آیین اختتامیه بیست و یکمین جشنواره کتاب و رسانه برگزار شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۲۷

آیین اختتامیه بیست و یکمین جشنواره کتاب و رسانه برگزار شد

آیین اختتامیه بیست و یکمین جشنواره کتاب و رسانه با انتشار پیام تصویری وزیر فرهنگ و معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش صبا، آیین اختتامیه بیست و یکمین جشنواره کتاب و رسانه امروز یکشنبه هشت بهمن با حضور سید محمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ، یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ، فرشاد مهدی پور معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ، علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، حسن عابدینی معاون امور استان‌های صداوسیما و برخی از مسئولان فرهنگی برگزار شد.

در این مراسم پیام تصویری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به دست‌اندرکاران و شرکت کنندگان آیین پایانی بیست‌ویکمین جشنواره هنر و رسانه منتشر شد.

در اختتامیه بیست و یکمین جشنواره کتاب و رسانه ضمن اعلام برندگان محورهای مختلف در سه حوزه «مطبوعات و خبرگزاری‌ها» و «رسانه‌های دیداری و شنیداری» و «رسانه‌های اجتماعی» جوایز ویژه سه گانه جشنواره نیز اهدا شد.

جشنواره کتاب و رسانه اولین با در آبان سال۱۳۸۱ همزمان با هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران آغاز به کار کرد.

این جشنواره با هدف گسترش فرهنگ کتابخوانی از طریق ترغیب مشارکت رسانه‌های حوزه کتاب در این امر و قدردانی از آن‌ها شکل گرفت.

این جشنواره از اولین دوره به معرفی برگزیدگان در بخش‌های رسانه‌های نوشتاری (مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری) با موضوعات گفت‌وگو، خبر، گزارش، یادداشت و بخش رسانه‌های شنیداری پرداخت و در سال‌های بعد بخش‌های طنز، کاریکاتور، پویانمایی، عکس، گرافیک، مواد تبلیغی، نقد تخصصی و صفحه‌های تخصصی کتاب در فضای مجازی به جشنواره اضافه شد.

در سال ۱۳۹۸ دبیرخانه دائمی جشنواره کتاب و رسانه ایجاد و آیین‌نامه آن نیز تدوین شد.

جشنواره به دلیل همه‌گیری کرونا با وقفه‌ای یک ساله در ۱۴۰۰ روبه‌رو شد. لذا در دوره بیستم (۱۴۰۱) آثاری که از ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱ منتشر شده بودند، پذیرش و داوری شدند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است