سهم رادیو از برنامه‌های انتخاباتی در فضای مجازی / همه شبکه‌های رادیو پای کار انتخابات | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۴۶
گزارش صبا از «نشست خبری تشریح ویژه برنامه‌های انتخاباتی معاونت صدا»

سهم رادیو از برنامه‌های انتخاباتی در فضای مجازی / همه شبکه‌های رادیو پای کار انتخابات

رضا کوچک‌زاده دبیر ستاد انتخابات معاونت صدا در پاسخ به پرسش صبا درباره سهم رادیو از انتخابات در فضای مجازی اذعان کرد: همه شبکه‌های رادیویی در بخش‌های مختلف فضای مجازی حضور فعال موثر دارند و برنامه‌ها با پیام‌ها و ادبیات خاص خود در حال تولید هستند و سعی کرده‌ایم از ظرفیت اصلی در حوزه رادیو نما که بیشتر مخاطبان صداوسیما در تلویزیون هستند، استفاده کنیم. همچنین پیام‌رسان‌های داخلی را به خدمت گرفتیم تا از دیگر ظرفیت‌ها بهره ببریم.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، «نشست خبری تشریح ویژه برنامه‌های انتخاباتی معاونت صدا» صبح امروز دوشنبه ۲۱ خرداد با حضور رضا کوچک‌زاده دبیر ستاد انتخابات معاونت صدا و مدیر رادیو انتخاب در سالن جلسات ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

در ابتدای این نشست رضا کوچک‌زاده دبیر ستاد انتخابات معاونت صدا، عنوان کرد: ما اولین تجربه رادیو انتخاب را در بهمن و اسفند ماه سال ۱۳۹۴ داشتیم و تا امروز چند رادیوی مناسبتی ویژه انتخابات را تجربه کردیم. یاد و خاطر پرواز اردیبهشت را گرامی می‌داریم و لازم به ذکر است که بعد از شهادت رییس جمهور، تصمیم سازمان صداوسیما بر تشکیل ستاد انتخاباتی رادیو شکل گرفت و دستور راه‌اندازی مجدد رادیو انتخاب صادر شد که از ۵ خرداد ۱۴۰۳ شاهد راه اندازی رادیو انتخاب بودیم.

او افزود: با توجه به تجربه گذشته در شکل گیری رادیو انتخاب و همچنین باتوجه به دستورالعمل‌ها یک سری راهبردها و رویکردها و ماموریت‌ها را در نظر گرفتیم و جامعه هدفی را برای خود انتخاب کردیم.

دبیر ستاد انتخابات معاونت صدا گفت: رسانه‌های معاند به دنبال یاس و ناامیدی و وارونه سازی هستند و تلاش ما این بوده است که برای خنثی سازی این پروژه‌ها کارهایی را انجام دهیم و بحث نشاط اجتماعی با هدف مشارکت پرشور انتخاباتی را مورد توجه قرار دادیم.

کوچک‌زاده ضمن بیان اینکه تلاش ما بر این بوده است که در رادیو انتخاب، برنامه‌های تعاملی را برای ارتباط مردم با مردم و ارتباط مردم با مسئولان مورد توجه قرار دهیم، بیان کرد: ادبیات مناسب در رادیو انتخاب به کار گرفته شده تا بتوانیم از دیگر سکوهای فضای مجازی برای نشر آن‌ها استفاده کنیم.

او خاطرنشان کرد: طراحی برنامه‌ها صورت گرفته تا فراوانی حضور خداکثری مردم و انتظارات و خواسته‌های مردم را در اختیار ستاد نامزدها قرار دهیم. برخی از برنامه‌ها به صورت گفت‌وگو محور تشکیل شده و سعی شده از ساختارهای نوین برنامه‌سازی و چه برنامه‌های تحلیلی و ترکیبی با حضور کارشناسان مختلف و مستندهای رادیویی به عنوان برنامه‌های ما برای انتخابات استفاده شود.

کوچک‌زاده بیان کرد: انتظارات نظام کارشناسی و انتظارات مردم را از رییس جمهور آینده را از امواج رادیو پخش می‌کنیم و اگر پیش فرض بگیریم که الزام سیاسی است که شهروندان در انتخابات شرکت کنند، کار رادیو می‌توانند آگاهی بخشی به مخاطب باشد و جز رسالت ما در این عرصه است.

او عنوان کرد: هر شبکه رادیویی چند برنامه کمربندی و شاخص دارد که سعی می‌شود در روند برنامه نیز به موضوع انتخابات در آن‌ها پرداخته شود و یک سری ویژه‌برنامه در دست ساخت است. طبق دستور علی بخشی‌زاده معاون صدا، هر شبکه موظف است تعدادی ویژه‌برنامه شاخص برای انتخابات تدارک ببیند. در حال حاضر تمامی برنامه‌های شاخصی که تا به امروز داشت معطوف به انتخابات خواهد شد چرا که تا ۸ تیرماه موضوع مهمتری جز انتخابات نداریم.

