روز آرام نمایشگاه کتاب با آمار فروش میلیاردی | پایگاه خبری صبا
امروز ۲ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۵۵
نمایشگاه 35 در آینه صبا

روز آرام نمایشگاه کتاب با آمار فروش میلیاردی

پنجمین روز از سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درحالی به اتمام رسید که برخلاف روزهای گذشته با آرامش و بدون حواشی به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی صبا، پنجمین روز از نمایشگاه کتاب، روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت شاهد حضور چهره‌های مانند الهی قمشه‌ای، حداد عادل، سفیرعمان در ایران، عباسعلی کدخدایی،سیدمحمد هاشمی و… بود.

[فروش ۱۹۴ و نیم میلیاردی نمایشگاه تا پایان روز چهارم]

تا پایان روز چهارم نمایشگاه کتاب، در بخش حضوری و مجازی در مجموع ۱۹۴ و نیم میلیارد تومان کتاب خریداری شده است.

سخنگوی نمایشگاه کتاب با اشاره به نمره ۷۴ از ۱۰۰ در روز چهارم نمایشگاه، گفت: روز جمعه نمره مردم به نمایشگاه کاسته شده بود، در روز جمعه به دلیل شلوغی و جمعیت، امکان خدمات رفاهی و مسائل مرتبط با آن سخت می‌شود و مردم ممکن است اذیت شوند اما تلاش می‌کنیم کیفیت خدمات نمایشگاه ارتقا پیدا کند. با توجه به شرایط ناچاریم نمایشگاه مجازی را همزمان با حضوری داشته باشیم.

رمضانی درباره فعالیت هیئت رسیدگی به تخلفات ناشران گفت: این تخلفات شامل عرضه کتاب غیرمجاز، تخفیف غیرمتعارف و عرضه کتاب غیرمرتبط با ناشر بود و به صورت کلی ۱۰ رأی صادر شد که این آرا شامل بسته شدن پنل مجازی ۲ ناشر، کاهش متراژ غرفه ۲ ناشر در سال بعد، تعطیلی غرفه سه ناشر به مدت معلوم و مابقی تذکر و درج در پرونده هستند.

او گفت: امروز اولین مرحله واریز مطالبات بخش مجازی انجام شد و مجموعه نمایشگاه تلاش می‌کند خوش قول و خوش عهد باشد، از ناشران و کتابفروشان می‌خواهم که هرچه بسته‌ها را به اداره پست برسانند و مردم را چشم انتظار نگذارند. تا پایان روز چهارم نمایشگاه در بخش حضوری این رویداد از طریق درگاه‌های رسمی ۹۰ و نیم میلیارد تومان خرید و ۵۲ میلیارد تومان از طریق درگاه غیررسمی و کارت به کارت خرید کردند که مجموعاً ۱۴۲ و نیم میلیارد تومان بود.در بخش مجازی نیز ۵۲ میلیارد تومان کتاب فروخته شد که ۳۵ میلیارد تومان سهم ناشران و ۱۷ میلیارد تومان سهم کتابفروشان بود، در مجموع ۱۹۴ و نیم میلیارد تومان کتاب خریداری شده است. همچنین تاکنون ۳۲۰ هزار نسخه کتاب در بخش مجازی خریداری شده است.

[بن کتاب رایگان برای اهالی رسانه]

وزارت ارشاد اعلام کرده است؛ خبرنگاران، مدیران رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ایِ دارای پرونده در سامانه جامع رسانه‌ها از امروز یکشنبه، ۲۳ اردیبهشت می‌توانند برای تهیه بن یک میلیون تومانی خرید کتاب به سامانه سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران مراجعه کنند.

خبرنگاران، سردبیران، مدیران مسئول و همچنین خبرنگاران غیرشاغلِ دارای پرونده خبرنگاری در سامانه جامع رسانه‌ها، از امروز یکشنبه ـ ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ـ می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت‌نام یارانه اعتباری خرید کتاب (book.icfi.ir) نسبت به تهیه بن خرید کتاب به مبلغ یک میلیون تومان اقدام کنند.

بنا بر این گزارش، با توجه به هماهنگی‌های به‌ عمل آمده با معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعتبار مبلغ بنِ خرید کتاب برای خبرنگاران و اهالی رسانه، یک میلیون تومان است که ۵۰۰ هزار تومان آن آورده خبرنگارِ متقاضی خواهد بود، ۴۰۰ هزار تومان از سوی معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات و ۱۰ درصد مابقی از محل تخفیف ناشران پرداخت می‌شود.

