حضور جوانان مستعد و خوشفکر در سومین جشنواره پژواک رادیو / کیفیت آثار ارائه شده به جشنواره، با رشد نسبی همراه است | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۲ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۷
داور سومین جشنواره پژواک رادیو مطرح کرد:

حضور جوانان مستعد و خوشفکر در سومین جشنواره پژواک رادیو / کیفیت آثار ارائه شده به جشنواره، با رشد نسبی همراه است

یکی از داور سومین جشنواره پژواک رادیو با اعلام رشد کیفی آثار ارائه شده به جشنواره تاکید کرد: به آینده برنامه سازی رادیو در قالب مستند باید امیدوار بود.
به گزارش صبا به نقل از ستاد خبری سومین جشنواره پژواک رادیو، کاظم داداشی، قائم مقام و مدیر گروه جامعه و سلامت رادیو ایران و داور سومین جشنواره پژواک با اعلام این خبر در خصوص نحوه داوری آثار گفت: مسلما در کار داوری محتوا و قالب اثر نقش به سزایی دارد و داور سعی می کند در مقام امانتدار به این موارد توجه ویژه ای داشته باشد. اگرچه به عنوان ملاک‌های داوری جشنواره پژواک، با هدف دقت و هماهنگی بیشتر، مؤلفه‌هایی در اختیار داوران قرار گرفت اما لازم بود ذیل هر مؤلفه، شاخصه های جزیی‌تری تعیین شود تا قضاوت درباره برنامه‌ها با حداکثر دقت و نکته‌سنجی همراه باشد. به گمانم این وظیفۀ خطیر به عهده من و سایر داوران جشنواره گذاشته شد تا نتیجۀ نهایی، تابلویی باشد چشم‌نواز از ترکیب شناخت، تخصص، انصاف و حسن سلیقه.
داداشی در باره کیفیت آثار رسیده تاکید کرد: با توجه به برگزاری دو دوره جشنوارع پژواک و تجربه‌ای که برنامه‌سازان رادیو در این مسیر به دست آورده‌اند و البته آموزش‌هایی که طی سه دوره به برنامه‌سازان ارائه شده است، می‌توانم بگویم در برنامه‌هایی که شنیدم از حیث کیفیت، یک رشد نسبی اتفاق افتاده است. آثاری بودند که استانداردهای لازم برای عبور از مرحلۀ اول را داشتند و در عین حال آثار معدودی که اساساً در قالب مستند نمی‌گنجیدند. در بین این دو طیف هم آثار بیشتری به چشم می خورد که حکایت از فهم خوب برنامه‌سازان از قالب مستند داشت، اما در بوتۀ رقابت و کسب امتیاز، به حد نصاب لازم برای قرار گرفتن در فهرست نهایی نرسیدند. با این وصف می‌توان به آینده برنامه‌سازی رادیویی در قالب مستند امیدوار بود.
داور سومین جشنواره پژواک با اشاره به استعدادهای جوان تصریح کرد: وقتی به فعال‌ترین برنامه‌سازان رادیوی امروز نگاه می‌کنیم، جوانان خوش‌فکر، خلاق و مستعدی را می‌بینیم که در هر حوزه‌ای از تولید محتوا ورود می‌کنند. البته با همراهی و هدایت مدیران خود موفق و تأثیرگذارند. عرصۀ تولید مستند رادیویی نیز یقیناً از این موهبت بی‌بهره نیست. با آنکه در زمان شنیدن آثار، نام صاحبان آثار برای داوران مشخص نبود اما بر اساس پیش‌فرضی که به آن اشاره کردم، می‌توان چنین حدس زد که استعدادها هم در حال بروز و ظهورند و هم در حال رشد و توسعه. معتقدم سهم برنامه‌سازان جوان در این عرصه به مراتب بیشتر است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۷/۳۴۱/۲۱۳/۴۰۰
  • تمساح خونی
    168/280/427/250
  • مست عشق
    120/214/320/750
  • زودپز
    ۱۱۷/۳۳۸/۵۰۳/۵۰۰
  • پول و پارتی
    ۸۹/۵۳۶/۲۱۹/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۳۵/۰۲۲/۳۱۶/۵۰۰
  • قیف
    ۲۶/۲۷۷/۸۱۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۳/۸۶۹/۵۵۱/۱۰۰
  • قلب رقه
    ۱۳/۴۳۲/۰۲۶/۰۰۰
  • صبحانه‌با‌زرافه‌ها
    ۱۲/۶۴۹/۹۲۴/۰۰۰
  • ملاقات با جادوگر
    ۱۱/۴۰۱/۰۰۷/۵۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۰/۷۷۱/۸۶۳/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۵۳۲/۴۴۳/۵۰۰
  • آغوش باز
    ۲/۵۲۲/۲۱۵/۰۰۰
  • استاد
    ۶۰۲/۸۶۰/۰۰۰
  • باغ کیانوش
    ۵۹۰/۰۳۷/۵۰۰
  • آنها مرا دوست داشتند
    ۲۳۵/۹۷۷/۰۰۰
  • شبگرد
    ۲۲/۵۸۰/۰۰۰