به گزارش صبا، سید حسام نوربخش، دبیر رویداد ملی ستاپ با اعلام این خبر گفت: در دومین دوره از رویداد ملی ستاپ که در سال جاری و با شعار «مدرسه آینده رو بساز» آغاز به کار کرد، هدف اصلی این بود که محصولات و خدمات منطبق بر نیازهای نظام رسمی آموزش و پرورش شکل بگیرد و کمک کند به بدنه رسمی آموزش و پرورش. ما پنج محور را در نظر گرفتیم که هرکدام منطبق بر یک نیاز آموزش و پرورش بود. محور ششم هم در این دوره اضافه شده و آن ارائه معکوس حوزه تعلیم و تربیت از سمت دیگر متولیان این حوزه است. به طوری که جاهایی مثل شبکه آموزش و دیگر ارگانها که دغدغه تعلیم و تربیت را دارند این امکان را داشتند، نیازهای خود را احصاء و به دبیرخانه رویداد ارسال کنند، پس از بررسی، محصولات و خدماتی که کاملا منطبق با آن نیازها است به ایشان ارائه میشوند.
دبیر رویداد ملی ستاپ در ادامه اظهار داشت، در دومین رویداد ملی ستاپ، فرصتی بیش از دو ماه به گروههای نوآور داده شد تا طرحهای خود را به دبیرخانه ارسال کنند. در نهایت تعداد ۳۲۰ تیم نوآور، اقدام به ثبت طرح و ایده خود در دو بخش طرح و محصول کردند. پس از بررسی ۱۵۰ طرح دریافتی، ۱۷ طرح در مرحله پیش بذری و در طی دو روز به رقابت پرداختند، که از این میان با انتخاب رهیاران، ۶ تیم به مرحله پیششتابدهی راه یافتند.
وی افزود، علاوه بر این، از میان ۱۷۰ محصول ثبت شده پس از ارزیابی دقیق، بر اساس شاخصهای آموزشی تربیتی، کسب و کاری و عمومی، ۴۳ تیم به مرحله پیش ارائه راه یافتند و بر اساس تجمیع نظر داوران و سرمایه گذاران، ۱۰ تیم مستعد جذب سرمایه شناخته شده و در رویداد سرمایهگذاری به ارائه طرح و محصول خود مقابل سرمایهگذاران پرداختند.
دبیر رویداد ملی ستاپ همچنین با اشاره به برگزاری پیش رویداد تخصصی حوزه بازی و اسباب بازی در این دوره از رویداد با عنوان سکوی پرتاب طلوع گفت: در نخستین دوره از بزرگترین رویداد سرمایهگذاری با محوریت بازی و اسباب بازی که در ۵ محور برگزار شد، در مجموع ۸۵ تیم نوآور، اقدام به ثبت طرح و ایده خود کردند، که از این میان ۱۲ تیم بر اساس شاخصهای داوری مشخص شده، به مرحله ارائه در حضور سرمایهگذاران راه یافتد. در نهایت بر اساس تجمیع نظر داوران و سرمایهگذاران، ۴ تیم به اختتامیه رویداد ملی ستاپ راه یافتند.
وی در پایان با اشاره به زمینه فعالیت استارتاپهای راه یافته به مرحله نهایی، افزود: عمده زمینه فعالیت استارتاپها در حوزه بازیوارسازی (آموزش از طریق بازی) آموزش مهارتها و سوادآموزی به کودکان ۴ تا ۹ سال، نرم افزارهای مدیریت در مدرسه (اعم از مراحل ثبت نام، برگزاری آزمون، صدور کارنامه و…)، استعداد یابی و شخصیسازی آموزش، هوشمندسازی تولید محتوا مبتنی بر واقعیت افزوده و برنامهنویسی و هوشمصنوعی است.
دبیر رویداد ملی ستاپ یادآورشد، آیین اختتامیه این رویداد در تاریخ ۱۳ اسفندماه در مرکز همایشهای بینالمللی صدا و سیما برگزار خواهد شد، علاقهمندان به شرکت در این آیین میتوانند با مراجعه به سایت رویداد به نشانی www.eventsetup.ir ثبت نام کنند.
گفتنی است، بخشهایی از این رویداد به صورت زنده از شبکه آموزش سیما پخش میشود.
There are no comments yet