آماده‌سازی «ایجنت» برای جشنواره فجر۴۳/ امیر خلوت پدیده بازیگری است | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۵
اشکان درویشی در گفت‌وگو با صبا:

آماده‌سازی «ایجنت» برای جشنواره فجر۴۳/ امیر خلوت پدیده بازیگری است

اشکان درویشی کارگردان سینما و مجری درباره برنامه تلویزیونی «به خاطر هم» سخن گفت و از کارهای جدید خود در سال جدید خبر داد.

اشکان درویشی مجری و کارگردان در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، درباره برنامه «به خاطر هم» که از ابتدای سال جدید با مشارکت سازمان هلال احمر و شبکه نسیم روی آنتن رفته‌است، گفت: دغدغه برنامه «به خاطر هم» مردم و مسئولیت اجتماعی است چرا که سعی داریم «به خاطر هم» برای همدیگر تلاش کنیم و حال یکدیگر را خوب‌ کنیم.

او افزود: «به خاطر هم» ضمن توجه به مسئولیت های اجتماعی با نگرشی نو در نحوه آموزش همگانی و با استفاده از ابزار سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت مخاطبان، قصد دارد تا در فضای متفاوت و مفرح به سرفصل های آموزشی سازمان هلال احمر نیز بپردازد.

این کارگردان ضمن بیان اینکه برنامه «به خاطر هم» قالب نمایشی دارد، تصریح کرد: دختری که از استعدادهای کارگردانی است یک برنامه تلویزیونی می‌سازد تا با برآورد آن پدرش را که از زندانیان جرایم مالی است، آزاد کند.

درویشی گفت: این برنامه قصد دارد روی مباحثی چون امداد و نجات، حوادث، تصادف های جاده‌ای، بحران ها مانور دهد تا بدانیم در هنگام وقوع چه کار کنیم و اگر دوباره حادثه‌ای مثل پلاسکو تکرار شود و یا مثل زلزله کرمانشاه اتفاق بیفتد چه کار کنیم تا بهترین خروجی را داشته باشیم.

او اذعان داشت: «به خاطر هم» در ۲۶ قسمت روی آنتن می‌رودو تا کنون سیروس دین محمدی، هاشم بیگ زاده، نسیم ادبی، صحرا اسداللهی، امید جهان، نیما شاهرخ شاهی، ارسلان قاسمی و… مهمان این برنامه بوده‌اند.

درویشی که پیش‌تر نمایش «اسکرین شات» را در پردیس شهرزاد با حضور چند بلاگر و یک رپر روی صحنه برده بود، درباره بازخوردهایی که از جامعه همری گرفته‌است. گفت: حواشی بسیاری را دیدم و با یک سری از افراد تئاتری که می‌گویند جای بلاگر در تئاتر نیست، موافق هستم و قطعا هرکسی پتانسیل حضور در تئاتر را ندارد.

او افزود: اما به نظرم کسانی که استعداد بازیگری را دارند، چرا نباید روی صحنه بیایند. به طور مثال امیر خلوت رپر و بازیگر نمایش «اسکرین شات» در بازیگری پدیده است! آیا این باگی که در تئاتر وجود داشته و دارد تقصیر اشکان درویشی است؟

درویشی بیان کرد: در «فیش آباد» که کار اولم بود با دو تئاتری خوب خسرو احمدی و سیروس همتی همکاری کردم که  ۶۰ میلیون تومان فروخت و ۲۴۰ میلیون تومان ضرر کرد، در کار دوم از امیر آرتا استفاده کردم که ۲۱۰ میلیون سود کرد! در کار سومم نه ضرر کردم و نه سود کردم، در کار چهارمم از یک تئاتر حمایت کردم که جوانان تبریزی آن را ساخته بودند به نام «عدال معصومیت» که این کار نیز ۱۰۰ میلیون تومان ضرر کرد.

او ادامه داد: اما «اسکرین شات» جز باشگاه میلیاردی ها قرار گرفت، البته یک تئاتر موفق حداقل باید ۳ میلیارد تومان بفروشد اما سوال من در پی هجمه‌ها این است! چرا تئاتری‌ها از تئاتر حمایت نمی‌کنند؟ چرا دولت سالن های دولتی را برای تئاتری های خوب قرار نمی دهد که این گروه‌ها ضرر نکنند؟ جوانان مستعد اگر کارشان خوب باشد حداقل باید ۸ ماه در صف نوبت دهی اجراها برای سالن‌ها ایرانشهر و تئاترشهر باشند.

