آغاز رقابت در داغ‌ترین روزهای ۱۴۰۳ / کدام فیلم رکورد می‌زند؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۴
«مصائب شیرین۲»، «ساعت شش صبح» و «پول و پارتی» از امروز روی پرده رفتند

آغاز رقابت در داغ‌ترین روزهای ۱۴۰۳ / کدام فیلم رکورد می‌زند؟

فیلم‌های کنجکاوی برانگیز «ساعت شش صبح»(مهران مدیری)، «پول و پارتی»(سعید سهیلی) و «مصائب شیرین2»(علیرضا داوودنژاد) از امروز سوم مرداد روی پرده سینماها می‌روند و احتمالا با اکران این آثار نمودار فروش فیلم‌ها سیری صعودی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار سینماصبا، با اضافه شدن فیلم‌های تازه و متنوع به چرخه اکران سینماها، احتمالا شاهد رونق بیشتری در میزان فروش فیلم‌ها خواهیم بود و مخاطبان نیز حق انتخاب بیشتری خواهند داشت.

با ورود به ماه محرم پیش ببینی می‌شد که فضای اکران سینمای ایران دچار رخوت شود، اما ورود فیلم‌هایی کنجکاوی‌برانگیز پرده سینماها باعث شده تا نسبت به برآیند فروش سینمای فیلم‌ها در ماه‌های باقی مانده از فصل تابستان خوشبین باشیم.

مهران مدیری هشت سال پس از تجربه ساخت نخستین فیلم سینمایی خود یعنی «ساعت پنج عصر» با تازه‌ترین اثر خود یعنی «ساعت شش عصر» در اکران دوم تابستان حاضر است. فیلمی که راه پیدا نکردن آن به بخش سودای سیمرغ در جشنواره فجر سال گذشته، سر و صدای زیادی به پا کرد. مدیری چهره‌ بسیار محبوبی در حوزه سرگرمی‌سازی به شمار می‌رود و از همین حالا می‌توان فروش قابل ملاحظه‌ای برای «ساعت شش صبح» متصور بود.

به نظر می‌رسد مهران مدیری در تلاش است تا در ساخته‌های سینمایی خود، سلیقه و نگاه متفاوتی را نسبت به سریال‌ها و فعالیت‌هایش در حوزه برنامه‌سازی پیگیری کند. مدیوم سینما برای او متفاوت است و برای مثال «ساعت پنج عصر» یک کمدی سیاه با لحنی اجتماعی بود که فضایی گروتسک‌وار داشت. ظاهرا مدیری در فیلم تازه خود، از فضای کمدی فاصله گرفته و قصه‌ای ملتهب را بر مبنای طرحی از عباس رافعی و علی اوجی کارگردانی کرده است.

از تیزرها و سکانس‌های منتشر شده اینطور به نظر می‌رسد که «ساعت شش صبح» یک تریلر معمایی است و با داستان چند لایه خود به دنبال جلب همراهی مخاطب است.

علی اوجی همراه همیشگی مهران مدیری در چند سال اخیر، این بار به عنوان تهیه‌کننده او را در ساخت فیلم تازه‌اش همراهی کرده است. مهرداد صدیقیان، سمیرا حسن‌پور، مونا فرجاد و تینو صالحی بازیگران فیلم تازه مهران مدیری هستند و خود او نیز علاوه بر نویسندگی و کارگردانی، ایفای یکی از نقش‌های اصلی را برعهده دارد.

با توجه به میزان محبوبیت مهران مدیری و برنامه‌‌های تبلیغاتی درنظر گرفته شده، «ساعت شش صبح» احتمالا فروش قابل توجهی را تجربه خواهد کرد.

بر اساس اعلام شورای صنفی نمایش، فیلم سینمایی «ساعت ۶ صبح» به کارگردانی مهران مدیری و تهیه کنندگی علی اوجی با پخش «فیلمیران» روی پرده رفته است.

علیرضا داوودنژاد فیلمساز خلاق و کهنه‌کار سینمای ایران نیز پس از هشت سال با اثری دیگر حضور بر پرده نقره‌ای را تجربه می‌کند. فیلمی که کنجکاوی بسیاری در مورد آن وجود دارد. داوودنژاد یکی از مهمترین آثار خود یعنی «مصائب شیرین» را در حدود بیست و شش سال پیش کارگردانی کرد. فیلمی طرفداران بسیاری دارد و بنابر معیارهای موجود، می‌توان آن را اثری کالت در سینمای ایران به حساب آورد. «مصائب شیرین» اثری گیرا بود که بازیگران اصلی آن همگی از اعضای خانواده داوودنژاد بودند. ظاهرا قصه این فیلم نسبت به سری اول آن متفاوت بوده و حضور شخصیت‌های مشترک و پیرنگ مشابه باعت این نامگذاری شده است.

