هدف حمله به محمد خزاعی چیست؟ / معنای کلام مهم‌تر است یا کشف تپق‌؟! | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۰۵

هدف حمله به محمد خزاعی چیست؟ / معنای کلام مهم‌تر است یا کشف تپق‌؟!

این که سینمای ایران در مسیر رسیدن به دوران جدید است اهمیت دارد یا تپق‌زدن رییس سازمان سینمایی در حین بیان این موضوع؟

به گزارش خبرنگار سینما صبا، شب گذشته محمد خزاعی، خرسند از تحویل سال جدید سینمای ایران، بر ورود سینمای تازه‌نفس کشور به دوران جدید تاکید داشت و طبیعتا بسیاری از افرادی که منافع‌شان را از این تغییر رویکرد از دست می‌دهند، و نمی‌خواهند شکست‌شان را فریاد بزنند، به تپق‌های آقای رییس بند کرده‌اند، در حالی که تپق نه ربطی به سواد فارسی و عربی دارد و نه به مدرک دکترا یا سیکل و… چه بسا منتقدانی که اینگونه عقده‌گشایی می‌کنند، نوشته‌های‌شان پر از نقصان است و همین دو جمله را هم نمی‌توانند جلوی ملت و پشت تریبون بگویند…
واقعیت این است که سینمای ایران در ویترین فجر۴۲ نشانه‌های بارزی از تحول و تغییر را بروز داده است که بخشی از این تحول به مدیریت محمد خزاعی برمی‌گردد.

در دورانی که جریان‌هایی مدام هنرمندان سینمای ایران را به فروپاشی اخلاقی متهم می‌کنند، آیا قاب‌های حضور رییس سازمان سینمایی با دخترانش و بوسه خزاعی به چادر فرزندنش، لذت پدر و پسری و لذت مادر و فرزندی برندگان یک نمایش جذاب از اخلاقیات در سن اختتامیه فجر نیست؟
این که سینما از درام‌های عمدتا تلخ اجتماعی به سمت شادابی رفته، این که ژانرها در این ویترین به جا آورده می‌شوند، این که به تنوع جغرافیایی و فرهنگ بومی بها داده شده، این که فیلم‌ها قهرما‌ن ملموس دارند و منفعل نیستند، این که نسل نو در کنار نسل مجرب، به‌درستی مورد قضاوت واقع شده‌اند برای دارودسته‌هایی که فقط یک جور سینما را می‌پسندند، درهم شکننده است و طبیعی‌ است وقتی نمی‌توانند با صدای بلند شکست خود را اعلام کنند، هم‌راستا با استوری‌های فجازی، سراغ غلط‌گیری کلامی می‌روند.
موفقیت «پرویزخان»، «تابستان همان سال»، «آپاراتچی» و «باغ کیانوش» در فجر۴۲ نشانه هدف‌گذاری درست سازمان سینمایی‌ است. همان اندازه که برگزیده شدن یک فیلم پیشرو، محل بحث منتقدان شده و همان میزان که توجه به چند فیلم با مضمون مقاومت و دفاع‌مقدس چشم‌گیر بوده…
دوره حضور محمد خزاعی در سازمان سینمایی اتفاقا مانع بسیاری از اتفاق‌های بد شد. واقعیتی که پس از رفتن او و تیمش خود را نشان خواهد داد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۵/۱۷۵/۹۵۵/۵۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۸/۸۷۸/۰۶۶/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۷۸۰/۵۰۳/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۶۰۴/۷۷۵/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۶۳۳/۸۸۲/۵۰۰
  • استاد
    ۱/۰۰۱/۲۱۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۴۰۳/۳۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۶۷/۸۲۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۹۵/۰۷۰/۰۰۰