ماه عسل «شبکه نسیم» با چراغ خاموش و فرم جدید | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۶ خرداد ۱۴۰۴ ساعت ۰۲:۰۶

ماه عسل «شبکه نسیم» با چراغ خاموش و فرم جدید 

«آن» و بعد از« آن» عنوان برنامه اذان‌گاهی شبکه نسیم در شب‌های ماه مبارک رمضان‌ و ایام نوروز ۱۴۰۳ است که با مدل جدید برنامه‌سازی خود با استقبال مخاطبان مواجه شده است. 

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، شبکه نسیم برنامه دو بخشی با دو نام را در ساعات افطار روی آنتن برده است، «آن» ساعتی قبل از افطار و «بعد از آن» بلافاصله بعد از افطار. این برنامه با اسامی و ساختاری که دارد، فرم برنامه‌سازی [در کلیات آن و ویژه] ماه رمضان را دگرگون کرده و تجربه جدیدی از تماشای تاک‌شو را پیش روی بینندگان قرار داده است.

سید احمد موسوی‌صمدی و سینا شعرباف، تهیه‌کنندگان «آن»و «بعد از آن» هستند، محمدفواد صفاریان‌پور، کارگردان برنامه است و صابر خراسانی، شاعر آیینی و مذهبی، اجرای برنامه را به عهده دارد،‌ برنامه‌ای که تجربه جدیدی از تاک‌شو را مقابل بینندگان قرار می‌دهد و داستان‌ زندگی و اقدامات خیّرین‌ را روایت می‌کند.

نقطه قوت این برنامه را شاید بتوان در گرم بودن فضای استودیو و نوع مواجهه مجری و کارگردان با میهمانان دانست که فضای گرم محافل خصوصی را تداعی می‌کند.

اتاقی ساده با میز شیشه‌ای و صندلی معمولی و مبلی که میهمان باید ناچاراً راحت و صمیمی بر روی آن بنشیند و همین جبر جذاب، سخن گفتن میهمان و گفت‌وگوی او با مجری را صمیمی می‌کند.

«آن» و «بعد از آن»بدون سر وصدای رسانه‌ای و به دور از پروژه‌های مرسوم فجازی، گام‌های خود برای حضور در جمع‌های خانوادگی و فامیلی را برمی‌دارد و چون، از تبلیغات چهره به چهره بهره می‌برد، توانسته است خیلی زود به یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های ماه رمضان و اذان‌گاهی تبدیل شود.

مدل برنامه‌سازی «آن» و «بعد از آن»و خلاقیتی که در ساخت آن استفاده شده، بدون شک به زودی به الگوی جدیدی از یرنامه‌سازی در این نوع و تیپ تبدیل خواهد شد،  درست مانند «ماه عسل»که پایه‌گذار بسیاری از برنامه‌های مناسبتی ماه رمضان و ایام مذهبی در طول سال‌های قبل شد.

به هر روی، شبکه نسیم که مدتی است با عبور از ساختارهای غیرمنعطف مرسوم در برنامه‌سازی، گزینه‌های متعددی پیش روی مخاطبان قرار می‌دهد، با «آن» و بعد از« آن» تعهد خود را برای ارضای نیاز عاطفی مخاطب در ساعات افطار به خوبی انجام داده است و این را باید در امتداد مدیریت بر اساس شناخت درست از مخاطب دانست که سال گذشته شروع شد و همان تابستان گذشته از سوی کارشناسان به عنوان نقطه عطف مدیریت شبکه تلویزیونی و برنامه‌سازی معرفی شد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین اخبار

پربازدیدها