به گزارش صبا،۲۰ آبان ماه سال جاری بود که برنامه «نوسان» روی آنتن شبکه دو سیما رفت. یک برنامه کوتاه اما با ضربآهنگی تند و سریع که بلافاصله بعد از اخبار ۲۰:۳۰ پخش میشد. یک مجری در حالتی ایستاده، نمایش محتواهای مرتبط با غزه در سطح بینالمللی، توجه ویژه به فضای مجازی و… ؛ در واقع این برنامه یک مجموعه تصویری و خبری قلمداد میشد که اخبار مهم و غیرتکراری محور مقاومت و جنایات رژیمصهیونیستی را در یک بسته خبری تصویری و شبانه ارائه میکرد.
«نوسان» در همان هفتههای نخست طبق گزارشی که روزنامه جام جم منتشر کرد توانست جزو برنامههای پرمخاطب تلویزیونی باشد که بیشترین تعداد پیامهای مردمی به سامانه ۱۶۲ صدا و سیما دارد؛ برنامه مذکور نزدیک به چهار ماه روی آنتن بود و در این مدت از زوایای متعددی به بازگویی اتفاقات حول غزه و واکنشها در سطح بینالمللی پرداخت.
اما تقریبا یک هفته مانده به شروع ماه مبارک رمضان، محمد طادی، مجری برنامه اعلام کرد که این آخرین شبی است که «نوسان» در سال ۱۴۰۲ روی آنتن میرود و با پخش آخرین قسمت در سال گذشته، برنامه مذکور در سال جدید و ایام نوروز و ماه رمضان روی آنتن نرفت.
طبیعتا یکی از دلایل برای توقف پخش این برنامه تغییر کنداکتور شبکه در مناسباتی است که در آن قرار داریم؛ تلاقی ماه مبارک رمضان و سال نو، ترافیک برنامهها و شلوغی آنتن امری است که میتواند دلیل اصلی پخش نشدن «نوسان» در این بازه زمانی باشد اما از طرفی این سوال مطرح است که در همین ترافیک برنامهای آیا زمان و ظرفیتی برای پخش یک برنامه ۱۵ دقیقهای در حمایت از مردم غزه وجود ندارد؟ آنهم در زمانی که نزدیک به روز قدس هم هستیم.
پس از این وقفه چند روزه و بعد از تشدید جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و البته توافق بر سر آتشبس در سازمان ملل متحد، ششم فروردین حوالی ساعت ۲۲:۳۰ برنامه «نوسان» از استودیوی ۱۴ جامجم و با اجرای محمد طادی روی آنتن شبکه دو سیما رفت. برنامه طبق همان روال و سیاق سابق خود پخش و تغییر زمانش با توجه به نکاتی که به آن اشاره شد، امری طبیعی قلمداد میشود.
رسالت رسانه در هر زمان و موقعیتی، مشخص و مبرهن است اما نکته حائز اهمیت و خوشایند بازگشت این برنامه به آنتن شبکه دو است. برنامهای که در قامت حمایت از مظلومیت غزه و سرکوب کردن جنایات محرض اسرائیل تولید شده بنابراین تولید و پخش چنین برنامههایی که همواره صدای مظلومان در رسانه هستند، در هر برههای احساس میشود.
با توضیحات ارائه شده انتظار میرود مدیران شبکهها اقدامات درست در امر تفکرات تولید و برنامهسازی مناسبتی را همواره مدنظر داشته باشند چراکه در چنین مواقع و با این دست اقدامات است که میتوان مخاطب را پای مدیومی که تاثیرگذاری آن برهمه ثابت شده، همچنان نگه داشت.
There are no comments yet