تلاش کردم خودم را به جنس سینمای امیرحسین ثقفی برسانم / «کوچه ژاپنی‌ها» در جست‌وجوی حقیقت و عدالت | پایگاه خبری صبا
امروز ۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۰۲
شیدا یوسفی در گفت‌وگو با صبا:

تلاش کردم خودم را به جنس سینمای امیرحسین ثقفی برسانم / «کوچه ژاپنی‌ها» در جست‌وجوی حقیقت و عدالت

شیدا یوسفی که سابقه حضور در سریال «ممنوعه» را دارد و در سریال «سوشوون» بازی کرده، درباره حضور در «کوچه ژاپنی‌ها» گفت: فضای پر التهاب قصه بر اتمسفر پشت‌صحنه کار هم حاکم بود. من سعی کردم تمام تلاش خود را برای رسیدن به جنس سینمای امیرحسین ثقفی انجام دهم..

شیدا یوسفی بازیگر سینما و تلویزیون که این روزها فیلم سینمایی «کوچه ژاپنی‌ها» به کارگردانی امیرحسین ثقفی و تهیه‌کنندگی علی‌اکبر ثقفی را در سینماها روی پرده دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار سینما صبا، درباره حضور خود در این فیلم سینمایی گفت: پیش از این که آشنایی با فیلمنامه و یا کاراکتر خود در «کوچه ژاپنی‌ها» داشته باشم، نام امیرحسین ثقفی به عنوان کارگردان کار من را برای حضور در این اثر ترغیب کرد چراکه در گذشته فیلم‌ها و سینمای این کارگردان برای من جذاب و دلچسبی بود. به همین حضور در این فیلم برای من از همان ابتدا اتفاق هیجان‌انگیزی بود.

او ادامه داد: علی اصغری نویسنده این فیلم سینمایی به واسطه همکاری گذشته ما در سریال «ممنوعه»، من را برای حضور در این کار به امیرحسین ثقفی پیشنهاد داد و پس از گپ و گفت‌های طولانی و صحبت درباره قصه حساس «کوچه ژاپنی‌ها» بیش از پیش برای حضور در این فیلم مشتاق شدم. اینکه یک مرد، از کوچه و خیابان‌های جنوب شهر تصمیم می‌گیرد برای رسیدن به عدالت، اتفاقاتی را طی کند تا به نقطه طلایی فیلم برسد، این فراز و فرودی که در اثر شاهد هستیم، برای من بسیار جذاب بود و سعی کردم تمام تلاش خود را برای رسیدن به جنس سینمای امیرحسین ثقفی انجام دهم.

این بازیگر درباره التهابی که در فیلم شاهد آن هستیم، گفت: قصه این فیلم، روایت یک روز جنجالی است، قصه‌ای ملتهب که کاراکتر اصلی فیلم یعنی مجید مظفری آن را رقم می‌زند و دیگر کاراکترها در کنار او قرار می‌گیرند و به نوعی جزییات این قصه پر التهاب را شکل می‌دهند. زمانی که مقابل دوربین درحال فیلمبرداری کار بودیم نیز این فضای پر التهاب در اتمسفر کار حاکم بود و رهبری کارگردان نیز در تمام این مدت بر جریان ساخت این فیلم، اثر پررنگ داشت.

او با اشاره به اینکه «کوچه ژاپنی‌ها» اولین تجربه حضور جدی او در سینما است، درباره تجربه همکاری با امیرحسین ثقفی بیان کرد: «کوچه ژاپنی‌ها» بسیار تجربه خوبی برای من بود چراکه برای فردی که اولین حضور جدی خود در سینما را تجربه می‌کند، مقابل دوربین امیرحسین ثقفی بودن، اتفاقی دلپذیر بود. این کارگردان در تمام مراحل درکنار بازیگران حضور دارد و تمرکز کامل او به دور از حاشیه روی فیلم است به همین دلیل فکر می‌کنم حضور در چنین پروژه‌ای برای هر بازیگری اتفاق خوبی باشد.

