رامتین شهبازی: ارتباط صنعت سینما با مجامع آکادمیک قطع است | پایگاه خبری صبا
امروز ۲ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۴۶

رامتین شهبازی: ارتباط صنعت سینما با مجامع آکادمیک قطع است

داور ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران بیان با تاکید بر اهمیت ارتباط سینما و دانشگاه گفت: ارتباط صنعت سینما با مجامع آکادمیک قطع است و نیازسنجی دقیقی در زمینه پژوهش سینما صورت نمی‌گیرد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی جایزه پژوهش سال سینمای ایران، رامتین شهبازی استاد دانشگاه، نویسنده، منتقد فیلم و داور ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران بیان کرد: پژوهش برای سینماگران ایرانی امر مهمی نیست و سینماگر ایرانی به پژوهش اهمیت نمی‌دهد. پژوهش برای اهل مطالعه در سینما و مباحث نظری سینما مهم است. سینماگر فیلم خودش را می‌سازد و البته باید ساز و کاری از سوی نهادهای مسئول تدارک دیده شود تا پژوهش‌ها به دست سینماگران با زبان خودشان برسد.
وی افزود: پژوهش، زبان آکادمیک دارد و شاید مقبول سینماگر نباشد. سینماگران ما خیلی به پژوهش توجهی ندارند، کار خودشان را می‌کنند و پژوهش‌ها برای جامعه دانشگاهی و نهادهای سیاست‌گذار کاربرد دارد. شهبازی گفت: چند سالی است که به همت سازمان سینمایی جایزه پژوهش سال سینمای ایران برگزار می‌شود؛ از محل‌های دست اندرکار نیازسنجی می‌کنند و پژوهش‌ها بر این اساس ساماندهی و اعلام می‌شود.
این استاد دانشگاه با تاکید بر اهمیت ارتباط سینما و دانشگاه عنوان کرد: ارتباط صنعت سینما با مجامع آکادمیک قطع است و نیازسنجی دقیقی در زمینه پژوهش سینما صورت نمی‌گیرد. لازم است در این بخش دقت بیشتری داشته باشیم. کار پژوهش را نباید رها کرد و نباید در آن محدودیت ایجاد کنیم. باید مسیرها را مشخص و کار پژوهشگر را تسهیل کنیم.
شهبازی تاکید کرد: اگر پژوهشگر به موضوع علاقه نداشته باشد، نتیجه مطلوب نخواهد بود و از طرفی اگر پژوهش کاربردی نباشد نیز نتیجه حاصل نمی شود. نیاز داریم نهادهای حامی، پژوهشگران را حمایت کنند و برنامه به سمت و سویی برود که پژوهش‌ها کاربردی باشد.
این استاد دانشگاه با اشاره به کاربردی بودن جایزه پژوهش سال سینمای ایران، اظهار کرد: موضوعات پژوهش‌های رسیده به دبیرخانه جایزه خیلی متنوع بود و از مباحث نظری در پژوهش‌ها و نتایج پژوهشی تا مباحث کاربردی داشتیم. مباحث نظری هم می‌تواند به موارد کاربردی در بخش پژوهش تبدیل شود. اینکه لزوما پژوهش‌ها کاربردی باشد، ما را از نگاه نظری دور می‌کند و بالعکس.
وی ادامه داد: مباحث تئوری و کاربردی، دو بال پرواز یک پرنده هستند. امسال کارهای کاربردی و نظری دیدیم و کیفیت پژوهش‌ها متنوع بود. جایزه پژوهش سال سینمای ایران توانسته پژوهش‌های مختلف و پژوهشگران را دور هم جمع کند تا این پژوهش‌ها دیده شوند و در آرشیو پژوهشگران نمانند. هرسال نیز تعداد شرکت‌کنندگان و کیفیت آثار بیشتر شده که این نشان می‌دهد جایزه پژوهش سال سینمای ایران بی‌تاثیر نبوده است‌.

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۶۹/۶۹۳/۰۲۰/۰۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۳/۶۲۰/۱۵۶/۵۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۷/۸۶۸/۱۴۹/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۴/۳۷۶/۴۱۳/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۳/۴۹۵/۱۴۱/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۵/۸۴۱/۳۳۹/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۹۹۳/۸۸۰/۰۰۰
  • استاد
    ۹۹۲/۹۳۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۷۶/۰۳۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۴۲/۰۲۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۷۹/۹۶۰/۰۰۰