آیین‌نامه اکران ۱۴۰۳ به مراحل پایانی نزدیک شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۰۱

آیین‌نامه اکران ۱۴۰۳ به مراحل پایانی نزدیک شد

جلسه شورای صنفی نمایش در دفتر نظارت بر عرضه و نمایش برگزار شد.

 

به گزارش صبا به نقل از اداره‌کل روابط عمومی سازمان سینمایی، در آخرین جلسه شورای صنفی نمایش با حضور اعضای شورا به منظور تمرکز بر مفاد آیین‌نامه و بررسی همه جوانب امر نقطه نظرات خود را در خصوص کم و‌ کیف مقررات اکران عصر روز گذشته (۸ بهمن ماه) در سازمان سینمایی برگزار شد.

در این جلسه وضعیت فروش فیلم‌های روی پرده و تقاضاهای جدید برای اکران مورد بررسی قرار گرفته و با اکران «پدران» در سرگروه مگامال موافقت شد .

همچنین مسائلی از قبیل تاثیر افزایش سالن بر رونق اقتصاد سینما، ضرورت مراقبت تبلیغی و رسانه‌ای فیلم‌ها و تحلیل فروش آثار روی پرده مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در ادامه این جلسه، روح‌اله سهرابی مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم در زمینه رونق اقتصاد سینما و شرایط و کیفیت آثار سینمایی آماده اکران گفت: با توجه به تعداد و تنوع آثار سینمایی تولید شده در یک سال اخیر و رقابت تنگاتنگ قابل پیش بینی در این عرصه و به منظور حمایت از همه آثار روی پرده و توسعه عدالت فرهنگی لازم است با اصلاح و بروز رسانی آیین‌نامه اکران، شرایط مناسب را برای نمایش فیلم‌ها با درنظر داشتن اقتصاد سینما از سویی و عدالت در اکران از سوی دیگر، فراهم کنیم .

سهرابی با اشاره به تدابیر ویژه‌ای که در شورای صنفی نمایش جهت کمک به همه سینما اتخاذ می‌شود از رئیس و اعضای شورای صنفی نمایش قدردانی کرده و در راستای ادامه این روند و تعامل بسیار نزدیک ابراز امیدواری کرد.

در ادامه این جلسه، پیرامون موضوع اضافه شدن یک روز نیم بها به روزهای هفته و فرصت‌ها و آسیب‌های این طرح و تاثیر آن بر افزایش مخاطب نیز بحث و گفتگو صورت گرفت.

گفتنی است در این جلسه روح الله سهرابی مدیرکل اداره نظارت بر نمایش سازمان سینمایی، همایون اسعدیان رئیس شورای صنفی نمایش، محمد احمدی نماینده تهیه‌کنندگان، حبیب اسماعیلی نماینده پخش‌کنندگان، رضاسعیدی پور و سجاد نوروزی نمایندگان انجمن سینماداران، سیدعلی طباطبایی‌نژاد کارشناس امور اکران و مصطفی کمیجانی معاون اداره نظارت سازمان سینمایی حضور داشتند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است