.