حضور عزآباد به عنوان روستای دوستدار کتاب در نمایشگاه کتاب تهران | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۳

حضور عزآباد به عنوان روستای دوستدار کتاب در نمایشگاه کتاب تهران

رئیس شورای اسلامی عزآباد از حضور این روستا به عنوان روستای دوستدار کتاب در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.

به گزارش صبا ، محمد حسین راعی عزآبادی  با اشاره به انتخاب روستای عزآباد به عنوان روستای دوستدار کتاب گفت: با توجه به انتخاب این روستا در سطح کشور و معرفی آن به عنوان روستای دوستدار کتاب، بر اساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امسال غرفه‌ای در نمایشگاه کتاب تهران به این روستا اختصاص داده می‌شود.

وی افزود: ما سعی داریم در این غرفه به معرفی روستای عزآباد پرداخته و برنامه‌های فرهنگی ویژه نمایشگاه اجرا کنیم و همچنین فعالیت‌های خود در زمینه کتاب را به علاقمندان ارائه دهیم.

راعی گفت: رونمایی از کتاب، نشست‌های کتابخوانی، معرفی کتاب، معرفی فرهنگ یزد و روستای عزآباد از جمله برنامه‌های این غرفه است که‌امیدواریم بتوانیم با استقبال مردم در این نمایشگاه حضوری پررنگ داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی روستای عزآباد با اشاره به برنامه‌های این روستا در زمینه کتاب و کتابخوانی و همچنین اقدامات در زمینه انتخاب روستای دوستدار کتاب گفت: وجود کتابخانه یکی از مهمترین اقدامات در این مسیر بوده و بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی ما در بستر این کتابخانه صورت می‌گیرد.

راعی بیان کرد: کتابخانه باقرالعلوم (ع) عزاباد در سال ۱۳۷۹ به صورت وقفی با زیربنای ۳۵۰ متر در ۲۰ کیلومتری اشکذر تأسیس شد. این روستا تقریباً ۱۵۰ نفر جمعیت ثابت و تا یک هزار نفر جمعیت شناور دارد که اکثر این جمعیت فرهنگی و اهل مطالعه هستند و همواره در اجرای برنامه‌های فرهنگی کتابخانه مشارکت دارند.

وی گفت: کتابخانه روستا دارای ۳۰۰ عضو که ۱۲۰ نفر آن‌ها بانوان و آقایان و حدود ۱۸۰ تا کودکان هستند زیرا بیشترین عضو کتابخانه کودکان و مادرانشان هستند و در این مسیر سعی بر آن شد تا یک سالن را برای کودکان اختصاص دهیم و فعالیت‌های بخش کودک را بیشتر برگزار کنیم. همچنین وسایل بازی و بازی‌های فکری برای بچه‌ها فراهم اوردیم تا مشوقی برای جذب بیشتر مخاطب کودک باشد.

رئیس شورای اسلامی عزآباد بیان کرد: در حال حاضر کتابخانه دارای ۱۱ هزار جلد نسخه کتاب است که دو هزار نسخه آن برای پایگاه کودک است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه روستاهای همجوار کتابخانه ندارند گاهی به روستای همجوار مراجعه و تمام برنامه‌هایی که در کتابخانه اجرا می‌کنیم که قصه گویی، معرفی کتاب و بلندخوانی و جمع خوانی کتاب، تهیه کاردستی و نشست کتابخوان، نقاشی و رنگ‌آمیزی، بازی و سرگرمی و… برای کودکان آن روستا اجرا می‌کنیم.

راعی گفت: همچنین همجواری ما با دخترانه متوسطه برکت هم باعث شد که بتوانیم نشست‌های کتابخوان مدرسه‌ای و کتابخانه‌ای برگزار کنیم و در کنار آن نیز جلسات حافظ خوانی و شاهنامه خوانی و قصه گویی و شرح و احوال قدیم هم در کتابخانه برگزار کنیم.

رئیس شورای اسلامی روستای عزآباد بیان کرد: خوشبختانه اهالی محترم روستا همکاری خوبی با ما داشتند که توانستیم در سال ۹۵ برگزیده استانی و اکنون در جشنواره دوستدار کتاب عنوان روستای دوستدار کتاب را بدست بیاوریم.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است