تحول انتخاباتی رسانه ملی در گام دوم انقلاب | پایگاه خبری صبا
امروز ۲ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۴

تحول انتخاباتی رسانه ملی در گام دوم انقلاب

محمد باقر اعلمی مدیر شبکه تهران با حضور در برنامه «مثبت بیست»، ویژه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، بر نقش رسانه ملی در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تاکید کرد.

به گزارش صبا، محمد باقر اعلمی گفت: مشارکت حداکثری همواره یکی از عناصر و اولویت‌های اساسی در برگزاری انتخابات در نظام مردم سالاری دینی ایران اسلامی بوده که باعث تولید قدرت، اقتدار و اعتبار برای کشور در برهه‌های حساس شده و خواهد شد، به گونه‌ای که حضور پرشور مردم به عنوان یکی از ارکان مهم نظام اسلامی، ناامیدسازی دشمن و شکست پروژه‌های آن را به دنبال داشته و خواهد داشت.

وی افزود: یکی از مهمترین دلایل مشارکت حداکثری مردم نحوه تبلیغات رسانه‌ها در بخش‌های مختلف است. چگونگی تبلیغات رسانه‌ها از ابعاد گوناگون قابل بررسی است که می‌توان نقش رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی را در این مهم بسیار جدی عنوان کرد. بدون شک مشارکت حداکثری در تعیین مدیران اجرایی و سیاسی ضامن تداوم، بقا و مقبولیت بیشتر نظام خواهد بود، از سوی دیگر مشارکت سیاسی، سبب تقویت انگیزه افراد نسبت به مسئول بودن آنها در مقابل جامعه و تعیین سرنوشت، ثبات سیاسی، قانونمندی و مشارکت نخبگان خواهد شد.
مدیر شبکه تهران با اشاره به نقش رسانه ملی به عنوان یک ظرفیت فراگیر و عمومی برای جمهور مردم گفت: نخستین اقدام ابتکاری سازمان صدا و سیما در این دوره از انتخابات مصداق تحول در رسانه ملی است که ناظر بر مردمی‌تر و آگاهانه‌تر شدن انتخابات و ایجاد فرصتی همه‌گیر و عادلانه برای مقایسه نامزدهای مختلف و شناخت دیدگاه آنهاست. از سوی دیگر در دسترس قرار گرفتن امکانات رسانه ملی برای شهرستان‌های دور از مرکز نسبت مستقیمی با عدالت تبلیغاتی داشته و در ایجاد حس و حال انتخاباتی در نقاط مرزی و دورافتاده کشور و ارتباط مستقیم مردم با نامزدها تاثیرگذار است.
 اعلمی تاکید کرد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص انتخابات اسفندماه ۱۴۰۲ و افزایش مشارکت مردم در انتخابات فرمودند: «سیاست راهبردی امام آوردن مردم به صحنه، سیاست راهبردی دشمن خارج کردن مردم از صحنه است.» بنابراین باید از تمامی زیرساخت‌های کشور جهت افزایش مشارکت مردم و ایجاد شور و حال انتخاباتی در کشور بهره جست. آگاهی‌بخشی و معرفت‌افزایی، قدرت تبیینی و اقناع به خصوص برای قشر جوان، تشویق و ترغیب مردم به مشارکت در انتخابات پ‍یش رو و ایجاد فضای همدلی برای حضور حداکثری از ضرورت‌هایی است که رسانه ملی را در این ابتکار، پیش‌رو کرد.
وی با اشاره به ایجاد فضای انتخاباتی توسط رسانه ملی تصریح کرد: فضای انتخاباتی در کلان‌شهر تهران بزرگ متفاوت از سایر حوزه‌های انتخاباتی است. از مجموع ۲۰۰ کانال طراحی شده برای تبلیغات سالم و عادلانه رسانه‌ای، با توجه به اقتضائات و زیرساخت‌های هویتی و مطالبه‌ای کلان‌شهر تهران، ١٠ کانال به استان تهران اختصاص دارد که از این میان پنج کانال در اختیار حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و پردیس و پنج کانال متعلق به شهرستان‌های استان تهران است.
اعلمی افزود: قریب به ١٠٠ نفر از نامزدها در حوزه انتخابیه تهران تقاضای شرکت در مناظره دارند که تلاش می‌شود با برنامه‌ریزی دقیق این مناظرات طراحی ‌و اجرا شود. در پنج حوزه دیگر انتخابیه استان تهران نیز برنامه‌ریزی برای انجام مناظرات صورت گرفته است و در تمامی این مناظرات نماینده هیات نظارت و نماینده هیات اجرایی به عنوان ناظر حضور خواهم. داشت. امید است با عملکردی مناسب در راستای ایجاد فضای رقابتی سالم و عدالت تبلیغاتی در بستر رسانه ملی، زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور و مشارکت آگاهانه آحاد مردم به ویژه نسل جوان در کشور فراهم شود.

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۶۹/۶۹۳/۰۲۰/۰۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۳/۶۲۰/۱۵۶/۵۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۷/۸۶۸/۱۴۹/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۴/۳۷۶/۴۱۳/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۳/۴۹۵/۱۴۱/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۵/۸۴۱/۳۳۹/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۹۹۳/۸۸۰/۰۰۰
  • استاد
    ۹۹۲/۹۳۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۷۶/۰۳۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۴۲/۰۲۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۷۹/۹۶۰/۰۰۰