«صبا» می‌تواند برای هنرمندان، یک انگیزه باشد / آموزش مهارت‌های زندگی، بزرگترین خلاء در رسانه | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۱۹
12 سالگی صبا با شاهپور محمدی

«صبا» می‌تواند برای هنرمندان، یک انگیزه باشد / آموزش مهارت‌های زندگی، بزرگترین خلاء در رسانه

یک کارگردان و مستندساز گفت: «صبا» می‌تواند رسانه‌ها -به ویژه تلویزیون- را ملزم کند که با هدف کاهش معضلات اجتماعی، آموزش مهارت‌های زندگی را برای مردم بیشتر کند چرا که از نظر من، هم‌اکنون بزرگترین خلاء در رسانه، آموزش مهارت‌های زندگی به مردم است.

شاهپور محمدی کارگردان و مستندساز در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و رسانه صبا، در دوازدهمین سال فعالیت مجموعه رسانه‌ای صبا، در پاسخ به این پرسش که «رسانه چگونه می‌تواند به هنرمندان کمک کند؟» گفت: رسانه باید ایراد و اشکالات سیستم مدیریتی را در حوزه فرهنگ و سینما مدام گوشزد کند تا مدیران کمتر دچار اشتباه شوند و اگر دچار شدند، بتوانند سریع آن را جبران و برطرف کنند.

او در پاسخ به این پرسش که «نقد درست بهتر است یا تحت هر شرایطی، تعریف و تمجید؟» گفت: قطعا تعریف و تمجید به رشد مدیران اجرایی کمکی نمی‌کند. آنها قبل از هرچیز نیازمند کشف اشتباهات خود هستند تا آن را تکرار نکنند.

این کارگردان و بازیگر اظهار داشت: بزرگترین مشکل رسانه‌ها این است که  با محافظه‌کاری با مسایل برخورد می‌کنند. در کنار انتقاد، تشویق هم لازم است، اما در حدی که با اغراق همراه نباشد. اغراق در تمجید و تشویق، احتمال دور شدن از اصل را – که همان نقد سازنده برای برطرف شدن ضعف‌هاست- در پی خواهد داشت.

او در ادامه گفت: «صبا» می‌تواند رسانه‌ها -به ویژه تلویزیون- را ملزم کند که با هدف کاهش معضلات اجتماعی، آموزش مهارت‌های زندگی را برای مردم بیشتر کند چرا که از نظر من، هم‌اکنون بزرگترین خلاء در رسانه، آموزش مهارت‌های زندگی به مردم است.

«صبا» با شعار رسانه هنرمندان فعالیتش رو شروع کرد و الان ۱۲ ساله است. این کارگردان گفت: «صبا» تا می‌تواند باید سراغ هنرمندان ناشناخته برود تا سلبریتی‌ها… هنرمندان مملکت ما برای زندگی در کشور خود نیازمند ایجاد انگیزه‌اند. آنها نیازمند تشویق برای خدمت به سرزمین خود هستند. مبحثی که سیاستگذاران از آن غافل‌اند و رسانه‌ها -به ویژه صبا- می‌توانند این خلاء را تا حدودی پر کنند.

عضو انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند در پایان گفت: عامل بقا و ماندگاری هر رسانه‌ای این است که جناح‌بندی را در فعالیت‌های خود کنار بگذارد و همیشه و در همه حال خود را در کنار مردم ببیند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۵/۲۳۱/۳۴۳/۴۰۰
  • تمساح خونی
    168/280/427/250
  • مست عشق
    120/214/320/750
  • پول و پارتی
    86/444/224/500
  • خجالت نکش 2
    86/257/789/200
  • سال گربه
    64/591/860/000
  • زودپز
    ۵۴/۶۴۷/۰۶۱/۵۰۰
  • قیف
    25/553/393/000
  • مفت بر
    20/561/320/600
  • ببعی قهرمان
    19/330/267/000
  • قلب رقه
    11/568/752/500
  • ملاقات با جادوگر
    11/345/347/500
  • شه‌سوار
    9/366/693/500
  • شهرگربه‌ها2
    9/123/296/500
  • در آغوش درخت
    6/277/201/500
  • آغوش باز
    2/293/917/500
  • استاد
    ۲۴۹/۲۵۷/۵۰۰
  • کارزار
    ۲۳۵/۷۹۲/۵۰۰
  • لختگی
    96/845/000
  • آنها مرا دوست داشتند
    ۳۴/۵۰۵/۰۰۰