خبرنگاران، مدیران مسئول و سردبیران رسانه‌ها و خبرنگاران غیرشاغلِ دارای پرونده خبرنگاری تایید شده در سامانه جامع رسانه‌های کشور، می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت‌نام یارانه اعتباری خرید کتاب (book.icfi.ir) سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نسبت به تهیه بن خرید کتاب به مبلغ یک میلیون تومان اقدام کنند.

یارانه مذکور که پس از تشکیل سبد خرید از سامانه به‌صورت خودکار اعمال می‌شود، به صورت «اعتبار خرید» به کـد ملـی خبرنگاران متقاضیان اختصاص می‌یابد و تنها برای خرید از بخش مجازی نمایشگاه کتاب قابل استفاده است.

[رونمایی از «مرد ابدی»]

مراسم معرفی کتاب «مرد ابدی» و تجلیل از از خانواده شهید طهرانی مقدم عصر امروز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت در غرفه کوشک کتاب واقع در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

در این مراسم سردار بلالی مشاور فرمانده هوا فضا، سردار فدوی جانشین فرمانده کل سپاه، غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، سید محمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانواده شهید طهرانی مقدم، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، حمید مقدم فر مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مجید قلی زاده مدیرعامل خبرگزاری تسنیم، مصومه سپهری نویسنده اثر حضور داشتند.

حمیدرضا مقدم‌فر مشاور فرمانده کل سپاه در این مراسم گفت: شهید طهرانی مقدم هنوز خوب به جامعه معرفی نشده است. دنیا و جبهه مقاومت به دنبال این هستند که ببینند شهید طهرانی‌مقدم کیست که اینگونه توانسته برای جهان اسلام تولید قدرت کند. دنیا از این قهرمانان کم دارد ولی ما کسی را داریم که در این ۲ هزار صفحه کتاب تلاش و مجاهدت‌های او را می‌بینیم.

وی افزود: امروز در مورد شهید طهرانی مقدم قصور کرده‌ایم؛ چراکه هنوز سریال زندگی او ساخته نشده است اما این کتاب حجت را برای عرصه هنر تمام کرد.

مشاور فرمانده کل سپاه در ادامه گفت: شهید طهرانی مقدم یک الگو برای پدر خوب بودن و نمونه زیست انقلابی و جهادی است. شهید طهرانی مقدم دست حاج قاسم را در جبهه مقاومت پر می‌کرد و امروز در جبهه مقاومت با موشک‌های طهرانی مقدم است که با صهیونیست‌ها می‌جنگیم.

[امیدوارم در جبهه فرهنگی مثل جبهه نظامی با قدرت پیش برویم]

الهام حیدری همسر شهید دقایقی به سخنرانی پرداخت و گفت: این کتاب مجموعه بسیار وزینی است که طی ۱۲ سال به ثمر نشست تا دستمان پر باشد برای اصحاب فرهنگی انقلاب اسلامی.از همه افراد و دست اندرکاران تهیه این کتاب و همچنین همه سرادارانی که در این مسیر قدم گذاشته‌اند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

سردار فدوی نیز در ادامه مراسم تجلیل از نویسنده کتاب «مرد ابدی» در نمایشگاه کتاب سخنرانی کرد.

[شهید طهرانی‌مقدم استاد توحید و اخلاق و مهرورزیدن به خانواده بود]

معصومه سپهری نویسنده کتاب هم در ادامه مراسم به شرح چگونگی نگارش این اثر پرداخت و گفت: فریده خانم، خواهر شهید حسن آقای طهرانی‌مقدم، همراهی طولانی و بسیار صمیمانه‌ای برای خلق کتاب زندگی‌نامه حسن آقا داشت و مواردی از کودکی و گذشته او بیان کرد که حتی دوستان شهید هم از آن بی‌اطلاع بودند.

سپهری در ادامه گفت: حسن آقا در سنین جوانی با مسئولیت‌پذیری، باری از میدان جنگ را به دوش می‌کشد و با ریسک‌پذیری جلو می‌رود. زمانی که یک سرباز ساده بود در دفترش نوشته بود؛ به این شیوه نمی‌شود پیروز شد و باید قوی شویم هم قوی به سلاح و قوی شدن به روح. بر این اساس تأکید می‌کنم اگر حسن آقا فقط منحصر با وجه موشکی او شود به او جفا کرده‌ایم.

وی افزود: شهید طهرانی‌مقدم استاد توحید و اخلاق و مهرورزیدن به خانواده بود. مشکلات را به جان می‌خرید و ذره‌ای از کسی بد نمی‌گفت. او عصاره مجاهدان صدر اسلام است. اگر دو کار قبلی من ارزشی داشتند و مقام معظم رهبری بر آن تقریض مبارکی کردند، همه به خاطر روح پاک شهدا بود، اما حسن آقا چه دید که من را راه داد به حریم مقدس خانواده‌اش؛ حسن آقا آدم‌های کوچک را با سپردن مسئولیت‌ها بزرگ می‌کرد.

