به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، این مجموعه مستند تلاش میکند در هر قسمت با طرح یک موضوع ظاهرا کم اهمیت، به جنگ کلیشههای ذهنی مردم درباره محیط پیرامونشان برود؛ چرا که ضدیت با کلیشهها کلید دیدن وقایع جهان از دریچهای جدید است. در هر قسمت از مستند «ضد» به موضوع متفاوتی مثل آلودگی هوا، آلودگیهای نوری، حیوانات خانگی و… پرداخته میشود و بیننده را وادار میکند که نگاه متفاوتتری به موضوعات داشته باشد. به باور این مستند، اقدامات کمپانیهای بزرگی مثل والتدیزنی، آمازون، مایکروسافت و حتی باشگاه فوتبالی مثل بایرمونیخ بیشباهت به قوانین بازی منوپولی نیست و نوعی انحصارگرایی در رفتار آنها مشهود است.
مستند «ضد» تاکید میکند شرکتهای بزرگ دیگر به دنبال خلاقیت نیستند و هر زمان که میبینند یک شرکت جدید ایده جدیدی ارائه کرده است، به سادگی شرکت را همراه با ایده خریداری میکنند. در واقع آنها همه چیز را میبلعند. دنیای تجارت مدرن اینگونه است.
مجموعه مستند «ضد» محصول مرکز مستند سوره و شبکه مستند، روزهای جمعه ساعت ۱۶:۳۰ به وقت تهران بر روی آنتن شبکه الکوثر میرود.