نمی‌دانستم کاراکتر فیلمم اینقدر شبیه خودم است!/ مواجهه سوررئال با یک تروما | پایگاه خبری صبا
امروز ۳ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۰۹
آرمین اعتمادی در گفت‌وگو با صبا:

نمی‌دانستم کاراکتر فیلمم اینقدر شبیه خودم است!/ مواجهه سوررئال با یک تروما

آرمین اعتمادی کارگردان فیلم‌کوتاه «رویای نیمه‌جان» معتقد است، وقتی فیلمنامه این کار کامل شد، متوجه شباهت‌های میان خودم و کاراکتر اصلی فیلمم شدم و اول نمی‌دانستم تا این اندازه شبیه من است.
آرمین اعتمادی کارگردان فیلم‌کوتاه «رویای نیمه‌جان» از آثار اکران‌شده بسته «اتاق فرار» در گروه سینمایی «هنروتجربه»، در گفت‌وگو با خبرنگار سینما صبا، درباره این تجربه توضیح داد: توفیق بسته فیلم‌های کوتاه «اتاق فرار» در اکران گروه «هنروتجربه»، حاصل تلاش همه سازندگان این آثار بود. این بسته، بسته کیفی بسیار خوبی بود که همه ما برای بهتر دیده شدنش هم تلاش کردیم. فیلم‌هایی که در کنار یکدیگر در این بسته قرار گرفته بود هم انسجام محتوایی خوبی داشت و اسم مناسبی هم برای آن انتخاب شده بود. حضور در یک اتاق، مضمون مشترک همه این آثار بود و در هر یک از این فیلم‌هایی کوتاه گویی شاهد تلاش یک کاراکتر برای فرار از این موقعیت بودیم.
وی افزود: فرار از یک وضعیت و یا پناه بردن به یک رویا، مانند آنچه در فیلم خود من شاهد بودیم، فصل مشترک این آثار بودیم. هر پنج فیلمساز حاضر در این بسته اکران، فیلم‌های خوبی را ارائه کرده بودند و حضور بازیگران شناخته‌شده‌ای مانند هادی حجازی‌فر در برخی از این آثار هم تأثیر بالایی در بهتر دیده شدن این آثار داشت.
این کارگردان درباره ظرفیت فیلم‌کوتاه برای جذب مخاطب فراگیر در چرخه اکران عمومی هم گفت: فکر می‌کنم در سال‌های اخیر، دامنه مخاطبان فیلم‌کوتاه نسبت به سال‌هایی که نگاه خیلی تخصصی به این حوزه بود، گسترده‌تر شده است. همین بسته اکران «اتاق فرار»‌ مخاطبانی داشت که نه آشنایی قبلی با ما داشتند و نه لزوما اهل تحصیلات سینمایی بودند. به‌نظر می‌رسد مخاطبان عام نسبت به فیلم‌های کوتاه، علاقه‌مندتر شده‌اند و اگر بستری فراهم شود و اطلاع‌رسانی بهتری هم برای آن صورت بگیرد، تماشای فیلم‌کوتاه برای مخاطب امروز، جالب است. مخاطبانی که هم در حوزه ادبیات به سمت داستان‌های کوتاه گرایش پیدا کرده‌اند و هم در فضای مجازی بیشتر با متن‌های کوتاه ارتباط برقرار می‌کنند.
وی با اشاره به حضور‌ «رویای نیمه‌جان» در جشنواره فیلم‌کوتاه تهران و تأثیر آن بر موفقیت بیشتر فیلم در اکران گفت: در همان مقطع جشنواره بازخوردها به گونه‌ای بود که برخی از مخاطبانی که می‌خواستند فیلم را تماشا کنند، به دلیل پر بودن سالن‌ها موفق نشدند و پیگیر فرصتی برای تماشای آن بودند. شکر خدا این فیلم در هر سه ایونت مربوط به فیلم‌کوتاه یعنی جشن حافظ، جشن خانه سینما و جشنواره فجر حضور داشت و این موفقیت‌ها قطعا در توجه بیشتر مخاطب به این فیلم تأثیر داشت.
کارگردان «رویای نیمه‌جان» درباره داستان این فیلم‌کوتاه هم توضیح داد: این اثر درباره زندگی زنی است که به دلیل مشکلی که با پدرش در کودکی داشته دچار یک تروما شده است و حالا در بزرگسالی می‌خواهد با این تروما مواجه شود. این مواجهه هم در بستری سوررئال در فیلم روایت می‌شود.
وی در پایان مطرح کرد: ایده ساخت این فیلم به نوعی به تجربیات شخصی من هم بازمی‌گردد. زنی که در فیلم می‌بینید، در فضایی مشغول به کار است که به آن علاقه‌ای ندارد. من هم تا مقطع کارشناسی ارشد، در یک رشته مهندسی تحصیل می‌کردم و این فضای رویایی که کاراکتر اصلی این فیلم در ذهن خود می‌بیند، به‌نوعی مشابه همان فضایی است که من در سال‌های زیست در فضای خشک مهندسی به آن فکر می‌کردم و همیشه رویای سینما در سرم داشتم. مسائل مشابهی هم در دوران کودکی داشتم به این حس و حال ضریب داد و وقتی فیلمنامه این کار کامل شد، متوجه شباهت‌های میان خودم و کاراکتر اصلی فیلمم شدم. اول نمی‌دانستم اینقدر شبیه من است.

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۱/۳۵۴/۰۳۵/۰۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۵/۳۲۳/۷۹۱/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۱۴۲/۱۱۹/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۰٬۷۰/۷۸۴/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۲۴۶/۰۲۷/۵۰۰
  • استاد
    ۹۹۲/۹۳۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۸۰/۷۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۴۸/۶۶۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۸۳/۳۵۰/۰۰۰