آدینه آرام در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۳

آدینه آرام در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ 

دهمین روز از سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران جمعه، ۲۸ اردیبهشت به کار خود پایان داد و تنها یک روز به پایان این دوره از رویدادها فرهنگی باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی صبا، دهمین روز از سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران و آخرین جمعه آن که تا نیمه‌های ظهر میزبان جمعیت بسیار زیادی از مخاطبان کتاب دوست بود. با نزدیک‌شدن به روزهای پایانی، حضور چهره‌ها و جشن‌های امضاء را کمتر در نمایشگاه شاهد بوده و تعداشان انگشت شمار می‌شود در حالی که در دوره‌های گذشته پنجشنبه و جمعه آخر، روزهای صف‌های طولانی بود.

بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از غرفه های شهرها و روستاهای دوستدار کتاب و پایتخت کتاب در رویداد ۳۵ از اتفاقات مهم این روز بود.

 

[نمایشگاه کتاب چقدر فروخت؟]

نهمین نشست خبری روزانه علی رمضانی سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران جمعه (۲۸ اردیبهشت ماه) با حضور محمد خلج، مدیر کمیته مالی و اداری نمایشگاه کتاب و محمد احمدی، معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست ایران در ستاد اجرایی برگزار شد.

رمضانی در ابتدای این نشست با اشاره به حضور بازدیدکنندگان از ساعتی قبل از باز شدن درهای نمایشگاه و تلاش‌های شرکت ملی پست در نمایشگاه کتاب تهران، گفت: این شرکت بسته‌های پستی و کتاب‌های مردم را به موقع به دست مردم می‌رساند.

سخنگوی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در ادامه به میزان فروش کتاب تا پایان روز نهم در بخش حضوری اشاره کرد و گفت: نمایشگاه ۲۷۹ میلیارد تومان فروش تجربه کرد که ۱۹۴ میلیارد تومان از طریق درگاه‌های رسمی و ۸۵ میلیارد تومان از طریق درگاه‌های غیررسمی و کارت به کارت بود.  در بخش مجازی هم ۱۴۶ میلیارد تومان فروش داشتیم که ۱۰۸ میلیارد تومان سهم ناشران و ۳۸ میلیارد تومان سهم کتابفروشان بود. مجموع فروش بخش حضوری و فیزیکی ۴۲۵ میلیارد تومان بود؛ درحالی که سال گذشته کل میزان فروش نمایشگاه در هر دو بخش ۴۰۱ میلیارد تومان بود.

رمضانی همچنین به آمار هیات رسیدگی به تخلفات اشاره کرد و گفت: این هیات تا روز گذشته، هفت رای صادر کرد که اغلب تخلفات شامل عدم رعایت ضوابط پوشش در غرفه، فروش کتاب سایر ناشران، فروش کتاب بدون مجوز، عدم اعمال تخفیف ۱۰ درصد و عرضه کتاب غیر موضوع سالن بود. احکام صادرشده هم شامل توقیف و درج در پرونده و اخذ تعهد از متخلفان، تعطیلی پنل فروش مجازی، محرومیت از تسهیلات دولتی به مدت یک سال و کاهش ۵۰ درصدی غرفه در سال آینده بود.

[جمع‌آوری ۱۴ قرآن از نمایشگاه کتاب]

حمید کرمی بروجنی سرپرست معاونت نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن الکریم با اعلام این خبر گفت: در این بازدید، ۱۴ عنوان تخلف از ۹ ناشر شامل: یک عنوان چاپ بدون مجوزهای قانونی، یک عنوان چاپ با مجوز غیر قانونی و ۱۲ عنوان چاپ که مجوز نشر و توزیع نداشتند محرز شد که این تخلفات به عوامل اجرایی و کمیته رسیدگی به تخلفات نمایشگاه اعلام و نسبت به جمع آوری این قرآن‌ها از نمایشگاه اقدام شد.

