هنر بهترین ابزار انتقال مفاهیم خانواده و اجتماع است | پایگاه خبری صبا
امروز ۳ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۱۶
کوروش زارعی:

هنر بهترین ابزار انتقال مفاهیم خانواده و اجتماع است

کوروش زارعی کارگردان تئاتر و مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری گفت: بسیاری از هنرمندان ما با عشقی که به وطن دارند حاضر هستند کار در زمینه جوانی جمعیت تولید کنند، اگر دست‌شان برای کار خلاقانه و ایده‌های نو باز باشد.

به گزارش صبا و به نقل از روابط عمومی دومین جایزه ملی جوانی جمعیت، کوروش زارعی بازیگر، کارگردان تئاتر و مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، در گفت وگو با ستاد خبری جشنواره جوانی جمعیت درباره نقش هنرمندان در انتقال مفاهیم اجتماعی گفت: قطعا هنرمند در هر عرصه‌ای از سینما گرفته تا تئاتر، تلویزیون، تجسمی، شعر و خوانندگی الگوی جامعه است. این الگو می‌تواند با خلق اثر هنری ایجاد و آثار می‌توانند تاثیر خود را بین مردم بگذارند، کسی مثل یک بازیگر شناخته شده وقتی در زمینه جمعیت یا هر موضوعی کار هنری می کند، روی مردم اثر خود را کارش می‌گذارد. ما هنرمندان باید کارهایی تولید کنیم که غیر مستقیم و‌ زیباشناسانه نسل فعلی را برای فرزندآوری ترغیب کنیم.

زارعی با تاکید بر اینکه ما در عرصه‌های مختلف علمی و آموزشی در رشته.های مختلف سیاسی، فرهنگی، هنری، دانش بنیان، نظامی و… موفق عمل کردیم و همین صنعت هوا فضا امروز نتیجه این تلاش‌هاست، یادآور شد: مملکت ما نیاز به جوانان خلاق، جسور و پر ایده دارد و‌ این جوانان با خلاقیت خود جامعه را می‌توانند آباد کنند. اگر جوانی هم نباشد، ایده و خلاقیت و پیشرفتی هم نیست.

مدیر هنرهای نمایشی حوزه هنری گفت: مسئولان هم با سرمایه‌گذاری روی فیلم، تئاتر و سریال‌ها می.توانند از هنرمندان برای تولید اثر در زمینه تشویق به فرزندآوری گام بردارند. خیلی از چهره‌های شاخص ما منتظر یک پیشنهاد خوب در این عرصه هستند، به هرحال همه ما علاقه به وطن و سرنوشت کشورمان داریم، پس روی جوانان هنرمند سرمایه‌گذاری کنیم تا نتیجه‌اش را ببینیم.

این بازیگر و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون افزود: مملکت ما برای ۲۰ تا ۵۰ سال آینده نیاز به نیروی جوان دارد، اگر تولید آثار در این عرصه به خود هنرمند واگذار شود، خود او راه را بلد است چراکه هنرمند کار شعاری دوست ندارد، خودش می‌داند چطور بدون شعار و غیرمستقیم خلق اثری تاثیرگذار کند اما اگر سفارشی محض باشد و مبحث حقنه شود و دستوری باشد، اثرش ضعیف می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تمایل به ساخت اثری درباره اهمیت جوانی جمعیت دارد یا خیر، گفت: بسیار مشتاق هستم اگر پیشنهادی باشد و‌ حمایت شوک با کمال میل کار می‌کنم تا هم در زمینه کمدی و هم کارهای جدی و اجتماعی در این عرصه ورود کنم و دست به تولید اثر بزنم.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاهای اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت jameyat.ir مراجعه کنند.

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۱/۳۵۴/۰۳۵/۰۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۵/۳۲۳/۷۹۱/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۱۴۲/۱۱۹/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۰٬۷۰/۷۸۴/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۲۴۶/۰۲۷/۵۰۰
  • استاد
    ۹۹۲/۹۳۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۸۰/۷۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۴۸/۶۶۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۸۳/۳۵۰/۰۰۰