سیزدهمین جشنواره ملی سرود رضوی در سه بخش برگزار می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۴
فرهاد قائمیان:

سیزدهمین جشنواره ملی سرود رضوی در سه بخش برگزار می‌شود

نشست خبری سیزدهمین جشنواره ملی سرود رضوی امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار صبا، نشست خبری سیزدهمین جشنواره ملی سرود رضوی امروز سه‌شنبه، ۲۴ بهمن در سالن جلسات ساختمان علاقه‌مندان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

فرهاد قائمیان، مدیر بیست‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام‌رضا‌ (ع) در ابتدای جلسه گفت: سیزدهمین جشنواره ملی سرود رضوی در سه بخش همگانی، رقابتی و میدانی برگزار می‌شود که در بخش همگانی و رقابتی شرکت‌کنندگان تا ۲۵ اردیبهشت سال آینده فرصت ارسال آثار دارند و در دهه ولایت اختتامیه این دو بخش برگزار خواهد شد. مهلت ارسال آثار در بخش اجرای میدانی تا ۲۵ فروردین سال آینده است و اختتامیه این بخش در دهه کرامت برگزار خواهد شد. دانش‌آموزان استقبال بی‌نظیری از این رشته داشتند که حدود ۳۶ هزار دانش‌آموز در قالب ۴۳۰ گروه در سه بخش رقابتی، همگانی و میدانی ثبت‌نام و مشارکت کردند.

وی افزود: پیش‌بینی شده اختتامیه این جشنواره در حرم نورانی امام رضا(ع) برگزار شود و همه منتخبین در اوایل تیرماه در دهه ولایت در شهر مشهد حضور یابند. سعی شده این جشنواره با رویکرد تربیتی برای فضای دانش‌آموزی برگزار شود و به برگزاری کارگاه‌های آموزشی و فرهنگی برای مربیان و فعالین سرود توجه شود. طبق هماهنگی‌هایی که انجام شده تلاش می‌شود تا از طریق بنیاد بین‌المللی امام‌ رضا(ع) تولیدات دانش‌آموزی به ثمر برسد.

حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش نیز در این نشست بیان کرد: امروز اگر به دنبال تربیت دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی هستیم و می‌خواهیم آینده خوبی برای میهن عزیزمان ترسیم کنیم؛ لازم است همه در عرصه دانش‌آموز و نوجوان حضور پیدا کنند و آن را رشد دهند. دکترین اصلی آموزش و پرورش در وضعیت کنونی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است؛ این سند نقش همه را برای آموزش و پرورش و دانش‌آموز مشخص کرده است. سند تحول بنیادین، دانش‌‌آموز را فرد تمام ساحتی در شش ساحت معرفی می‌کند و مدرسه را به‌عنوان کانون تربیتی محله می‌داند. این سند به ما می‌گوید که قرار نیست دانش‌آموز فقط در کلاس با کتاب درسی رشد کند بلکه دانش‌آموز در فضای غیررسمی، اختیاری، فرهنگی و هنری و زیبایی‌شناختی رشد بیشتر خواهد داشت.

وی ادامه داد: هنر رساترین و سریع‌ترین ابزار برای انتقال مفهوم به دانش‌آموز است و اگر می‌خواهیم فردی را تربیت کنیم که پیام ما را زودتر از هرکسی دریافت کند باید به سمت تربیت فرهنگی و هنری برویم و در این عرصه بیشتر همت کنیم. امروز سرود به‌عنوان یک بستر بسیار عمیق، دقیق و کاملاً تربیتی مورد غفلت واقع شده است. مقام معظم رهبری نیز در بیانات خود اشاره کردند که سرود ظرفیت بسیار خوبی برای تربیت دارد. در گذشته از سرود به‌عنوان یک ابزار تربیتی استفاده می‌شد و آن را بستری می‌دانستند که دانش‌آموز می‌تواند در آن رشد کند و به دنبال این بودیم که مربی پرورشی‌ای در مدرسه داشته باشیم که از تئاتر، سرود و ابزار هنری به نحو احسن برای رشد دادن دانش‌آموز استفاده کند. اگر امروز گفته می‌شود که مربی پرورشی تراز می‌خواهیم، این فرد کسی است که بتواند از این ابزارهای هویت‌بخشی برای رشد دانش‌آموز استفاده کند.

مجتبی ذبیحی، دبیر سیزدهمین جشنواره سرود رضوی به عنوان آخرین سخنران جلسه بیان کرد: سال گذشته آموزش و پرورش کمک کرد تا دانش‌آموزان استقبال بسیار خوبی از جشنواره داشته باشند. موضوع این جشنواره مدح و منقبت امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت احمدبن موسی(ع) و جلوه‌های فرهنگ رضوی و شعار اصلی جشنواره موضوع «معین‌الضعفا» است. دانش‌آموزان آثار خود را از طریق نشانی www.shamstoos.ir می‌توانند ارسال کنند. در این حوزه هشت اثر تولید شده است که در چند روز آینده رونمایی خواهند شد. سعی شده تا تولیدات به استان‌ها واگذار شود تا با محوریت ملودی‌های محلی باشد. شش سرود رضوی از استان‌های لرستان، خوزستان، زنجان، کرمانشاه، مازندران و چهارمحال بختیاری با ملودی‌ها و لهجه‌های محلی داشتیم؛ همچنین دو اثر فارسی ویژه پسران در مشهد و ویژه دختران در استان گلستان در حال تولید است.

ذبیحی در انتها اعلام کرد: امسال بخش آرای مردمی به‌صورت ویژه به جشنواره اضافه شده است تا با انتخاب مردم، گروه بخش خیابانی حائز رتبه شود. دختران و پسران، متوسطه اول و دوم در بخش رقابتی به‌صورت جداگانه داوری خواهند شد و در بخش همگانی سعی شده تفکیک به‌صورت عادلانه باشد و دوره ابتدایی در دو بخش اول و دوم، دوره متوسطه اول و دوم هرکدام به‌صورت جداگانه داوری می‌شوند که برای دانش‌آموزان انگیزه رقابت وجود داشته باشد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    122/910/171/500
  • بی‌بدن
    31/624/410/500
  • سال گربه
    28/104/530/000
  • مست عشق
    20/641/518/500
  • آپاراتچی
    4/767/907/500
  • آسمان غرب
    4/292/738/500
  • ایلیاجست‌وجوی قهرمان
    4/162/266/000
  • پرویزخان
    3/360/284/500
  • نوروز
    3/360/207/000