سعی کردم نقش را از ابتدا بازسازی کنم/ گروه خوب «خیلی زود عادت می‌کنیم» | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۶
هوشمند هنرکار در گفت‌وگو با صبا:

سعی کردم نقش را از ابتدا بازسازی کنم/ گروه خوب «خیلی زود عادت می‌کنیم»

هوشمند هنرکار درباره نقش خود در نمایش «خیلی زود عادت می‌کنیم» گفت: نقش ناصر ویژگی‌هایی در متن داشت و البته ویژگی‌هایی هم از سوی کارگردان برای آن تعریف شد که در پرداخت شخصیت به بازیگر کمک می‌کرد. اما من سعی کردم تا نقش را از ابتدا بازسازی کنم و در این بازسازی با گروه بده بستانی شکل گرفت که خوشبختانه تاکنون از نظر مخاطبان موفق بوده است.

هوشمند هنرکار نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر این روزها با حضور در نمایش «خیلی زود عادت می‌کنیم» به نویسندگی وحید جباری با کارگردانی پرستو کرمی در کارگاه نمایش تئاترشهر میزبان مخاطبان است.

هنرکار در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر صبا درباره دلایل حضورش در یک اثر نمایشی گفت: نمایشنامه‌، نقش، کارگردان، گروه و عوامل یک پروژه هنری نقش موثر و پررنگی در همراهی یا نبود همراهی‌ام در روند انتخاب یک نقش برعهده دارند.

او ادامه داد: خوشبختانه یکی از انگیزه‌های اصلی من برای حضور در نمایش «خیلی زود عادت می‌کنیم» گروه خوبی بود که توسط خانم کرمی کارگردان کار که از دوستان و همکاران قدمی من هستند؛ انتخاب شده بود.

این بازیگر افزود: خود متن در ابتدای کار برای من جذابیت چندانی نداشت و چنگی به دل نمی‌زد. اما همیشه بر این باور بودم که قطعا پتانسیل‌های گروه می‌تواند متن را جذاب کند و خوشبختانه در اجرا این پتانسیل‌ها به خوبی به نمایش گذاشته شد.

هنرکار بیان کرد: نقش ناصر ویژگی‌هایی در متن داشت و البته ویژگی‌هایی هم از سوی کارگردان برای آن تعریف شد که در پرداخت شخصیت به بازیگر کمک می‌کرد. اما من سعی کردم تا نقش را از ابتدا بازسازی کنم و در این بازسازی با گروه بده بستانی شکل گرفت که خوشبختانه تاکنون از نظر مخاطبان موفق بوده است.

او ادامه داد: از نظر من می‌توان از دو نگاه بیرونی و درونی به نقش ناصر نگاه کرد. از نگاه بیرونی به نظرم این شخصیت بخش سوررئالی دارد که می‌تواند در وجود تک تک ما دیده شود. بخشی که می‌تواند تمام ابعاد واقعی یک شخصیت را زیر سوال می‌برد. از نظر  درونی هم همواره صداهایی در گوش ناصر می‌پیچد که او را مضطرب و نگران می‌کند.

این هنرمند درباره اشتراک تجربیاتش به عنوان بازیگر و کارگردان در تئاتر با گروه‌های نمایشی پاسخ داد: هنرمندان زمانی که در یک کار مشارکت می‌کنند با تمام دانش، دانایی و استعدادهای خود وارد کار می‌شوند. من هم زمانی که وارد یک کار می‌شوم نمی‌توانم دغدغه‌های خود را دور کنم و در بسیاری از موارد با کمک از تجربه قبلی سعی می‌کنم طراحی تازه‌ای داشته باشم اما زمانی که به عنوان یک بازیگر وارد پروژه می‌شوم به خودم اجازه دخالت در کار کارگردان را نمی‌دهم.

هوشمند هنرکار در پایان بیان کرد: این کارگردان است که باید هدایتگر باشد و کار خود را انجام دهد. البته اگر کارگردان پذیرای پیشنهادات ونظرات باشد دریغ نخواهم کرد و حتما با تعامل و گفت‌وگو می‌پردازم. گاهی اوقات هم حس می‌کنی کارگردان اجازه نمی‌دهد به او نزدیک شوی یا درباره برخی نکات به او پیشنهاد یا تذکر بدهی.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۵/۱۷۵/۹۵۵/۵۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۸/۸۷۸/۰۶۶/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۷۸۰/۵۰۳/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۶۰۴/۷۷۵/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۶۳۳/۸۸۲/۵۰۰
  • استاد
    ۱/۰۰۱/۲۱۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۴۰۳/۳۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۶۷/۸۲۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۹۵/۰۷۰/۰۰۰