پایان «هیجانت را کنترل کن»، یکی از بهترین سریال‌های کمدی در تاریخ | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۳۶
خداحافظی با یکی از محبوب‌ترین کاراکترهای منفور

پایان «هیجانت را کنترل کن»، یکی از بهترین سریال‌های کمدی در تاریخ

«هیجانت را کنترل کن» پس از دوازده فصل به کار خود پایان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار سینما صبا، ستارگان سریال «هیجانت را کنترل کن» Curb your Enthusiasm در لس‌آنجس گردهم آمدند و فصل دوازدم و پایانی این مجموعه را جشن گرفتند. اما یک سوال هنوز ذهن همه را درگیر کرده بود، «آیا واقعاً تموم شد؟»

سریال کمدی شبکه HBO بیست و چهار سالی می‌شود که در حال پخش است؛ اگرچه بازه‌ای شش ساله میان پخش سریال از ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ افتاد اما هیچ‌وقت معلوم نبود که آیا فصل آخر، جداً فصل آخر است؟ جف گارلین بازیگر و تهیه‌کننده این سریال در جشن رونمایی از فصل آخر گفت: «همیشه این احتمال در پایان هر فصل وجود داشته است که ما دوباره بازنگردیم؛ هر سال این اتفاق افتاده است.»
گارلین در ادامه اشاره داشت: «البته هیچ‌وقت لری دیوید (خالق و بازیگر اصلی اثر) قاطعانه نگفته بود که این فصل، فصل آخر خواهد بود. لری امسال گفت که فصل آخر است؛ وقتی چند اپیزود آخر را ببینید، متوجه این امر می‌شوید.»
لری دیوید دسامبر سال گذشته در بیانیه‌ای اشاره به پایان «هیجانت را کنترل کن» داشت و گفت: «دیگر وقتش رسیده است که کاراکتر «لری دیوید» را بازنشست کرده و به آدمی که پروردگار قصد داشت، تبدیل شوم، «آدمی مهربان، با ملاحظه و دلسوز»؛ اما وقتی که در این نقش فرو رفتم، به انسانی بی ملاحظه و بی درک تبدیل شدم.»
وقتی خبرنگاران از دیوید پرسیدند که چرا الآن تصمیم گرفت تا به سریال پایان دهد، او پاسخ داد: «چون من می‌گم… مردم فکر می‌کنند که دروغ می‌گم، من دروغ نمی‌گم… البته درست است که پانزده سال پیش هم گفتم که آن فصل، فصل آخر بود؛ این چیزی بود که در آن زمان گفتم وقتی که سوژه‌ای برای ادامه قصه نداشتم؛ اما این دفعه واقعاً فصل آخره.»
اگرچه دیوید اصرار دارد که این به اصطلاح «تو بمیری، از اون تو بمیری‌ها نیست» اما تعدادی از بازیگران سریال عقیده دیگری دارند. سوزی اسمن و شریل هاینز وقتی شنیدند که لری قصد پایان کار را دارد، حرف‌های او را در ابتدا باور نکردند. هایز با لحنی شوخی اشاره داشت که لری از فصل اول به بعد می‌گفت که این فصل، فصل آخر بود!
جی.بی. اسمو یکی دیگر از بازیگران سریال عقیده‌ای متفاوت داشت و گفت: «من حرف‌های لری را باور نمی‌کنم… او میره و چند وقت تو خونه میشینه و بعدش حوصله‌اش سر میره و میاد میگه باید یه چیزی بسازم… البته او در بازه‌ای شش ساله، وقفه در ساخت انداخت و به سراغ پروژه‌های دیگه رفت. اما «هیجانت را …» یک تجربه آرامش‌بخش است. چه جوری می‌خوای یک سریال آرامش‌بخش را از مردم بگیری؟»
اسمن نیز در رابطه با این موضوع گفت: «اپیزود آخر خیلی محشر از کار درآمد.» و هاینز در پایان افزود: «من از نحوه تمام شدن قصه، خیلی خوشحال شدم و فکر می‌کنم که مردم نیز از این فصل لذت ببرند. منتظر هیجان و فراز و نشیب باشید.»
بازیگران ذکر شده، تمایل فراوانی برای ساخت اسپیناف دارند؛ البته ناگفته نماند که بازیگران این سریال، همه پیر شده‌اند و باید عاشق ادامه دادن «هیجانت را …» باشند. چرا که هالیوود، نقش‌های اصلی دیگر سریال‌ها را به آن‌ها پیشنهاد نداده است!
«هیجانت را …» به دلیل عبور از اکثر خط قرمزهای هالیوود، به محبوبیت فراوانی نزد مخاطبان رسید. تقریباً کسی نمی‌تواند بگوید که به ما بیشتر متلک انداخت و برای بقیه تبعیض قائل شد. با پایان این سریال، تنها «فیلادلفیا همیشه آفتابی است» به‌عنوان آخرین محصول هالیوودی در میدان است که با خط قرمزها و باید و نبایدها، شوخی می‌کند. هیچ سریالی دیگر جرات شوخی با باورهای لیبرال‌ها را ندارد.
قسمت اول از فصل آخر، چهارم فوریه پخش خواهد شد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است