مبنای ما برای رونق سینما آمار سینماتیکت و تعدد آثار است/ چتر حمایتی برای همه طیف‌ها | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۶
در نشست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مدیران سازمان سینمایی مطرح شد:

مبنای ما برای رونق سینما آمار سینماتیکت و تعدد آثار است/ چتر حمایتی برای همه طیف‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز پررونق‌ترین دوران سینما است و امسال به رکورد حدود ۳۰ میلیون مخاطب می‌رسیم که یک رکورد جاودانه است.

به گزارش صبا و به نقل از اداره‌کل روابط عمومی سازمان سینمایی، نشست محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مدیران سازمان سینمایی برای ارائه گزارش عملکرد ۲ ساله سازمان، و ترسیم افق‌های پیش رو عصر روز گذشته در باغ زیبا برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست گفت: من با افرادی در حوزه سینما، رسانه و کتاب گفت‌وگو می‌کنم که کسی باورش نمی‌شود که من با آن‌ها نشست و برخاست داشته باشم. اگر یک سینماگر در مقابل ما نیز بایستد، وظیفه پدری داریم و چتر حمایت ما همه را شامل می‌شود، از این رو بنده به سینماگرانی که با ما رابطه خوبی ندارند نیز می‌گویم شما مشاور بدون حکم من هستید و به آن‌ها تاکید کرده‌ام اگر فردی از اصحاب سینما در تنگنای مالی هم باشد، به من خبر بدهند.

اسماعیلی اظهار کرد: هدف ما تعامل و گذشت است ولی عده‌ای می‌گفتند این‌ها آمده‌اند رونق سینما را از بین ببرند، برخی برای فشار آوردن به ما بیانیه می‌نوشتند، آن‌ها سینما‌ها را تعطیل می‌کنند در صورتی که فیلم‌ها باید اصلاح می‌شد. ما به رونق و اعتماد مردم به سینما افتخار می‌کنیم و مردم نیز به نظارت ما بر سینما اعتماد دارند که به همین دلیل به راحتی با خانواده به سینما می‌روند. کما اینکه اگر به جدول فروش فیلم‌ها نگاه کنید، بین پنج فیلم رتبه اول فروش همه آن‌ها بالای ۴۰ میلیارد بوده است.

وی گفت: در حال حاضر سازمان سینمایی ۱۷ فیلم با مشارکت دستگاه‌های دیگر برای جشنواره فجر آماده کرده است اما وقتی بنده از کلمه پررونق برای سینما استفاده می‌کنم، برخی ناراحت می‌شوند درحالی که من از آمار سینما تیکت و گزارش ساخت سالن سینما و تعداد آثار صحبت می‌کنم.

اسماعیلی با بیان اینکه عده‌ای می‌گفتند جریان انقلابی هروقت مدیریت را در دست بگیرد، بگیروببند راه می‌اندازد ولی با نقص‌های زیادی که وجود دارد امروز پررونق‌ترین دوران سینما را شاهد هستیم، افزود: امسال به حدود ۳۰ میلیون مخاطب می‌رسیم که این یک رکورد جاودانه و نشان‌دهنده آشتی مردم با سینما است.

در ادامه این نشست محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور ضمن خیر مقدم خدمت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیات همراه، گفت: موفقیت‌های ما در سازمان سینمایی مرهون زحمات معاونان، مدیران‌کل و مدیران‌عامل همه سازمان سینمایی است که با پشتکار، جدیت با مجاهده و تلاش‌های شبانه روزی و بهره‌گیری رهنمون‌های حوزه فرهنگی کشور محقق شده است. سازمان سینمایی کارنامه نسبتا خوبی در حوزه های مختلف نظیر توسعه زیرساخت، اقتصاد، رشد ساختارهای آموزشی، کادرسازی و تربیت نیروی انسانی، تعاملات بین‌الملل، احیای سینماها و ظرفیت های سینمایی استان‌ها و شهرستان‌ها و گفتمان‌سازی داشته و در این فعالیت‌ها، موفق عمل کرده است.

وی افزود: برنامه تحول سازمان امور سینمایی و سمعی بصری با هدف ارتقای سینمای ایران با سیاست‌گذاری برای نیل به سوی سینمای مبتنی بر اخلاق، امید و آگاهی، و محتوای مبتنی بر سینمای متعهد ملی، دینی و انقلابی، و رویکرد عملکردی قانون گرایی، استانداردسازی و عدالت‌محوری در پنج رویکرد، ۱۱ کلان برنامه، ۱۳بسته سیاستی- برنامه‌ای، ۶۵ سیاست برای اقدام، ۲۳۷ کار ویژه و اقدام عملیاتی برای سینما طراحی و تدوین شده است.