دبیر ستاد انتخابات معاونت صدا، گفت: طراحی یک برنامه مناظره برای هر شبکه انتخاباتی با حضور مسئولان ستادها یا نماینده نامزدها، نه با حضور خود نامزدها در دست کار است و هر شبکه رادیویی با توجه به رسالت خود در ابعاد مختلف فرهنگی و هنری و اجتماعی و اقتصادی و… این برنامه را می‌سازد و تا ۱۲۰ دقیقه به نقد برنامه نامزدها با حضور کارشناسان متناسب با جامعه هدف از رادیو پخش خواهد شد.

کوچک‌زاده ادامه داد: مناظره‌ها انشاالله زنده خواهند بود، رادیو انتخاب و رادیو انتحاب به صورت همزمان برگزار خواهند شد و از شبکه یک زیرنویس خواهد شد و اطلاع رسانی خواهد شد، هم‌پوشانی استفاده از ظرفیت‌های ستاد انتخاباتی صداوسیما نیز مورد بهره‌وری قرار خواهد گرفت.

کوچک‌زاده در پاسخ به پرسش خبرنگار صبا درباره سهم رادیو در فضای مجازی اذعان کرد: همه شبکه‌های رادیویی در بخش‌های مختلف فضای مجازی حضور فعال موثر دارند و برنامه‌ها با پیام‌ها و ادبیات خاص خود در حال تولید هستند و سعی کرده‌ایم از ظرفیت اصلی در حوزه رادیو نما که بیشتر مخاطبان صداوسیما در تلویزیون هستند استفاده کنیم. همچنین حدود هزار اسلاید در رادیو انتخاب تولید شده و در معاونت صدا از این ظرفیت برای استفاده دیگر شبکه‌ها مورد بهره‌گیری قرار خواهد گرفت.

او افزود: کانال‌های نیز از ظرفیت دیگر شبکه‌های داخلی استفاده می‌کنند و از فردا تولید محتوا برای برنامه‌های محوری، مطرح خواهد شد و با کمک همه شبکه‌های رادیویی پویش‌های محتلفی را اطلاع‌رسانی می‌کنیم. البته پویش «رییس جمهور محبوب من» را رادیو جوان شروع کرده‌ است. در سال‌های گذشته همه اطلاعات در پایگاه اطلاع‌رسانی به صورت تجمیع پخش می‌شد اما امسال این روند را تغییر دادیم و دیگر پیام‌رسان‌های داخلی را به خدمت گرفتیم تا از دیگر ظرفیت‌ها استفاده کنیم. در مدت زمان کمی دسترسی به توفیق را هدف‌گذاری کردیم و سعی داریم به توفیق بیشتری برسیم. خوشبختانه استقبال خوبی در ظرفیت تولیدات شده حتی در فضای مجازی و این اتفاق در همه شبکه های رادیویی افتاده و بنابراین از ظرفیتی که شبکه ها در سکوها دارند نیز توفیق خوبی حاصل شده‌است.

کوچک‌زاده درباره مجریانی که برنامه‌های انتخاباتی را اجرا خواهند کرد، گفت: مناظره‌های انتخاباتی دیروز مصوب شده و نام مجریان را پس از مشخص شدن فهرست برنامه‌ها، معرفی خواهیم کرد و سعی شده در هر شبکه از مجریانی استفاده شود که با توجه به رسالت شبکه، قابلیت تعامل با مردم و نمایندگان نامزدها را داشته باشند.

او ضمن بیان اینکه رادیو انتخاب دو یا سه روز پس از شکل گیری ستاد انتخابات کار خود را آغاز کرد، در پایان عنوان کرد: برای انتخابات امسال، دو مستند رادیویی ساخته خواهد شد. گرچه قرار بود مستند تلویزیونی را پخش کنیم اما بازتولید رادیویی امکان پذیر نبود. برای جوانان و رای‌اولی‌ها نیز در رادیو صبا و دیگر شبکه‌های رادیویی کارهای ویژه و آیتم‌های متناسب ساخته و روانه پخش خواهد شد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    239/956/417/400
  • تمساح خونی
    168/255/197/250
  • مست عشق
    120/024/440/750
  • خجالت‌نکش۲
    ۸۵/۱۲۲/۴۴۴/۲۰۰
  • پول و پارتی
    81/460/252/000
  • سال گربه
    64/591/860/000
  • قیف
    22/148/523/000
  • مفت‌بر
    15/992/917/500
  • یادگار جنوب
    12/337/369/550
  • ملاقات با جادوگر
    11/150/975/000
  • قلب رقه
    8/882/882/500
  • شهر گربه‌ها
    7/162/207/500
  • شه‌سوار
    6/663/664/000
  • ببعی قهرمان
    5/470/898/000
  • آغوش باز
    1/697/575/000
  • کارزار
    223/835/000
  • زودپز
    پیش‌فروش 150/365/000
  • لختگی
    80/180/000
  • نفرین آرتا
    14/180/000