«هشدار برای کبری۱۱» تبلیغ توسعه آلمان بود/ غربزدگی ما در شناخت دنیا | پایگاه خبری صبا
امروز ۳ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۴۸
مدیرعامل انتشارات بین‌المللی الهدی مطرح کرد:

«هشدار برای کبری۱۱» تبلیغ توسعه آلمان بود/ غربزدگی ما در شناخت دنیا

مدیرعامل انتشارات بین‌المللی الهدی با اشاره به اینکه آلمان بعد از جنگ جهانی دوم یکباره محبوب شد، گفت: سریال «هشدار برای کبری۱۱» کلا تبلیغ توسعه آلمان بود.

به گزارش صبا و به نقل از ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی تهران، نشست بررسی سیاست‌های فرهنگی کشور آلمان و رونمایی از کتاب «سیاست‌های‎ فرهنگی خارجی آلمان در روابط بین‌المللی و دو جانبه»‌ با حضور حمید محمدی، مولف کتاب و رایزن فرهنگی سابق ایران در آلمان، مهدی فیاضی، مدیرعامل موسسه فرهنگی و انتشارات بین‌المللی الهدی، حسین دیوسالار، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی صباغیان، استاد مطالعات منطقه‌ای و معاون دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و مرتضی غرقی، تحلیل‌گر ارشد روابط بین‌الملل سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سرای ملل برگزار شد.

در شناخت دنیا حالت غرب‌زده داریم

مهدی فیاضی ادامه داد: این کتاب‌ها بسیار نادر بوده و مشابه آن در جای دیگری به چاپ نمی‌رسد. در حقیقت ما از نتیجه عملکرد دیگران در صنعت و علوم انسانی استفاده می‌کنیم.

او با اشاره به شناخت بهتر دنیا عنوان کرد: در شناخت دنیا ما حالت غرب‌زده داریم، مثال روشن همان عکس گرفتن با مکان‌های خارج از کشور و استفاده آن عکس در پروفایل است.

مدیرعامل انتشارات بین‌المللی الهدی معتقد است که آلمان در جنگ جهانی دوم منفور جهان بود و پس از چند دهه به یک‌باره محبوب جهان می‌شود، علت چیست؟ شما به سریال «هشدار برای کبری ۱۱» توجه کنید. این فیلم هیجانی ۵ سال در ۱۲۰ کشور دنیا به طور مستمر روی آنتن بود و همه فکر می‌کردند حامی این فیلم چقدر ثروتمند است. هدف از پخش این سریال بهبود و بهره آلمان در جهان بود.

اثرگذاری کتاب رونمایی شده

در ادامه نشست مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: کتاب مدنظر که نوشته آقای محمدی است در حقیقت اثرگذار است و مهارت ایشان را در حوزه سر‌دبیری نشان می‌دهد.

حسین دیو‌سالار ادامه داد: رفاقت ۱۵ ساله بنده با آقای محمدی، مولف کتاب این را می‌گوید که ایشان فردی باتجربه در حوزه فرهنگی، خبری هستند و نقش‌آفرینی در داخل و خارج از کشور داشتند و همواره منشا اثر بوده‌اند.

او گفت: ما خاطرات بسیاری با هم داریم اما تلخ‌ترین خاطره بنده با ایشان برمی‌گردد به حادثه منا که یادآوری این صحنه‌ها بسیار دردناک است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است کتابی که رونمایی شده، نشان از فهم درست از موضوعات فرهنگی و بین‌المللی دارد و نشان می‌دهد که ایشان در این حوزه زیسته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند و تجربه کرده‌اند.

دیوسالار بیان کرد: حوزه دیپلماسی، فرهنگی و هنری مورد توجه بیشتر کشورهای توسعه یافته است و درک درست از این دانش مبتنی بر تاریخ است، حالا چه تاریخ خود کشور آلمان و چه تاریخی که برای توسعه در بخش‌های مختلف ساخته شده است.

در پایان نشست حمید محمدی، نویسنده کتاب گفت: این احساس نیاز به شناخت دقیق سیاست‌ها و روش‌های کشور دیگر در حوزه بین‌الملل برای خود یک دغدغه بود.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۱/۳۵۴/۰۳۵/۰۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۵/۳۲۳/۷۹۱/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۱۴۲/۱۱۹/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۰٬۷۰/۷۸۴/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۲۴۶/۰۲۷/۵۰۰
  • استاد
    ۹۹۲/۹۳۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۸۰/۷۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۴۸/۶۶۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۸۳/۳۵۰/۰۰۰