وی ادامه داد: تقویت گفتمان هویت ایرانی- اسلامی، رونق بخشی و شکوفاسازی اقتصاد فرهنگ و هنر، ارتقای نقش حاکمیتی فرهنگ و هنر، مردمی‌سازی فرهنگ و هنر، اقتدار هنری رسانه ای در عرصه بین‌الملل، از کلان برنامه‌های سازمان سینمایی بر مبنای رویکردهای فرهنگی دولت مردمی است.

رئیس سازمان سینمایی تصریح کرد: برنامه‌ها، عملکرد و افق‌های پیش روی سازمان سینمایی بر مبنای منویات مقام معظم رهبری و امام راحل و فضای فرهنگی دولت مردمی، متناظر به برنامه‌های تحولی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مبتنی بر مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و اسناد بالادستی به صورت جامع تنظیم و در قالب طراحی دقیقی اجرایی شده و روند آن ادامه خواهد داشت.

وی تقویت سرمایه انسانی و کادرسازی، احیای مرجعیت و تقویت حکمرانی، توسعه و ترویج بازارهای فرهنگی، ارتقای تولید محتوا، مراقبت فرهنگی از سینما از طریق بسترهای پیشگیری از تولید آثار ضدخانواده، حمایت از تولید آثار استراتژیک از اهم اقدامات تحولی این سازمان عنوان کرد و ادامه داد: تربیت نیروهای مستعد جوان و انقلابی، توجه به مسائل اساسی همچون امنیت، همبستگی و وحدت ملی، اقوام ایرانی، توجه به اولویت های محتوایی در حوزه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و به مفاهیم ارزشمند نظیر: شهادت، ساحت خانواده، جمعیت و آسیب های اجتماعی، مشاهیر واسطوره های ملی، استفاده از فیلمسازان و شخصیت های فرهنگی، متعهد و انقلابی نیز در برنامه های تعریف ما در سازمان سینمایی است.

وی با ارائه گزارش آماری از وضعیت سینما، روند، و برنامه‌های پیش روی سازمان سینمایی چشم‌انداز جامعی از اقدامات محقق شده و در مراحل و یا در شرف انجام در حوزه های مختلف تولید فیلم‌های سینمایی، کوتاه، مستند و پویانمایی، وضعیت حوزه زیرساخت‌ها، تفاهمنامه‌ها، همگرایی‌ها، فروش و گیشه، فیلم‌های سینمایی در نوبت اکران و تعاملات منطقه‌ای و بین‌المللی را در این نشست ارائه داد و افزود: با همکاری وزارت امور خارجه، رایزنان فرهنگی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی چندین طرح و برنامه در سطح منطقه و گستره بین‌الملل در حال پیگیری است تا شرایط برای پخش و بازاریابی بین‌المللی محصولات سینمایی ایران فراهم شود.

در این نشست اصغر فارسی، قادر آشنا، حبیب ایل بیگی، محمدرضا سوقندی، مجید زین العابدین یزدان عشیری، علیرضا اسماعیلی، روح الله سهرابی، غلامرضا نجاتی، بهمن حبشی، محمد حمیدی مقدم، هاشم میرزاخانی، مهدی آذرپندار،حسین طلابیگی، سید صادق موسوی، رمضانعلی حیدرخلیلی، مرتضی باقرنژاد، علی جعفری، مهدی شفیعی، معاونان، مدیران کل و مدیران عامل موسسات سینمایی، گزارشی از حوزه‌های مختلف تخصصی ارائه دادند.

در این نشست سید محمد هاشمی جانشین وزیر و معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارتخانه، مهدی نورعلیشاهی مدیرکل حوزه ریاست و مشاور وزیر، محمد رحمت مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی راهبردی وزارتخانه، محمدمهدی سموعی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشتند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    132/271/835/500
  • مست عشق
    54/070/366/500
  • سال گربه
    35/792/142/500
  • بی بدن
    35/619/960/500
  • آسمان غرب
    6/006/495/000
  • ایلیاجست‌وجوی‌قهرمان
    5/184/663/500
  • آپاراتچی
    5/159/083/500
  • نوروز
    3/553/600/500
  • پرویزخان
    3/373/987/000
  • نیلگون
    پیش فروش 600/000