اهدای نشان ویژه خانه‌تئاتر به «بهرام شاه‌محمدلو» | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۸

اهدای نشان ویژه خانه‌تئاتر به «بهرام شاه‌محمدلو»

انجمن تئاتر کودک و نوجوان خانه تئاتر بزرگداشت بهرام شاه محمدلو را جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌کند و نشان ویژه خانه تئاتر در این مراسم به او اهدا خواهد شد.
به گزارش صبا، مهدی قلعه، رییس هیات مدیره این انجمن گفت: امسال برنامه‌های هفته بزرگداشت روز جهانی تئاتر مانند قبل برنامه‌ریزی نشد ولی انجمن ما بنا دارد تا در مراسمی ویژه از آقای بهرام شاه محمدلو به عنوان یکی از هنرمندان تاثیرگذار تئاتر تقدیر کند و نشان ویژه خانه تئاتر به ایشان تقدیم خواهد شد.
به گفته او، این برنامه روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه در سالن استاد عباس جوانمرد در عمارت خانه تئاتر برگزار می‌شود و طی آن جمعی از هنرمندان پیشکسوت تئاتر و به ویژه تئاتر کودک و نوجوان حضور پیدا خواهند کرد.
اویادآوری کرد که این برنامه ساعت ۱۷ تا ۱۹ روز یاد شده برگزار می‌شود.
شاه‌محمدلو زاده ۲۵ آذر ۱۳۲۹ در تهران و دانش آموخته رشته تئاتر از دانشکده هنرهای زیباست.
او در همان دوران دانشجویی با همراهی رضا بابک، مرضیه برومند، سوسن فرخ‌نیا و علیرضا هدایی گروه تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را زیر نظر دالن لافون، هنرمند شهیر تئاتر جهان و با همراهی بیژن مفید تشکیل دادند.
شاه محمدلو در همان دروه در بسیاری از نمایش‌های موفق دانشجویی به ایفای نقش پرداخت و یکی از آخرین حضورهای او در تئاتر به بازی در نمایش «افرا» به کارگردانی بهرام بیضایی و «دو لیتر در دو لیتر صلح» کار حمید آذرنگ و نمایش «چه کسی سهراب را کشت؟» برمی‌گردد.
تماشاگران تلویزیون او را با مجموعه مشهور «آقای حکایتی» می‌شناسند و تماشاگران نسل‌های قبلی بازی درخشان او  را در نقش هامون در سریال «گرگ‌ها» ساخته داود میرباقری به یاد دارند.
نشر اول: ایسنا

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است