به گزارش صبا، این روزها باتوجه به برگزاری دومین نمایشگاه رصتا فرصتی برای تعامل و دیدار با پیشکسوتان عرصه تولید در سینما و تلویزیون در غرفه کانون تهیهکنندگان رسانههای دیداری فراهم است، یکی از این پیشکسوتان جواد هاشمی است که با او به گفتوگو نشستیم که در ادامه میخوانید.
*جایگاه کانون تهیهکنندگان رسانههای دیداری را در ارتقای سطح تولید در کشور چگونه ارزیابی میکنید؟
-به نظر من وظیفه کانونها تجمع نیروی انسانی، تجمع سرمایه و تجمیع همه اتفاقات خوب در عرصه تولید است وقتی نام تهیهکنندگان در کانون ثبت میشود یعنی قرار است تولید اتفاق بیفتد که این بسیار خوب است. به اعتقاد من اگر در مقام حرف نباشد و فعالیت آن تداوم داشته باشد، میتواند تولیدات بسیار خوبی حتی به صورت حمایت از تولید، کارشناسی، اتاق فکر و رهنمود کردن توسط این کانون، داشته باشیم.
این اقدام میتواند هم تلاش برای تولید در جامعه را بیشتر و هم برای تولیدکنندهها انگیزه ایجاد کند مخصوصا برای اهالی سرمایه، افرادی که قرار است با عشق سرمایه خود را خرج کنند زیرا کارهایی از این جنس باید عاشقانه اتفاق بیفتد. من کانون تهیهکنندگان را بیشتر به این سمت توصیه میکنم که برای فضای خصوصی عاشق تولید در حوزه سینما، تلویزیون و پلتفرمها انگیزه ایجاد کند تا وارد شوند و هزینه کنند تا ما بتوانیم تماشاگر را داشته باشیم و برگشته سرمایه را نیز رقم بزنیم و بهترین محل برای نیل به این هدف کانون تهیهکنندگان است.
*نظر شما درباره نمایشگاه رصتا چیست؟
-خروجی نمایشگاه مهم است، آنچه که الان میبینم ویترین بسیار مناسبی است، همه پلتفرمها تلاش کردهاند غرفه داشته باشند و سعی میکنند خودی نشان دهند اما من برای پلتفرمهایی که لابهلای سایه سنگین پلتفرمهای پولدار دچار ضعف و ناتوانی هستند ناراحتم.
این مسئله باید اصلاح شود یعنی ما باید قانون عدالتمحور برای ادامه حیات آنها داشته یا اینکه منتظر حذف تدریجی آنها به دلیل ورشکستگی باشیم به همین دلیل توقع میرود نمایشگاه شرایطی را به وجود بیاورد که این پلتفرمها دیده شوند. من نام بسیاری از این پلتفرمها را اصلا نشنیدم و این یعنی اینکه این پلتفرمها از بعد تبلیغی دچار مشکل هستند. این نمایشگاه حداقل میتواند این نقصان را حل کند.
There are no comments yet