«من یه تمساحم، یه تمساح خونی‌!» | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۴۶
فیلمی که می‌تواند برگ برنده اکران ۱۴۰۳ باشد؛

«من یه تمساحم، یه تمساح خونی‌!»

جواد عزتی با اولین فیلم سینمایی خود یعنی «تمساح خونی» در اکران نوروزی ۱۴۰۳ حضور دارد که پیش‌بینی می‌شود یکی از فیلم‌های پرفروش سینما باشد.

به گزارش خبرنگار سینما صبا، جواد عزتی بازیگر سینما و تلویزیون، امسال یکی از چهره‌های مطرح جشنواره ۴۲ بود که با ساخت اولین فیلم خود به جرگه کارگردان‌های فیلم اولی پیوست و حالا « تمساح خونی‌» را به عنوان یک فیلم پرفروش و رکوردشکن روی پرده دارد.

در خلاصه داستان فیلم کمدی تمساح خونی یک جمله منتشر شده است: «من یه تمساحم، یه تمساح خونی‌! یه آدم زخمی که کل زندگیش فقط باخته و چیزی برای از دست‌ دادن نداره… ولی باز دلش ریسک‌های بزرگ می‌خواد!»

مهم‌ترین جملات جواد عزتی در نشست فیلم تمساخ خونی چنین بود:

٭٭٭ من می‌خواستم فیلمی تماشاگر پسند بسازم و در بخش دوم حتما بخش سینمایی بودن فیلم برایم اهمیت داشت تا بتوانم تفاوتی بین این فیلم و سریال را نشان دهم.

٭٭٭ زمانی که با رفقا برای این کار دور هم جمع شدیم در هر بخش پیشنهادی برای سینما داشته باشیم. خودم برای اولین بار بود که این فیلم ‌را در سینما دیدم، بسیاری از جزئیات را هنوز پیشنهاداتی داشتم و اگر در بخش سینمایی بودن فیلم علاوه بر کمدی آن قصوری بود خود را مسئول می‌دانم.

٭٭٭ فکر می‌کنم دغدغه همه ما صعود قله در یک شب است. فضای مجازی به ما این باور را القا کرده که باید یه شبه این قله را فتح کنیم. راجع به موضوعی صحبت کردم که در جامعه بسیار حاکم است. بخشی از ذهن همه را یک‌شبه رسیدن به خواسته‌ها پر کرده است.

٭٭٭بیشترین تاثیر را از جواد عزتی گرفتم. این فیلم محصول همه عزیزان و بزرگان و گذشتگان بوده که به ما چیزی یاد داده اند و نمی‌توانم کسی را نام ببرم. همه ما با چیزهایی که در سینما دیده‌ایم، رشد کرده‌ایم. ۹۹ درصد فیلم‌های خیلی خوب متاثر از گذشتگان خودشان است و باید از آن‌ها یاد کنیم.

٭٭٭کمال پورکاوه منتقد فیلم درباره تمساح خونی اینطور نوشته است:

اولین ساخته بلند جواد عزتی، یکی از باطراوت‌ترین فیلم‌های ساخته شده چند سال اخیر سینمای ایران است.

او که پیش از این با کوله‌باری از تجربه بازیگری در سطح اول سینمای ایران درخشیده بود، حالا با اولین ساخته سینمایی بلند‌اش، سویه دیگری از توانایی‌های سینمایی‌اش را به نمایش گذاشته است.

این فیلمساز با اتکا به فضای این روزهای سینمای ایران که آثار کمدی را مهمترین درگاه ارتباط با مخاطب می‌داند، به سراغ گونه کمتر تجربه شده کمدی-اکشن رفته و در این مسیر با تسلطی که از ریتم روایی و جادوی تدوین از خود نشان می‌دهد فیلمی خوش ریتم ساخته که مخاطب را علیرغم همه فراز و فرودهایش تا به انتها با خود همراه می‌کند.

عزتی با کمک یک تیم بدلکاری حرفه‌ای و تسلطی که از تکنیک سینمایی از خود نشان می‌دهد، موفق می‌شود سکانس‌های اکشن قابل قبولی را برای مخاطب به نمایش گذارد که سطح سینمای ایران را در زمینه تعقیب و‌ گریزهای خیابانی ارتقا می‌دهد‌.

زوج جواد عزتی و عباس جمشیدی‌فر، با آن بده بستان‌های جذابی که دارند، یکی از موفق‌ترین زوج‌های کمدی سال‌های اخیر را (نگاه کنید به سکانس مفرح و پر تحرک کازینو و خلق کمدی‌های موقعیت که ترکیبش با کمدی کلامی لحظات باطراوتی را می‌آفریند) خلق می‌کنند که می‌تواند تا سال‌ها در خاطر سینما دوستان بماند.

بازیگران و عوامل فیلم تمساح خونی عبارتند از جواد عزتی، عباس جمشیدی فر، سعید آقاخانی، الناز حبیبی، بهزاد خلج، شبنم قربانی بازیگران این فیلم هستند و البته با حضور افتخاری: پژمان جمشیدی، کامبیز دیرباز، مهدی حسینی‌نیا، مهران غفوریان، هومن حاجی‌عبداللهی و…

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است