نوجوان‌محوری در برنامه‌های‌تابستانی کانون / گفتمان‌سازی اوقات‌فراعت را باید به رسانه‌ها سپرد و از مدیران مطالبه کرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۴۹
گزارش صبا از تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های تابستانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

نوجوان‌محوری در برنامه‌های‌تابستانی کانون / گفتمان‌سازی اوقات‌فراعت را باید به رسانه‌ها سپرد و از مدیران مطالبه کرد

نشست خبری «تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تابستان 1403» در سالن کنفرانس مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و رسانه صبا، در ابتدای نشست خبری «تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تابستان ۱۴۰۳» که صبح امروز دوشنبه ۷ خردادماه در سالن کنفرانس مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون برگزار شد، کیان جوادی مدیر روابط عمومی کانون، مقدمه‌ای از برنامه‌های پیش رو ارائه کرد.سپس نماهنگی از شهید رئیس جمهور و همراهانشان از نمایشگرها پخش شد.

حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ضمن ابراز تسلیت و تبریک برای شهادت شهید جمهور و یارانش، با بیان خاطرات مشترک خود با شهید رئیس جمهور از توجه  و‌ دغدغه ایشان به حوزه کودک و نوجوان سخن گفت.

او ادامه داد: دوره حساسی است و باید هوشمندانه این مقطع را بررسی کنیم. در وهله اول در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هستیم و در وهله دوم جنایات صهونیست ها در غزه ادامه دارد و چندین هزار کودک شهید داریم… نباید بگذاریم افکار عمومی جهان نگاه‌شان از غزه برداشته شود، تمام دنیا باید بدانند غزه همچنان مسئله شماره یک جهان است.

وی افزود: به جرات می‌گویم اولین نهادی هستیم که تابستان و برنامه‌های آن‌ را از امروز و به تدریج از استان‌های گرمسیری آغاز کرده و تا ۲۰ خردادماه تمام استان‌ها برنامه اوقات فراغت خود را شروع خواهند کرد. این اوقات فقط تابستان و فقط مختص کودک نوجوانان نیست. این ایام خانواده ، رسانه و جامعه را نیز در بر می‌گیرد همه ما باید نسبت به اوقات فراغت کودکانمان حساس و‌ برای آن روش اصولی داشته باشیم و این نباید مختص تابستان باشید و طول سال باید در نظر گرفته شود.

او تاکید کرد: مدیریت فضا و گفتمان‌سازی اوقات فراعت را باید به رسانه‌ها سپرد و باید از مدیران مطالبه کرد.

علامتی همچنین گفت: سیاست دوم ما نوجوان‌محوری است. تا به امروز به کودک پرداختیم اما  به نوجوانان هم باید پرداخت و امسال پررنگ‌تر به این بخش توجه خواهیم کرد و سیاست سوم ما مرکزمحوری است. طبق این سه سیاست چند هدف داریم و در این راه از ظرفیت خانواده حداکثر استفاده برای غنی سازی اوقات فراغت بچه ها استفاده کرده و خانواده را از تماشگر بودن به همکار بودن همراه می‌کنیم و به نوجوان نقش پررنگ خواهیم داد.

او ادامه داد: ما در کانون با کتاب شروع کرده و ادامه خواهیم داد، امسال به‌طور حتم به ظرفیت‌های مردمی افزوده خواهیم کرد، استفاده از حلقه‌های میانی و مردمی در برنامه ما قرار دارد. به معنای اینکه  نظارت ، حمایت و  هدایت خواهیم کرد.

این مدیر کانون بیان کرد: ما به دنبال این هستیم فعالیت‌های کانون را گسترده کنیم و به دل مردم بیاوریم. از همین تربیون از افرادی که در حوزه کودک فعالیت می‌کنند، راه‌های تعامل که خروجی خوب برای کودک دارد با ما وارد جلسه و ارتباط بگیرند.

او اضافه کرد: کارگاه‌های تخصصی، بسته های فعالیتی متناسب با زیست بوم منطقه، رویدادهای مناسبتی مانند تولد و وفات‌ها، سوگواره‌ها، جشنواره‌ها، برگزاری و احیای اردوهای یک روزه، ترویج و‌ توسعه کتابخوانی، توسعه و‌ ترویج علم و فناوری، فعالیت‌های نجوم، دوره‌های تندخوانی، کتابخانه‌های سیار و… از دیگر برنامه‌های ما در‌ کانون خواهد بود.

این مدیر در پایان نیز گفت: شعار امسال ما «تابستانت را بساز» است که به‌معنای این است که در فصل تابستان اراده نوجوان و نقش آفرینی او یک فصل جذاب را رقم بزند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    234/372/429/900
  • تمساح خونی
    168/255/197/250
  • مست عشق
    120/024/440/750
  • خجالت‌نکش۲
    84/241/125/200
  • پول و پارتی
    77/603/581/000
  • سال گربه
    64/591/860/000
  • قیف
    18/521/850/500
  • یادگار جنوب
    12/278/599/550
  • مفت بر
    11/937/030/000
  • ملاقات با جادوگر
    10/788/025/000
  • قلب رقه
    7/254/437/000
  • ساعت 6صبح
    6/686/226/250
  • شهرگربه‌ها۲
    6/037/105/000
  • در آغوش درخت
    4/993/931/500
  • شه‌سوار
    4/227/266/000
  • روزی روزگاری آبادان
    2/763/635/000
  • آغوش باز
    1/031/507/500
  • کارزار
    204/600/000
  • سودابه
    131/322/500
  • لختگی
    38/820/000