[تألیف کتاب «مام» گامی بلند در آموزش زبان فارسی است‌]

همزمان با پنجمین روز برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، غلامعلی حدادعادل، رئیس بنیاد سعدی و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی از نمایشگاه کتاب دیدن کرد.

وی در حاشیه این بازدید عنوان کرد: در دولت سیزدهم توجهی خاص به مسائل ایرانیان خارج از کشور شده و شورای عالی ایرانیان را فعال کرده‌ایم. بنیاد سعدی هم به اعتبار وظیفه خود عضو این شورا شده و در این راستا یکی از اقدامات ما تالیف کتاب «مام» با مساعدت وزارت امور خارجه است که به چندین مجلد نیز خواهد رسید.

حدادعادل افزود: قصد داریم این کتاب را به صوررت گسترده در دنیا معرفی کنیم تا فرزندان خانواده‌های ایرانی در کشورهای مختلف از آن بهره ببرند. همچنین تلاش داریم نسخه الکترونیکی این اثر را نیز تهیه کنیم و نیز برای طراحی نرم‌افزار تدریس این کتاب نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی همچنین از رونمایی مجلد سی ودوم دانشنامه جهان اسلام در نمایشگاه کتاب خبر داد و گفت: این دانشنامه به همت بنیاد دایره المعارف اسلامی تالیف شده و اخیراً جلد ۳۲ آن در ۹۰۰ صفحه آماده شده که در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود. ۲۵ جلد دیگر این اثر نیز تالیف خواهد شد.

مصطفی رحماندوست، ناصر کشاورز، الهی قمشه‌ای، غلامعلی حداد عادل، ابراهیم بن المعینی سفیر عمان در ایران، سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی، عباسعلی کدخدایی عضو مجمع تشخیص، سردار فدوی جانشین فرمانده کل سپاه، سیدمحمد هاشمی جانشین و قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از چهره‌های ادبی، سیاسی و نظامی بودند که به نمایشگاه آمده و از نمایشگاه دیدن کردند.

[نشست‌ها و آیین‌های روز پنجم]

آیین رونمایی از کتاب «باران گرفته است»، نشست «چالش‌های کتاب‌های ویژه کودک»،  آیین رونمایی کتاب «سنگ‌نوشته‌های ترک»، نشست «لذت خواندن»، نشست «در فلسطین چه می‌گذرد؟ با نگاهی به کتاب بنویسید غرب بخوانید غزه»،  نشست علمی- تخصصی آسیب‌شناسی ادبیات کودک و نوجوان،  نشست رونمایی از کتاب «آشپزخانه ترکیه» و نشست «فضای مجازی عرصه کنشگری یا انفعال، با نگاهی به دو کتاب شبه‌جنگ و شبکه‌های خشم و امید»، نشست رونمایی کتاب «ترانه‌های گندمزار»، آیین رونمایی از کتاب «دو بیتی‌های معنوی به زبان روسی» از جمله نشست‌ها و آیین‌های روز پنجم بود.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

یک نظر

  • اینقدر آمار فروش رو برجسته نکنید کتاب خیلی گرونه معلومه عدد و رقم بالاست دیروز یک کتاب عادی و ضروری برای دانشگاه از نمایشگاه تهیه کردم ۵۵۰ هزار تومن کتاب زیر صد هزار تومن نیست معلومه آمار میلیاردی میشه

جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۵/۲۳۱/۳۴۳/۴۰۰
  • تمساح خونی
    168/280/427/250
  • مست عشق
    120/214/320/750
  • پول و پارتی
    ۸۷/۴۹۱/۳۰۲/۰۰۰
  • خجالت نکش 2
    86/257/789/200
  • زودپز
    ۶۷/۳۷۶/۱۵۴/۲۸۰
  • خجالت نکش
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • قیف
    25/553/393/000
  • ببعی قهرمان
    ۲۳/۸۸۵/۶۵۷/۰۰۰
  • مفت بر
    ۲۱/۵۹۱/۱۲۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۲/۳۰۰/۹۶۸/۵۰۰
  • ملاقات با جادوگر
    11/345/347/500
  • شه‌سوار
    ۹/۷۴۳/۴۴۱/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها2
    9/123/296/500
  • در آغوش درخت
    6/277/201/500
  • آغوش باز
    2/293/917/500
  • استاد
    ۳۲۶/۵۰۵/۰۰۰
  • کارزار
    ۲۳۵/۷۹۲/۵۰۰
  • لختگی
    96/845/000
  • آنها مرا دوست داشتند
    ۶۴/۲۷۵/۰۰۰