مسعود نجابتی چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب شد / تقدیم هدیه به مردم غزه | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۴
معرفی چهره بین‌المللی، چهره ماندگار و رویداد ماندگار هنر انقلاب

مسعود نجابتی چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب شد / تقدیم هدیه به مردم غزه

آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی چهره سال 1402 هنر انقلاب امشب چهارشنبه 29 فروردین در پردیس مرکزی حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار و مسعود نجابتی به عنوان چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی معرفی شد.

به گزارش خبرنگار صبا، در این مراسم مسعود نجابتی برای فعالیت‌های موثر در حوزه گرافیک  به عنوان چهره سال هنر انقلاب در سال ۱۴۰۲ انتخاب شد.

این خوش‌نویس و گرافیست برجسته برای مجموعه اقدامات درخشان خود در سال ۱۴۰۲ در آیین اختتامیه‌ هفته هنر انقلاب به‌عنوان «چهره سال هنر انقلاب» برگزیده شد و مورد تقدیر قرار گرفت. او این جایزه را به مردم غزه تقدیم کرد.

در این نظرسنجی که با جامعه آماری بیش از هزار نفر صورت گرفت، شرکت‌کنندگان گزینه‌های پیشنهادی خود برای کسب عنوان «چهره سال هنر انقلاب» را به دبیرخانه هفته هنر انقلاب اسلامی معرفی کردند.به موازات این نظرخواهی، مراکز و واحدهای تخصصی حوزه هنری انقلاب اسلامی نیز گزینه‌های پیشنهادی خود برای کسب عنوان چهره سال هنر انقلاب را به دبیرخانه هفته هنر انقلاب اسلامی معرفی کردند.

علاوه بر این تمام گزینه‌های پیشنهادشده توسط اهالی فرهنگ‌وهنر و نیز واحدهای تخصصی حوزه هنری، در «هیات انتخاب نامزدهای نهایی چهره سال هنر انقلاب» مورد بررسی قرار گرفت که این هیات انتخاب شامل : مرتضی سرهنگی : نویسنده و برگزیده ادوار چهره سال هنر انقلاب، احمدرضا درویش: کارگردان سینما، سیدمسعود شجاعی طباطبایی: کاریکاتوریست و برگزیده ادوار چهره سال هنر انقلاب، علیرضا قزوه: شاعر و رئیس مرکز شعر، موسیقی و سرود سازمان صداوسیما، محسن مومنی شریف: نویسنده و رئیس سابق حوزه هنری انقلاب اسلامی و کورش زارعی: کارگردان و بازیگر تئاتر بودند.

امیر بشیری برای نویسندگی و کارگردانی کنسرت‌نمایش «کلنل»، کمال تبریزی و علیرضا طالب‌زاده برای نویسندگی و کارگردانی مجموعه تلویزیونی «سرزمین مادریی» ، راضیه تجار برای انتشار رمان «یاس کبود» و تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «اسم تو مصطفاست»، افشین علاء برای نقش‌آفرینی موثر و بهنگام در سپهر شعر انقلاب اسلامی و مسعود نجابتی برای فعالیت‌های موثر  در حوزه گرافیک از جمله ترسیم دیوارنگاره و فتح قریب در مرز سرزمین‌های اشغالی نامزدهای نهایی این بخش را تشکیل می‌دادند.

حوزه هنری انقلاب اسلامی از سال ۹۳ تاکنون، فروردین ماه هر سال مصادف با شهادت مرتضی آوینی، چهره سال هنر انقلاب اسلامی را با توجه به شخصیت تأثیرگذار و جریان‌ساز بر اشاعه و ترویج هنر انقلاب در ابعاد ملی و بین‌المللی انتخاب و معرفی کرده است.

تاکنون چهره‌هایی همچون حمید حسام، ابراهیم حاتمی‌کیا، محمدمهدی سیار، عبدالحمید قدیریان و مجید مجیدی موفق به کسب این عنوان شده‌اند.

در آیین امشب هفته هنر حوزه هنری انقلاب اسلامی، «بچه زرنگ» به تهیه‌کنندگی حامد جعفری تهیه کننده انیمیشن (پویانمایی) جایزه «رویداد منتخب هنر انقلاب» را از آن خود کرد.

جایزه چهره بین المللی هنر مقاومت به آریستید استبان ارناندس گررو کاریکاتوریست با نام هنری آرس از کشور کوبا تقدیم شد.

همچنین جایزه چهره ماندگار هنر انقلاب به محمدرضا سرشار تقدیم شد.

گزارش مشروح این مراسم منتشر خواهد شد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است