اختتامیه اولین رویداد «با هم‌ وطن» برگزار شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۵۹

اختتامیه اولین رویداد «با هم‌ وطن» برگزار شد

اختتامیه اولین رویداد جایزه ویژه «با هم وطن» در سینما فلسطین با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

به گزارش صبا، اختتامیه اولین رویداد جایزه ویژه «با هم وطن» با موضوع انعکاس فتوحات مردمی در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی، چهارشنبه ۲۷ دی ماه در سینما فلسطین با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

این رویداد با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید، ادای احترام به سرود ملی و پخش تیزر  آغاز شد و در ادامه مقداد خدادادبیگی دبیر اولین رویداد باهم‌وطن عنوان کرد:  تشکر می‌کنم از دوستان نهاد روایت جهاد که ۱۴ روز زحمت کشیدند. در این مجموعه مستندهایی که جمع‌آوری شد، محسن اسلام زاده مربی‌گری تولید مستندها را انجام داد و عذرخواهی کرد که نتوانست امشب در اختتامیه این رویداد همراهمان باشد.

او افزود: قطعا سطح کیفی این مستندها بالاتر خواهد رفت، اما عنصر محتوا عالی است و در شبکه افق نیز اعلام شد که این مستندها قابلیت تبدیل شدن به بانک اطلاعاتی را دارند. امیدوارم این مجموعه‌ها در حوزه کمک کردم و نشان دادن راه حل به دستگاه حاکمیتی موفق عمل کند و مسئولان نیز به سراغ چنین محصولاتی بیایند.

خدادادبیگی در پایان اذعان داشت: ۳۰۰ عنوان مستند را به دبیرخانه بخش مسابقه ارسال کردند و ۲۰ اثر توسط هیات داوران انتخاب شد و در نهایت ۳ مستند در این اختتامیه جایزه خواهند گرفت. همچنین بخش ویژه‌ای را داریم که در آن به سوژه‌های قهرمان مستندها سه جایزه ویژه در نظر گرفتیم.

در ادامه محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیان کرد: خوشحالم که چنین رویدادهایی انجام می شود، سازمان اجتماعی وزارت کشور و هم مجموعه های دیگر زحمت کشیدند و حرکت مردمی را امروز به ثمر رساندند. اواخر دهه ۸۰ متوجه شدیم که در حکمرانی نقصی روشن وجود دارد و ما دچار اشکالاتی هستیم.

او افزود: ما متوجه شدیم که نیاز داریم فضا را نسبت به گذشته تغییر دهیم و به تدریج حوزه تصدی گری و اجرای کارها از حاکمیت باید به حلقه‌های میانی و مردمی و جریان‌های عمومی انتقال دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن بیان اینکه شاید این حرکت دشوار بود، گفت: نظام اداری که هم از گذشته به ارث رسیده بود علی رغم نهادسازی‌های انجام شده، بلعیده شد و پس از جنگ فضای دیوان سالاری ایجاد شد که برخی جریان ها را با خود ادغام کرد.

اسماعیلی در پایان اظهار کرد: امروز به حمد الله وقتی از جریان مردمی صحبت می‌کنیم با یک ادبیات جا افتاده طرف هستیم. خدا را شاکریم که ظرفیت بزرگی در جمهوری اسلامی قرار دارد و با وجود بحران‌های مختلف مشکلات حل شد. حال دولت به عنوان نهاد حاکمیتی، نظارتی و حمایتی و جریان عموم به عنوان نهادهای شکل گرفته از بطن فرهنگ و جامعه با عناوین متنوع یک حوزه تاثیرگذار هستند که باعث می‌شود جریان ها در کشور تقویت شوند.

در ادامه این آیین ضمن قدردانی از محمدحسین شفق سازنده مستند «یکی از ما» و محمدمهدی فروغی برای مستند «جاده‌های خاکستر»؛ تندیس، لوح تقدیر و هدیه ۱۰ میلیون تومانی به روایت اول امید متحج با مستند «قاب همدلی» تعلق گرفت.

همچنین رتبه سوم این آیین به جعفر صادقی برای مستند «باشگاه اندیشه» رسید و رتبه دوم نیز به مسعود دهنوی برای «قطعه نوزده» تعلق گرفت.

در ادامه نیز رتبه اول، لوح تقدیر، تندیس رویداد، جایزه ۲۰ میلیون تومانی و جایزه مشارکت ۱ میلیارد و پانصد ریالی به مستند علیرضا باغشنی با عنوان «آقای شورا» رسید.

در پایان این رویداد پوستر «باهم‌وطن» به دست مسئولان امضا شد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است