ترویج مردمی‌سازی اقتصاد دانش بنیان با مسابقه تلویزیونی «شکوفا» | پایگاه خبری صبا
امروز ۲ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۲۷
در نشست مشترک رئیس صندوق نوآوری و مدیر شبکه یک سیما تاکید شد؛

ترویج مردمی‌سازی اقتصاد دانش بنیان با مسابقه تلویزیونی «شکوفا»

نشست مشترک رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و مدیر شبکه یک سیما با هدف تعامل بیشتر درخصوص تولید و پخش هرچه بهتر مسابقه بزرگ تلویزیونی «شکوفا» در محل صندوق نوآوری برگزار شد.
به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی مسابقه تلویزیونی «شکوفا»، رییس هیات عامل صندوق در این نشست با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان مهار تورم، رشد تولید گفت: یکی از مصادیق رشد تولید، شرکت‌های دانش‌بنیان هستند و ما در صندوق نوآوری تلاش کردیم به منظور تحقق هر چه بیشتر شعار سال اقدام موثری را برنامه‌ریزی کنیم و با این هدف، مسابقه بزرگ تلویزیونی «شکوفا» طراحی شده است.
دکتر خیاطیان اهداف تولید و پخش این مسابقه تلویزیونی را نخست مستندسازی و تبیین حوزه دانش‌بنیان کشور برشمرد تا از این طریق عموم مردم شناخت بهتری نسبت به این اکوسیستم داشته باشند. دوم بحث مردمی‌سازی اقتصاد که یکی از مصادیق آن، استفاده از ابزار تأمین مالی جمعی (Crowdfunding) است که ابزار نسبتا جدیدی به شمار آمده و می‌تواند به نوعی به حوزه وقف و نذر (در حوزه علم) بسیار نزدیک باشد. نکته سومی که خیاطیان آن را برشمرد هم این است که حوزه دانش‌بنیان می‌تواند در تبیین دستاوردهای کشور نقش‌آفرینی کند.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به برگزاری موفق طرح تامین مالی جمعی تحت عنوان «کارویا» گفت: طرح‌های شرکت‌های حاضر در این مسابقه، توسط کارشناسان بررسی و اصل پول همه سرمایه‌گذاران از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی تضمین شده است.
خیاطیان با تاکید بر اینکه حوزه نوآوری حوزه‌ای پیشرو است که قبل از استانداردها حرکت می‌کند ابراز امیدواری کرد: با همکاری خوب رسانه ملی بتوان اقدام موثری در حوزه ترویج مردمی‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان رقم زد و شاهد ادامه‌دار بودن این قبیل برنامه‌ها بود.

در ادامه این نشست میثم مرادی بیناباج، مدیر شبکه یک سیما، مسابقه «شکوفا» را برنامه‌ای نوآور در حوزه رقابت بین بخش‌های دانش‌بنیان برشمرد و گفت: برای طراحی این مجموعه چندین مسابقه مشابه بین‌المللی مطالعه و بررسی شده است تا شاهد برنامه متفاوتی با دیگر مسابقات تلویزیونی باشیم.
وی ماموریت‌های شبکه یک سیما را «دیده‌بانی پیشرفت ایران» عنوان کرد و گفت: یکی از مصادیق این ماموریت، روایت پیشرفت و معرفی حوزه‌های دانش بنیان است که در برنامه‌های مختلف شبکه و این مسابقه به صورت مستمر دنبال می‌شود.
وی با تاکید بر رویکرد عمومی شبکه یک سیما، پیوند موضوعات این مسابقه با نیازها و مسائل عامه را یکی از شاخص‌های تولید انتخاب مجموعه‌های دانش‌بنیان بیان کرد و گفت: گروه انتخاب در پایش و غربال طرح‌های دانش بنیان برای شرکت در مسابقه «شکوفا» به دنبال آن بوده که مردم در فرآیند مسابقه هم به عنوان مخاطب و هم عضوی از تولید و پیشبرد برنامه مشارکت داشته باشند.
مدیر شبکه یک سیما با اشاره به پیچیدگی‌های فنی برخی محصولات دانش بنیان معرفی شده در مسابقه تلویزیونی «شکوفا»، افزود: برخی از طرح‌ها، تخصصی است و وجه علمی دارد، لذا روایت دراماتیک در معرفی طرح‌ها اهمیت پیدا می‌کند تا مسابقه وجهه سرگرمی نیز برای مخاطبان پیدا کند.
مسابقه «شکوفا» با رقابت شرکت‌های دانش بنیان، نوآور و خلاق با هدف جذب سرمایه تا سقف ۱۵ میلیارد تومان در گروه اقتصاد شبکه یک سیما با مشارکت صندوق نوآوری و‌ شکوفایی توسط موسسه فرهنگی هنری هشت اقلیم تولید و پخش خواهد شد.

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۶۹/۶۹۳/۰۲۰/۰۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۳/۶۲۰/۱۵۶/۵۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۷/۸۶۸/۱۴۹/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۴/۳۷۶/۴۱۳/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۳/۴۹۵/۱۴۱/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۵/۸۴۱/۳۳۹/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۹۹۳/۸۸۰/۰۰۰
  • استاد
    ۹۹۲/۹۳۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۷۶/۰۳۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۴۲/۰۲۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۷۹/۹۶۰/۰۰۰