معرفی راه‌یافتگان به شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر | پایگاه خبری صبا
امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۳

معرفی راه‌یافتگان به شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر

اسامی هنرمندان راه‌یافته به بخش نمایشگاهی شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از سوی دبیرخانه این رویداد هنری اعلام شد.

به گزارش صبا، پس از پایان داوری نهایی آثار هنرمندان متقاضی حضور در فجر شانزدهم، ترکیب‌ نهایی راه‌یافتگان به نمایشگاه این رویداد هنری در رشته‌های طراحی و نقاشی، طراحی گرافیک، تصویرسازی، عکاسی، خوشنویسی، نگارگری، کارتون و کاریکاتور، مجسمه‌سازی، سرامیک و آبگینه هنری، رسانه‌های هنری جدید، طراحی فرهنگ‌محور و بخش موضوعی قله‌ها مشخص شد.

بر این اساس، در بخش رقابتی آزاد ۶۱۹ اثر از ۴۵۳ هنرمند و در بخش قله‌ها ۱۲۴ اثر از ۸۶ هنرمند روی دیوار خواهد رفت. در بخش طراحی‌ فرهنگ‌محور ۲۶ اثر از ۱۸ هنرمند و در بخش دیوارنگاری شهری، ۴۰ اثر از ۴۰ هنرمند به نمایش درمی‌آید. در بخش بازار هنر، ۱۱۲ اثر از ۹۳ هنرمند روی دیوار می‌رود.

در بخش مفاخر هنرهای تجسمی به روایت گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران، ۶۶ اثر از ۵۵ هنرمند و در بخش آینه در آینه ۳، ۹۷ اثر از ۲۵ هنرمند روی دیوار می‌رود.

در بخش تجسم هنر (بخش ویژه استان‌ها) نیز بیش از ۱۴۰۰ اثر از ۴۲۰ هنرمند به نمایش درخواهد آمد.

همچنین در بخش ناشران کتاب‌های تجسمی، ۱۵۰ عنوان کتاب و در بخش فیلم‌های مستند هنرهای تجسمی نیز ۷ اثر از ۷ هنرمند به فجر شانزدهم راه یافتند.

امسال ۴۹ هنرمند در بیش از یک رشته حضور دارند و ۳ هنرمند نیز به صورت همزمان در سه بخش حاضر هستند. همچنین مسن‌ترین هنرمند راه‌یافته به نمایشگاه، ۸۰ ساله و جوان‌ترین هنرمند راه‌یافته ۱۸ ساله هستند.

آیین افتتاح نمایشگاه شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در موزه هنرهای معاصر تهران، فردا یکشنبه ۸ بهمن و آیین گشایش این رویداد هنری در موسسه فرهنگی هنری صبا سه‌شنبه ۱۰ بهمن جاری از ساعت ۱۸ برگزار می‌شود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است