«مصائب شیرین۲» در شهرهایی متفاوت، از تهران و متل قو تا منچستر و لندن فیلمبرداری شده است و قصه زوجی را دنبال می‌کند که طی یک سفر به مرور گذشته خود می‌پردازند. زنده یاد رضا داوود نژاد و ترلان پروانه بازیگران اصلی این فیلم سینمایی به شمار می‌روند. ترلان پروانه که در فیلم «فراری» در نقش اصلی با داوودنژاد همکاری داشت، این بار هم توانسته اعتماد این فیلمساز سخت‌گیر را برای حضور در این اثر به دست بیاورد.

علیرضا داوودنژاد این روزها به واسطه بازی در سریال تحسین شده «در انتهای شب» حسابی در کانون توجه است و بیش از گذشته در میان عموم مردم شناخته شده است و باید دید چدیدترین اثر سینمایی او در مقام نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان (با حضور فرزندش زنده‌یاد رضا داوودنژاد) چه سرنوشتی در اکران پیدا می‌کند.

فیلم سینمایی «مصائب‌ شیرین۲» به کارگردانی و تهیه کنندگی علیرضا داوودنژاد با پخش فیلمیران به سرگروهی سینما فرهنگ اکران شده است.

«پول و پارتی» ساخته سعید سهیلی دیگر فیلمی است که از امروز روی پرده سینماها خواهد رفت. به نظر می‌رسد سهیلی پس از ساخت فیلم «گشت ارشاد» و موفقیت‌های تجاری آن، مسیر تازه‌ای را در پیش گرفته است. آثار متاخر او از جمله سه گانه «گشت ارشاد» و «ژن خوک» همگی به موضوعات اجتماعی روز در بستری کمدی اشاره دارند و این فیلمساز با طرح پلات و قصه‌هایی ساده و روایت‌هایی سرراست، به واسطه شوخی‌هایی برآمده از متن جامعه موفق به همراه کردن مخاطب می‌شود.

سهیلی شخصیتی صریح دارد و اهل تعارف و ملاحظه نیست و این خصلت در آثار سینمایی او نیز به چشم می‌خورد. «پول و پارتی» نیز در حال و هوای کمدی ساخته شده است و فارغ از کیفیت آن و نظر منتقدان، بدون شک یکی از رقبای جدی صدرنشینی گیشه تابستان به حساب می‌آید.

ساعد سهیلی، پردیس احمدیه، امیر جعفری، مهدی هاشمی و هادی کاظمی بازیگران «پول و پارتب» ساخته جدید سعید سهیلی هستند.

فیلم سینمایی «پول‌ و پارتی» به کارگردانی و تهیه کنندگی سعید سهیلی پخش «شایسته فیلم» روی پرده رفته است.

علاوه بر این سه فیلم، به زودی اکران آثاری همچون «کارزار» به کارگردانی شهرام اسدزاده، «ملاقات با جادوگر» به کارگردانی حمید بهرامیان، «در آغوش درخت» به کارگردانی بابک خواجه‌پاشا، «روزی روزگاری آبادان» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ، «قلب رقه» به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور و «سودابه» به کارگردانی محمدعلی سجادی نیز آغاز می‌شود.

همچنین نمایش فیلم‌های اکران اول تابستان یعنی «روایت ناتمام سیما»، «یادگار جنوب» و «شور عاشقی» و سایر فیلم‌های مانده از اکران بهار، همچنان ادامه خواهد داشت.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    231/063/671/400
  • تمساح خونی
    168/255/197/250
  • مست عشق
    120/024/440/750
  • خجالت‌نکش۲
    83/565/115/200
  • پول و پارتی
    75/236/463/500
  • سال گربه
    64/591/860/000
  • قیف
    16/316/080/500
  • یادگار جنوب
    12/104/059/550
  • ملاقات با جادوگر
    10/154/125/000
  • مفت بر
    9/605/872/500
  • ساعت 6صبح
    6/682/846/250
  • قلب رقه
    6/682/092/000
  • شهرگربه‌ها۲
    5/039/137/000
  • در آغوش درخت
    4/758/831/500
  • شه‌سوار
    2/867/932/500
  • روزی روزگاری آبادان
    2/689/395/000
  • آغوش باز
    691/497/500
  • کارزار
    189/070/000
  • سودابه
    128/322/500
  • لختگی
    25/100/000