«رصتا»؛ از برگزاری نشست‌های تخصصی تا ایجاد تالار هوش مصنوعی | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۰۰
سعید مقیسه در برنامه «صبح‌به‌خیر ایران» تشریح کرد؛

«رصتا»؛ از برگزاری نشست‌های تخصصی تا ایجاد تالار هوش مصنوعی

رئیس ساترا با حضور در برنامه «صبح‌به‌خیر ایران» درخصوص نمایشگاه «رصتا» صحبت کرد.

به گزارش صبا به نقل از ستاد خبری دومین نمایشگاه «رصتا»، مقیسه در ابتدای صحبت‌های خود ضمن معرفی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر در فضای مجازی، درخصوص برگزاری نمایشگاه «رصتا» گفت: ساترا برای بهبود بخشیدن و ایجاد هم‌افزایی و ارتباط بین سکوها نمایشگاه سالانه «رصتا» را برگزار می‌کند. پارسال نخستین نمایشگاه برگزار شد و امسال دومین نمایشگاه از دهم تا سیزدهم دی ماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۴۰۰ سکو از ساترا مجوز گرفته‌اند گفت: حدود ۱۵۰ سکو برای حضور در «رصتا» ثبت‌نام کرده‌اند که ۱۳۲ سکو از سکوهای دارای مجوز هستند و حدود ۲۰ غرفه هم به شرکت‌های حمایت‌گر مثل اپراتورها اختصاص داده شده است.
مقیسه ضمن اشاره به اینکه این نمایشگاه فرصت خوبی برای معرفی سکوهاست، بیان کرد: سکوها در این نمایشگاه می‌توانند با یکدیگر، مسئولان و مخاطبان‌شان به‌صورت مستقیم تعامل برقرار و به بهتر شدن فضای مجازی کشور کمک کنند.
رئیس ساترا همچنین توضیح داد: نمایشگاه از غرفه‌هایی تشکیل شده که مخاطبان از آنها بازدید می‌کنند. ساترا و معاونت‌های صداوسیما و بخش‌های خصوصی حمایت‌کننده این صنعت بخشی از آن را به خود اختصاص داده‌اند. به‌غیراز آن یک‌سری از نشست‌ها و کارگاه های تخصصی برگزار خواهد شد که قسمتی از آن برای مسئولان و سکوها خواهد بود. همچنین یک‌سری نشست‌ها هم برای عموم مردم در نظر گرفته شده است تا با این زیست‌بوم آشنایی پیدا کرده تا بهتر از آنها استفاده کنند. علاوه بر آن یک تالار هوش مصنوعی نیز داریم که آخرین تحولات هوش مصنوعی و کارکردهای آن در رسانه‌های فراگیر در این تالار معرفی و به نمایش گذاشته می‌شود.
مقیسه در پایان تأکید کرد: طی یک سال و نیم گذشته تعداد سکوها بیش از دو برابر شده‌اند یعنی اگر تا سال گذشته ۲۰۰ سکو مجوز داشتند در حال حاضر ۴۰۰ سکو دارای مجوز از ساترا هستند. البته ممکن است تا آخر امسال ۱۰۰ مجوز دیگر نیز صادر شود. قسمتی از آنها سکوهایی هستند که تازه فعالیت‌شان را شروع کرده‌اند و این بیانگر استقبال فعالان رسانه از کارآفرینی رسانه‌ای و فعالیت در فضای مجازی است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۵/۱۷۵/۹۵۵/۵۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۸/۸۷۸/۰۶۶/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۷۸۰/۵۰۳/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۶۰۴/۷۷۵/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۶۳۳/۸۸۲/۵۰۰
  • استاد
    ۱/۰۰۱/۲۱۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۴۰۳/۳۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۶۷/۸۲۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۹۵/۰۷۰/۰۰۰