داستان یک عشق | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۸
با هنرمندان و مردم به سال دوازدهم رسیدیم

داستان یک عشق

مجموعه رسانه‌ای صبا دوازده سال پیش ابتدا در قالب هفته‌نامه و سپس به صورت روزنامه، با حضور جمعی از بهترین‌های رسانه آغاز کرد و سوم خرداد 1403 در چهار بخش روزنامه صبا، صباخبر [پایگاه خبری صبا]، ماهنامه صبا و باشگاه فیلم و عکس صبا، از دوازده‌سالگی گذر کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و رسانه صبا، مرور بر حیات دوازده ساله این مجموعه نشان می‌دهد علاوه بر حضور بسیاری از چهره‌های حرفه‌ای رسانه‌های فرهنگی هنری که صبا با هدف تداوم حضور فعالانه و ارتقاء، از تجربه و تخصص آنها بهره برده، با آموزش و ایجاد زمینه رشد، بسیاری از چهره‌های نسل امروز رسانه‌های فرهنگی را به این جامعه رسانه‌ای معرفی کرده است، به طوری که بسیاری از افرادی که امروز در خبرگزاری‌ها، نشریات و حوزه روابط‌عمومی رسانه مشغول به کار هستند، به نوعی کار خود را از مجموعه رسانه‌ای صبا شروع کرده‌اند که این یک افتخار برای این مجموعه به شمار می‌رود.

رسانه هنرمندان

رسانه هنرمندان، شعار و مشی رسانه‌ای صباست و به همین دلیل در حد توان، تلاش بر این بوده که این مجموعه، چشم بر سلایق شخصی بپوشد و محور فعالیت خود را ایجاد محیطی امن و اخلاق‌گرا برای خانواده فرهنگ و هنر قرار دهد. موسسه فرهنگی هنری وصف صبا بعد از تاسیس «روزنامه صبا» در سال ۱۳۹۲، برای گسترش فعالیت‌های رسانه‌ای در سال ۱۳۹۴ به تاسیس پایگاه خبری «صبا خبر» در حوزه فرهنگ و هنر با سرمایه بخش خصوصی و مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام کرد. این پایگاه خبری با بهره‌گیری از خبرنگاران فعال، حوزه‌های متعدد را در عرصه فرهنگ و هنر پوشش می‌دهد. بسیاری از وجوه هنری مغفول مانند فیلم کوتاه، مستند، بازی، تجسمی و… «صبا» را تنها رسانه خود می‌داند. این پایگاه خبری با شعار «رسانه هنرمندان» با اهدافی چون پوشش خبری صحیح و سریع، توجه ویژه به هنرهای کمتر دیده شده در عرصه فرهنگ و هنر، ارائه آموزش‌های تحلیلی صحیح به علاقه‌مندان هنر، ایجاد امید و آگاهی در بین اهالی هنر، ترویج و نکوداشت هنر دینی و ملی و پیگیری مطالبات نظام اسلامی در عرصه‌های گوناگون به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

فرازوفرودهای فعالیت در بخش خصوصی

صبا، به عنوان یک رسانه‌ بخش خصوصی، شاید در تقابل با رسانه‌های مهمی که از نظر توان و لجستیک در سطحی بالاتر قرار دارد، قابل مقایسه نباشد اما همواره در شرایطی دشوار تلاش کرده با اهمیت دادن به کار گروهی حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد. باید توجه داشت چندین و چند سایت سینمایی بخش خصوصی نیز در شرایطی دشوار و با دغدغه و توان محدود به حیات خود ادامه می‌دهند که در این راه باید به همه آنها هم خسته نباشید گفت. طبیعتا در مقاطعی، شرایط، روزهای موفق‌‌تری را برای صبا رقم زده و با فراز و نشیب‌های مختلفی رو به رو بوده است. آنچه امروز با توجه به شتاب و تکثر رسانه‌ای، صبا را متمایز می‌کند، راه رفتن روی مسیر باریکی‌ست که یک سوی آن افتادن در مسیر رسانه‌های سینمایی/هنری‌ست که به ویژه در فضای مجازی، به‌واسطه شرایطی که رقابت رسانه‌ای به آنها تحمیل می‌کند، ناچارند از چارچوب‌های قانونی و عرفی رسانه عبور کنند و یک سوی دیگر آن، افتادن در مسیر رسانه‌های رسمی است که در بخش فرهنگ و هنر، تابع قواعد تعریف شده سازمان متبوع خود هستند. بدیهی است تداوم این حرکت، حساسیت‌های خاص خود را می‌طلبد که خود سبب شده تا شیوه‌های مختلف و متنوعی در این فعالیت رسانه‌ای رقم بخورد.

قدردانی در سالگرد

فعالان مجموعه رسانه‌ای صبا، به همه همکاران رسانه‌ای بادغدغه در حوزه سینما و هنر خداقوت می‌گویند و دست آنها را به‌ احترام این تداوم و تلاش ماندگار می‌فشارند. فعالیت همه ما در وهله نخست از یک عشق می‌آید. عشق به فعالیت رسانه‌ای که بتواند در مسیر ترقی و تعالی و تکامل، اثرگذار و اصلاح‌گر باشد و این دغدغه مشترک را باید پاس بداریم. در این راه و در دوازده‌سالگی صبا، به همه خبرنگاران حوزه سینما، ادبیات، موسیقی، تجسمی، هنرهای نمایشی و تلویزیون که در صبا فعالیت کردند و اکنون در رسانه‌های مختلف حضور دارند خسته نباشید می‌گوییم، یاد رفتگانی چون مایا شرفی، اشکان منصوری، محسن جعفری‌راد را که روزگاری در صبا فعالیت کردند، گرامی می‌داریم و به همه دبیران بخش‌های مختلف از آغاز تا کنون، [دبیران تحریریه روزنامه؛ حامد عنقا، علی‌اکبر عبدالعلی‌زاده، امیر موسی‌کاظمی، عباس کریمی، لیلا سلمانی و امیر افشار فتوحی، دبیران پایگاه صباخبر؛ احسان هوشیارگر، زنده‌یاد مایا شرفی، رضا اورنگ، نغمه دانش، فائزه آقابابایی، نفیسه توکلی، دبیران ماهنامه؛ دنیا خمامی، آریا قریشی، میلاد ناظمی، سیامک صدیقی، همه فعالان و دبیران باشگاه فیلم و عکس صبا به ویژه حسن هندی]، راضیه جباری دبیر صفحات مجازی مجموعه رسانه‌ای صبا  به‌خاطر فعالیت خستگی‌ناپذیرش و نیز همکاران اجرایی مجموعه، خسته نباشید می‌گوییم.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    231/063/671/400
  • تمساح خونی
    168/255/197/250
  • مست عشق
    120/024/440/750
  • خجالت‌نکش۲
    83/565/115/200
  • پول و پارتی
    75/236/463/500
  • سال گربه
    64/591/860/000
  • قیف
    16/316/080/500
  • یادگار جنوب
    12/104/059/550
  • ملاقات با جادوگر
    10/154/125/000
  • مفت بر
    9/605/872/500
  • ساعت 6صبح
    6/682/846/250
  • قلب رقه
    6/682/092/000
  • شهرگربه‌ها۲
    5/039/137/000
  • در آغوش درخت
    4/758/831/500
  • شه‌سوار
    2/867/932/500
  • روزی روزگاری آبادان
    2/689/395/000
  • آغوش باز
    691/497/500
  • کارزار
    189/070/000
  • سودابه
    128/322/500
  • لختگی
    25/100/000