تعالی اخلاقی و دینی نوجوانان به کمک مختصات پویا و اندیشه‌ورز سینما محقق خواهد شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۴
پیام رییس سازمان سینمایی به هفتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران:

تعالی اخلاقی و دینی نوجوانان به کمک مختصات پویا و اندیشه‌ورز سینما محقق خواهد شد

محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی در پیامی به هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران نوشت: «تعالی اخلاقی، دینی، فکری و فرهنگی اعضای اجتماع باید از سنین کودکی و نوجوانی مورد توجه قرار گیرد و این هدف مهم و غایت مطلوب به کمک مختصات جذاب، پویا و اندیشه‌ورز مدیوم سینما محقق خواهد شد».

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران، متن کامل پیام محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی به هفتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران به این شرح است:

«سینما؛ هنری که دوستش می‌داریم و به فرزندان‌مان می‌آموزیم باید غایت مطلوب آن، سلامت اندیشه و زیست دغدغه‌مند باشد. «المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران» که به هفتمین ایستگاه خود رسیده با این نگاه، زایندگی و پویایی ایده‌های سینمایی نوجوانان آینده‌ساز این سرزمین را به نمایش بگذارد و در آن، شاهد درخشش جریان تازه ای از اندیشه‌ها و خلاقیت هایی باشیم که سینمای پرافتخار ایران را در آینده‌ای نزدیک نمایندگی کند. نسلی که امروز، با توسعه فزاینده فناورانه بالنده شده است، همه قفل‌های ناگشوده را با کلید خلاقیت، تدبیر و توانایی و با تکیه بر پشتوانه تجارب نسل‌های پیشین خواهد گشود. در این راه پرثمر مربیان و سینماگران چیره‌دستی آنان را همراهی می‌کنند تا این نوجوانان سینماگر بتوانند ایده‌های خود را عینیت بخشند و روایتگر‌ ذهن بارور، کنجکاو و قصه‌گوی خود باشند.

المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران نشان می‌دهد که توجه جدی به عرصه فرهنگ و هنر به‌ویژه سینما، در همراهی و هم‌پایی با علم برای نوجوانان یک ضرورت انکارناپذیر است. بدون تردید، سلامت فکری و آرامش روح و جان فرد و زیست دغدغه‌مند در بستر خانواده و جامعه‌ای سالم زمانی محقق خواهد شد که بستر تعالی اخلاقی، دینی، فکری و فرهنگی اعضای آن اجتماع از سنین کودکی و نوجوانی مورد توجه قرار گیرد و این هدف مهم و غایت مطلوب به کمک مختصات جذاب، پویا و اندیشه‌ورز مدیوم سینما محقق خواهد شد؛ هنری که دوستش می‌داریم و به فرزندانمان نیز منتقل خواهیم کرد.

سازمان سینمایی در دولت سیزدهم با راهبرد دستیابی به سینمای قدرتمند، افق برنامه‌های خود را فراتر از تهران در جغرافیای ایران بزرگ هدف گذاری کرده است، از این رو، المپیاد فیلمسازی باید در مسیر عدالت آموزشی در سطح ملی گام برداشته و زمینه کشف ظرفیت های مغفول و استعدادهای ناشناخته در همه مناطق را مهیا نماید. شناسایی این استعدادها و راهبری آن‌ها، به سمت قله و افق درخشان آینده از دغدغه های اصلی و کارکردهای این رویداد مهم باشد. فراموش نکنیم در عصر تقابل روایت‌ها و رسانه، مهم‌ترین ماموریت و رویکرد این گونه رویدادهای علمی باید هویت شناسی و بسترسازی برای عرضه آگاهی های هدفمند در حوزه تاریخ و هویت و گنجینه‌های ملی باشد، پس لازم است زمینه فعالیت نوجوانان فیلم‌ساز در این عرصه، و آشنایی آنان با صنعت سینما و مهارت‌آموزی همراه با نگاهی متعالی و برگرفته از هویت ملی شکل بگیرد.

طعم شیرین فیلمسازی برای نوجوانان شوق انگیز است، این شور شیرین با آموزه‌هایی عجین شود که برآیند آن علاوه بر دانش آموزی و مهارت ورزی، معرفت، امید، آگاهی و اخلاق در فیلمسازی باشد؛ چرا که سینمای مبتنی بر معرفت و اخلاق می تواند جامعه ساز باشد و ضمن فراروی از چالش‌های فرم و تکنیک، دریچه‌های جدیدی را برای تحکیم هویت ملی، رشد فرهنگ عمومی و تلالو و اعتلای ارزش‌ها و فضائل اخلاقی جامعه بگشاید. به رسم ادب وظیفه می‌دانم از همراهی و حمایت مسئولان و مدیران استان اصفهان و نیز ، از تلاش‌های همکارانم در برگزاری مطلوب این رویداد ارزشمند تشکر و قدردانی کنم.»

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است