درویشی اظهار کرد: همین است که جوانان مجبورمی‌شوند اجرای خود را در سالن خصوصی بروند. سالن خصوصی نیز حداقل شبی ۱۵ الی ۲۰ میلیون تومان هزینه می‌گیرد و برای یک ماه حداقل باید ۵۰۰ میلیون کنار بگذاری تا به سالن بدهکار نشوی! حالا شما بگویید به غیر از این است که در این شرایط اقتصادی باید ریسک کنی و از خواننده‌ها، بازیگرها، رپرها و چهره‌ها استفاده کنی؟

این کارگردان گفت: یا باید از پژمان جمشیدی و بهرام افشاری استفاده کنی [که خودشان همچون بهرام افشاری «چه کسی جوجه تیغی را کشت» را در دست دارد] و یا فردی همچون پژمان جمشیدی که آنقدر پرکار است که وقت تئاتر ندارد. باید در چنین شرایطی ریسک کرد تا حضور این چهره‌ها برای شما هم گیشه داشته باشد.

درویشی بیان کرد: چند نفر از بازیگران خوب کشور بیانیه دادند که ما مخالف حضور رپرها و بلاگر هستیم، من هم گفتم قبول دارم و شاید برخی از بلاگرها وجاحت خوبی برای بودن روی صحنه ندارند، اما خاطرتان باشد در ابتدای سال‌های کاری پژمان جمشیدی همین هنرمندان چقدر به او توهین کردند و خندیند اما همان افراد دو سه سال بعد به او پیشنهاد بازی دادند.

او در ادامه خبر از ساخت یک فیلم سینمایی با نام «ایجنت» را داد که قرار است پشت پرده‌‌های فوتبال را به تصویر بکشد، درویشی درباره این فیلم سینمایی گفت: استعدادهای زیادی را در فوتبال داریم که با رانت و لابی و پارتی به سمتی می روند که زندگی‌شان تباه می شود. افرادی در این ورزش به عنوان دلال وجود دارند که در قدم اول خود را حامی استعدادها نشان می دهند اما در نهایت… .

درویشی بیان کرد: بسیاری از برنامه های تلویزیونی هم می‌خواستند به این موضوع بپردازند اما این دلال ها با برشی که داشتند، جلوی این کارها را گرفته‌اند و کنسل کرده‌اند و به همین خاطر «ایجنت» اولین بار است که می‌تواند به این موضوع بپردازد و می‌دانم ممکن است افرادی با من دشمن خونی بشوند و متاسفانه این افراد همه جا آدم دارند.

او در پایان خاطرنشان کرد: اما به امید خدا «ایجنت» در اردیبهشت ماه یا خرداد ماه کلید می خورد و پیش‌بینی می‌کنم که به جشنواره فیلم فجر برسد. با مهدی زمین پرداز برای ایفای نقش اصلی مذاکره شده‌است و بسیار برای من دارای همیت است که خود او نقش «ایجنت» را بازی کند.

پگاه زارعی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۵/۲۳۱/۳۴۳/۴۰۰
  • تمساح خونی
    168/280/427/250
  • مست عشق
    120/214/320/750
  • زودپز
    ۹۲/۶۲۸/۹۳۸/۰۰۰
  • پول و پارتی
    ۸۸/۷۵۹/۷۷۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۲۹/۱۰۴/۱۸۱/۵۰۰
  • قیف
    ۲۶/۲۷۷/۸۱۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۲/۳۰۵/۷۸۱/۱۰۰
  • قلب رقه
    ۱۲/۳۰۰/۹۶۸/۵۰۰
  • ملاقات با جادوگر
    11/345/347/500
  • شه‌سوار
    ۱۰/۲۲۹/۰۲۳/۵۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۰/۱۹۷/۸۹۳/۵۰۰
  • در آغوش درخت
    ۶/۶۷۶/۱۱۱/۵۰۰
  • آغوش باز
    ۲/۴۷۲/۷۲۵/۰۰۰
  • استاد
    ۵۰۴/۰۰۲/۵۰۰
  • آنها مرا دوست داشتند
    ۱۷۷/۱۶۵/۰۰۰
  • لختگی
    ۹۷/۳۶۵/۰۰۰
  • نفرین آرتا
    ۳۴/۴۳۵/۰۰۰