کرمی افزود: هدف از این نظارت‌ها و حساسیت‌ها، چاپ کلام الله بدون هیچگونه اشکال است، لذا مجددا به تمامی ناشران عزیز که در زمینه چاپ مصحف شریف فعالیت دارند تاکید می‌کنیم که اخذ مجوزات قانونی (چاپ و نشر) در این حوزه را جدی بگیرند.

[کار محتوایی جدید در نمایشگاه کتاب ندیدم]

سردار احمد غلامپور از فرماندهان دوران دفاع مقدس با حضور در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از غرفه مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس بازدید کرد. وی گفت: کاهش حضور مردم در نمایشگاه به دو دلیل است؛ اول قیمت بالای کتاب‌ها است و دوم به خاطر محتوای تکراری است. متأسفانه از نظر محتوایی کار جدیدی که قابلیت انتشار داشته باشد در غرفه‌های نمایشگاه کتاب ندیدم.

فرمانده قرارگاه کربلا در دوران دفاع مقدس گفت: رشته تحصیلی ام در کارشناسی و کارشناسی ارشد جغرافیا بوده است و بیشتر در حوزه جغرافیا و ژئوپلیتیک پژوهش می‌کنم. البته در حوزه مدیریت فرماندهی نیز فعالیت دارم و چند پروژه در حال کار دارم. جدیدترین اثرم هم با عنوان «مدیریت فرماندهی در هشت سال دفاع مقدس» است که تا آخر امسال منتشر و رونمایی خواهد شد.

[آیین‌ها و نشست‌‍‌ها]
از نشست‌های روز گذشته می‌توان به نشست «ارائه داده‌های رفتاری مشتریان در نمایشگاه کتاب»، محفل «شعرخوانی شاعران طنزپرداز ایرانی»، نشست تبیینی کتاب «آرمان عزیز» ، نشست درنگی در شاهنامه، نویسنده کتاب «خون‌هایش»، نشست خرده روایت‌های مادرانه، نشست نقد و بررسی کتاب «وقتی مدیر جواب تلفن را نمی‌دهد»، نشست ارائه داده های رفتار مشتریان در نمایشگاه مجازی، نشست های تخصصی طراحی گرافیک و تصویرسازی کتاب، نشست گفتگو درباره کتاب های برگزیده بخش محاوره هجدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر، نشست نقد و بررسی کتاب «نقش رسانه در فرآیند نظارت و ایجاد شفافیت»، نشست رونمایی از کتاب «آن» روایتی از عمر خیام، ترجمه ترکی به فارسی، نشست رونمایی کتاب «طوفان الاقصی» بیانات رهبر انقلاب پیرامون عملیات طوفان الاقصی و جنایات رژیم صهیونیستی، نشست معرفی «هشت فصل در اخلاق یهود»، نشست نقد و بررسی «اقتباس ادبی»، نشست رونمایی از کتاب «خوانشی در اسناد بهائیت»، نشست «برای یادگیری، یادگیری برای شکوفایی»، «نشست استانداردهای کتاب مناسب و آموزش مهارت‌های زندگی برای کودکان»، نشست نقد کتاب «آن»، مراسم رونمایی کتاب صوتی «بیولوژی سرمایه‌گذار» و رونمایی از کتاب «بالاخره بامزه می‌نویسم» اشاره کرد.
سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    234/372/429/900
  • تمساح خونی
    168/255/197/250
  • مست عشق
    120/024/440/750
  • خجالت‌نکش۲
    84/241/125/200
  • پول و پارتی
    77/603/581/000
  • سال گربه
    64/591/860/000
  • قیف
    18/521/850/500
  • یادگار جنوب
    12/278/599/550
  • مفت بر
    11/937/030/000
  • ملاقات با جادوگر
    10/788/025/000
  • قلب رقه
    7/254/437/000
  • ساعت 6صبح
    6/686/226/250
  • شهرگربه‌ها۲
    6/037/105/000
  • در آغوش درخت
    4/993/931/500
  • شه‌سوار
    4/227/266/000
  • روزی روزگاری آبادان
    2/763/635/000
  • آغوش باز
    1/031/507/500
  • کارزار
    204/600/000
  • سودابه
    131/322/500
  • لختگی
    38/820/000