جشنواره رسانه شناخت مخاطبان را از کارکرد رسانه‌ها ارتقا می‌بخشد/ ماجرای سوالی که حاشیه‌ساز شد! | پایگاه خبری صبا
امروز ۲ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۴۷

جشنواره رسانه شناخت مخاطبان را از کارکرد رسانه‌ها ارتقا می‌بخشد/ ماجرای سوالی که حاشیه‌ساز شد!

محمدرضا شفیعی صاحب امتیاز و مدیر مسئول موسسه فرهنگی هنری وصف صبا معتقد است یکی از کارکردهای مهم برگزاری جشنواره ملی رسانه‌های ایران معرفی رسانه‌ها به مخاطبان در شرایط هجمه رسانه‌ای است.

به گزارش صبا و به نقل از روابط عمومی بیست و دومین جشنواره رسانه‌های ایران، محمدرضا شفیعی تهیه‌کننده و صاحب امتیاز موسسه فرهنگی هنری وصف صبا در آستانه برگزاری بیست و دومین جشنواره ملی رسانه‌های ایران گفت: مجموعه صبا یکسری سیاست‌های رسانه‌ای و محتوایی بالا دستی دارد و مهم‌ترینش این است که هیچ‌گاه ضد فرهنگ و ضد هنرمندان عمل نمی‌کند و با جهت‌گیری‌هایی که شاید ناشی از خصومت‌های شخصی باشد، کاملا مخالف است. در چند وقت اخیز شهادت آیت‌الله رییسی و جا به جایی دولت دغدغه مهم صبا بوده است و حتما اتفاقات مهمی را که در دولت قبلی باعث پیشرفت حوزه‌های مختلف از جمله سینما، تئاتر، کتاب و… شد، پوشش خواهیم داد.

وی ادامه داد: مجموعه رسانه‌ای صبا از سال ۱۳۹۲ با رویکرد تشکیل و تاسیس یک رسانه اختصاصی در حوزه فرهنگ و هنر تاسیس شد. در ابتدا کار خود را با یک هفته‌نامه شروع کرد بعد از آن روزنامه، خبرگزاری و ماهنامه به آن اضافه شد. در چند سال اخیر به شدت احساس کردیم که با حضور جدی شبکه‌های اجتماعی در پلتفرم‌های مختلف بخش تصویر به شدت کارکرد رسانه‌ای جدی پیدا کرده است و به همین دلیل مجموعه دیگری به نام باشگاه فیلم و عکس صبا راه اندازی شد که در قالب یک پلتفرم تصویری کار خود را در حوزه فرهنگ و هنر انجام می‌دهد.

شفیعی خاطرنشان کرد: بخش شبکه‌های اجتماعی، سهم مهمی از صبا را تشکیل می‌دهد. در این سال‌ها صبا در عرصه فرهنگی و هنری چه در میان مدیران و چه هنرمندان جایگاهی جدی پیدا کرده است که این امر بدون تلاش دوستان و تداوم صبا در عرصه رسانه میسر نمی‌شد. از همین رو، صبا توانست در سیاست‌گذاری فرهنگی کشور نیز موثر باشد. وی بیان کرد: برای مثال در دولت دوم حسن روحانی خبرنگار مجموعه ما یک سوال فرهنگی و هنری از جناب روحانی پرسید و همان مصاحبه در زمان خود جنجال برانگیز شد و برای مدتی ما در هجمه بودیم ولی مهم این بود که این سوال در زمان خود سوال مهمی محسوب می‌شد.

مدیرمسئول صبا همچنین توضیح داد: صبا در کنار سیاست‌های کلی خود، نقدهایی را که باعث پیشرفت جدی در مسیر فعالیت هنرمندان و رخدادهای فرهنگی و هنری شود، نیز مطرح خواهد کرد. وی درباره تحولات رسانه‌ای یک دهه گذشته گفت: یکی از اتفاقاتی که طی چند سال اخیر برای رسانه‌های سنتی رخ داد، این بود که در حوزه کاغذ از آن‌ها حمایت شد و یارانه‌های کاغذ توسط معاونت مطبوعاتی به روزنامه‌ها داده و باعث شد تا روزنامه‌ها همچنین شرایط رو به رشدی داشته باشند.

شفیعی درباره بیست و دومین جشنواره ملی رسانه‌های ایران گفت: در سه سال دولت شهید رییسی معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت ارشاد، اتفاقات خوبی را در حوزه مطبوعات و رسانه‌ها رقم زد. یکی از آن اتفاقات مبارک راه اندازی مجدد جشنواره ملی رسانه‌های ایران بعد از ده سال وقفه بود که این رویداد باعث رقابت و رفاقت در بین رسانه‌ها می‌شود. در کنار آن رسانه‌ها نیز از عملکرد همدیگر اطلاع دقیقی پیدا می‌کنند.

وی بیان کرد: یکی دیگر از اهداف برگزاری جشنواره ملی رسانه‌های ایران هم این است که شناختی کلی به مخاطب داده شود. معرفی رسانه‌ها به مردم در این هجمه رسانه‌ای که دشمن برای ما ایجاد کرده یکی از وظایف مهم رسانه‌ای است که این جشنواره کمک ویژه‌ای به تحقق آن می‌کند.بیست و دومین جشنواره ملی رسانه‌های ایران ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ برگزیدگان خود را معرفی می‌کند.

نشر اول: مهر

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۶۹/۶۹۳/۰۲۰/۰۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۳/۶۲۰/۱۵۶/۵۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۷/۸۶۸/۱۴۹/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۴/۳۷۶/۴۱۳/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۳/۴۹۵/۱۴۱/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۵/۸۴۱/۳۳۹/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۹۹۳/۸۸۰/۰۰۰
  • استاد
    ۹۹۲/۹۳۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۷۶/۰۳۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۴۲/۰۲۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۷۹/۹۶۰/۰۰۰