این بازیگر در پاسخ به این پرسش که «کوچه ژاپنی‌ها» به دنبال سیاه‌نمایی است یا خیر، عنوان کرد: این نگاه کاملا بستگی به ابن دارد که چه کسی درحال تماشای فیلم است. کاراکتر اصلی ما از زندگی و خودش می‌گذرد و با وجود اینکه می‌داند ته این مسیر سیاهی و تاریکی است اما درنهایت باز هم به دنبال حق حرکت می‌کند. به همین دلیل فردی که این سیاهی‌ها را به چشم دیده باشد و با چنین معضلاتی آشنا باشد، زمان تماشای فیلم برداشت سیاه‌نمایی از آن نمی‌کند اما به طبع آن فردی که از این شرایط و از این اتفاقات دور بوده و با آن‌ها بیگانه باشد ممکن است، تصور سیاه‌نمایی از فیلم داشته باشد.

او ادامه داد: دعوت می‌کنم مردم حتما این فیلم سینمایی را تماشا کنند چراکه در کنار آثار کمدی که به روحیه مردم کمک می‌کند، تماشای آثار اجتماعی نیز نیاز است به این علت که این آثار نیز درد و حقیقت جامعه را بیان می‌کند و صدای این حقایق نیز باید شنیده شود.

یوسفی در پایان درباره دیگر فعالیت‌های خود گفت: درحال بازی در یک سریال تاریخی برای شبکه نمایش خانگی هستم که جزییات آن به زودی منتشر خواهد شد و تنها نکته‌ای که درباره کاراکتر خود در این سریال می‌توانم بگویم، فاصله بسیار زیاد آن با شخصیت واقعی خودم است. همچنین در «سوشوون» نرگس آبیار نیز حضور داشته‌ام که امیدوارم به زودی پخش آن نیز آغاز شود.

مجید مظفری، رضا یزدانی، شیدا یوسفی، پیام احمدی‌نیا، فرهاد قائمیان، علی اوجی، شقایق فراهانی، تینو صالحی، یزدان فتوحی، محمود نظرعلیان، سارا محمدی، بیتا خردمند، علی فتحعلی، سعید کریمی، نفس بازغی و نیکی مظفری مقابل دوربین فرشاد گل سفیدی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

در خلاصه داستان آخرین اثر «امیرحسین ثقفی» پس از «مرگ کسب و کار من است»، «همه چیز برای فروش»، «مردی که اسب شد» و «روسی» آمده است: «تو نمیتونی با پول همه چیز و همه کس و بخری یه روزی یه جایی یه شب یه وقتی یکی بالا سرته، کوچه ژاپنی‌ها.»

فاطمه شوقی

بیشتر بخوانید؛

عشق به سینما با امضای امیرحسین ثقفی

«کوچه ژاپنی‌ها» متفاوت‌ترین فیلم امیرحسین ثقفی است / نمی‌خواستم این فیلم در لابه‌لای کمدی‌ها گم شود

«کوچه ژاپنی‌ها» را خیلی دوست دارم

«کوچه ژاپنی‌ها» حقیقت جامعه است / از نقش‌های متفاوت استقبال می‌کنم

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    239/956/417/400
  • تمساح خونی
    168/255/197/250
  • مست عشق
    120/024/440/750
  • خجالت‌نکش۲
    ۸۵/۱۲۲/۴۴۴/۲۰۰
  • پول و پارتی
    81/460/252/000
  • سال گربه
    64/591/860/000
  • قیف
    22/148/523/000
  • مفت‌بر
    15/992/917/500
  • یادگار جنوب
    12/337/369/550
  • ملاقات با جادوگر
    11/150/975/000
  • قلب رقه
    8/882/882/500
  • شهر گربه‌ها
    7/162/207/500
  • شه‌سوار
    6/663/664/000
  • ببعی قهرمان
    5/470/898/000
  • آغوش باز
    1/697/575/000
  • کارزار
    223/835/000
  • زودپز
    پیش‌فروش 150/365/000
  • لختگی
    80/180/000
  • نفرین آرتا
    14/180/000