وزیر ارشاد: پژوهش؛ درگاهی برای تحکیم ظرفیت‌های فرهنگی و هنری است | پایگاه خبری صبا
امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۳۴

وزیر ارشاد: پژوهش؛ درگاهی برای تحکیم ظرفیت‌های فرهنگی و هنری است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به ششمین جشن پژوهش سال سینمای ایران نوشت: پژوهش؛ الگویی برای تکریم سرمایه‌های انسانی و تحکیم ظرفیت‌های فرهنگی و هنری است.

به گزارش صبا، دکتر محمد مهدی اسماعیلی در این پیام آورده است:
«وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر الگوآفرینی‌های دینی و تعالی تمدنی، پژوهش را هم چون درگاهی برای بهبود فرآیندها، تکریم سرمایه‌های انسانی، تحکیم ظرفیت‌های فرهنگی‌هنری و مشارکت مخاطبان در نظر گرفته است تا با تاسی از رهنمودهای مقام معظم رهبری که هدف پژوهش را رسیدن به مرجعیّت علمی و حضور در جمع سرآمدان علم و فناوری و حل مسائل کنونی و آینده‌ کشور برشمرده‌اند؛ از اندیشه‌ و اندیمشندان بومی صیانت کند و زمینه‌ شکوفایی هنر و ترسیم چشم‌انداز ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی فرهنگ و هنر ایران اسلامی را بیش از پیش پایه‌ریزی نماید.
بر این اساس معتقدم که در فرآیندی جهادی باید نسبت به سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی مدون برای اعتلای نظام پژوهش‌های فرهنگی‌هنری و ترغیب عالمانه‌ی اساتید و دانشجویان این حوزه‌ خطیر اقدام کرد تا ضمن افتخار به گنجینه‌ کهن فرهنگ و هنر این سرزمین، کارنامه‌ای به‌سزا و در خور اقتدار جمهوری اسلامی ایران به نمایش بگذاریم. به جد و جهد برآنیم تا در استقرار نظم و انتظام پژوهشی و روند هموارسازی مسیر مطالعات فرهنگی‌هنری، هیچ تاخیری وارد نگردد و رویکردها و راهبردهای تولیت دولتی فرهنگ و هنر و به تبع آن هدایت بخش‌های غیردولتی مبتنی بر نتایج حاصله از پژوهش‌ها و داده‌های مطالعاتی باشد تا ضمن کاهش درصد اتلاف سرمایه‌ها، تضمینی مسلّم برای تحقق اقدامات و ثمربخشی اجرایی آن فراهم شود. ششمین دوره‌ جایزه پژوهش سال سینمای ایران بدین امید، اهتمام خود را بر امیدآفرینی، اعتمادسازی و اقتصاد و اشتغال متمرکز کرده است و می کوشد راههای نیل به سینمای ایرانی، اسلامی را چه به لحاظ مضمون و چه به لحاظ فرم هموار سازد و پیش‌نهادهای سینمایی و گزاره‌های مطلوب فرهنگی ایران اسلامی را با تکیه بر فناوری هنری، سبک زندگی، آینده‌پژوهی و هویت ملی سینما ارائه نمایند.
این رویداد پژوهشی را مغتنم می‌دانم و امیدوارم که همکاران خدوم و متعهدم در سازمان سینمایی همّت و حمیّت خود را بر تقویت عرصه‌ی پژوهش و حمایت تام و تمام از پژوهشگران سینمای ایران اسلامی معطوف دارند.»

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است