حمایت مرکز گسترش از آثار پویانمایی امیدوارکننده است/ «بلوک» مناسب جشنواره کودک نبود | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۴
حمیده تیموری در گفت‌وگو با صبا:

حمایت مرکز گسترش از آثار پویانمایی امیدوارکننده است/ «بلوک» مناسب جشنواره کودک نبود

حمیده تیموری کارگردان انیمیشن «بلوک» از آثار حاضر درسیزدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران گفت: اگر رویکرد حمایت از آثار پویانمایی در مرکز گسترش ادامه‌دار باشد و کارگردانان نیز از آزادی عمل برخوردار باشند، هنرمندان می‌توانند آثار مستقل‌شان را با حمایت این مرکز به تولید برسانند.

حمیده تیموری کارگردان انیمیشن «بلوک» محصول مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی که در سیزدهمین جشنواره پویانمایی تهران حضور داشت در گفت‌وگو با خبرنگار سینما صبا، با اشاره به تکنیک این انیمیشن، گفت: «بلوک» با تکنیک استاپ موشن به تولید رسیده است و در سه اپیزود، روابط ساکنان هر واحد با محیط و لوازم اطراف‌شان را بازگو می‌کند، هر اپیزود اسم مخصوص به خود را دارد که تا حدودی داستان و نقطه نظرات آن کاراکتر را برای ما روشن می‌کند.

او ادامه داد: در یکی از اپیزودها کاراکتری وجود دارد که تلاش می‌کند با تغییر دادن محیط، همه چیز را برای خود قابل تحمل کند، دیگر اپیزود داستان سفری‌ست و یکی از کاراکترها تلاش می‌کند که از خانه خارج شود و از آنجایی که برای برداشتن وسایل مردد است، از خانه خارج نمی‌شود، اپیزود آخر نیز، وسایل به کاراکتر اصلی می‌چسبند و او در تلاش است که این مشکل را برطرف کند اما درنهایت شکست می‌خورد.
این کارگردان مطرح کرد: این اثر اقتباسی از یکی از نوشته‌های شیوا مقصودی‌ست و طی یک‌سری گفت‌وگوها به آن علاقه‌مند شدم. «بلوک» بیش از آنکه به همه داستان‌ها و جزئیات‌شان وفادار باشد، به فضای حاکم بر آن وفادار است یعنی شکل تعامل و تقابلی که بین هر کدام از افراد داستان‌ها با فضای پیرامون‌شان در قصه وجود دارد، در فیلم هم می‌بینیم.

تیموری با اشاره به اینکه «بلوک» در سی و پنجمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان حضور داشته است، خاطرنشان کرد: حضور این انیمیشن در جشنواره کودکان و نوجوانان برای من جای تعجب داشت چراکه مخاطب «بلوک» بزرگسالان هستند.

این انیماتور در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره جشنواره پویانمایی تهران بیان کرد: جشنواره پویانمایی تهران یکی از مهم‌ترین جشنواره‌هایی‌ست که همه کارگردانان و علاقه‌مندان به پویانمایی در آن حاضر می‌شوند و در جریان کارهای یکدیگر قرار می‌گیرند. این رویداد به دلیل بین‌المللی بودنش در سطح جهانی قرار می‌گیرد.

او در پایان درباره همکاری با مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی تاکید کرد: مرکز گسترش یکی از بزرگ‌ترین مراکز دولتی حمایت‌کننده انیمیشن است که تجربه خوشایندی از همکاری با آن‌ها داشتم، بیشتر آثار پویانمایی ساخته شده در این سال‌ها نیز از دل مرکز بیرون آمده‌اند. اگر رویکرد حمایت از آثار پویانمایی در مرکز گسترش ادامه‌دار باشد و کارگردانان نیز از آزادی عمل برخوردار باشند، هنرمندان می‌توانند آثار مستقل‌شان را با حمایت این مرکز به تولید برسانند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    234/372/429/900
  • تمساح خونی
    168/255/197/250
  • مست عشق
    120/024/440/750
  • خجالت‌نکش۲
    84/241/125/200
  • پول و پارتی
    77/603/581/000
  • سال گربه
    64/591/860/000
  • قیف
    18/521/850/500
  • یادگار جنوب
    12/278/599/550
  • مفت بر
    11/937/030/000
  • ملاقات با جادوگر
    10/788/025/000
  • قلب رقه
    7/254/437/000
  • ساعت 6صبح
    6/686/226/250
  • شهرگربه‌ها۲
    6/037/105/000
  • در آغوش درخت
    4/993/931/500
  • شه‌سوار
    4/227/266/000
  • روزی روزگاری آبادان
    2/763/635/000
  • آغوش باز
    1/031/507/500
  • کارزار
    204/600/000
  • سودابه
    131/322/500
  • لختگی
    38/820/000