محمدمهدی طباطبایینژاد در گفتوگو با خبرنگار فرهنگ و رسانه صبا، در پاسخ به اینکه فضای فعلی فرهنگ و هنر به چه وزیری نیاز دارد؟ اظهار داشت: یک وزیر آشنا به فرهنگ و اهل مطالعه، کسی که از دور دستی بر آتش نداشته باشد و مستقیم اهل فرهنگ و هنر باشد.
وی در ادامه افزود: یک مدیر باید امانتدار و آگاه باشد و به نظرم هر دو صفت را آقای انتظامی به وجهی شایسته داراست و من امیدوارم انتخاب نهایی دولت چهاردهم برای معرفی به مجلس، ایشان باشد. باید توجه داشت که ورای جناحهای سیاسی، دکتر انتظامی از نظر شخصیتی، توسعهگراست و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت چهاردهم، باید پویایی، توسعه و روزآمدی را سرلوحه قرار دهد.
مدیرعامل سابق مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، در خصوص شاخصههای انتخاب حسین انتظامی به عنوان یکی از گزینههای مطرح معرفی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: آقای حسین انتظامی از چهرههای شناخته شده حوزه فرهنگ است و کمتر کسی در حوزه فرهنگ است که با نام و فعالیت او آشنا نباشد… از فعالیت مطبوعاتی در روزنامه جام جم در ابتدای جوانی و مدیریت همشهری گرفته تا حضور در عرصه معاونت مطبوعاتی در وزارت ارشاد که انصافا در آنجا مدیریت را از حالت سنتی و خموده به یک معاونت پرتحرک و شفاف تبدیل کرد. با پرس و جو از اهالی مطبوعات متوجه میشوید که همگان دوره مدیریت ایشان را جز موفقترین دورههای مدیریت مطبوعاتی میدانند. در دوره کوتاهی هم که ایشان رئیس سازمان سینمایی بود، فعالیتهای موثری داشت و مجموعه سازمان سینمایی در دوره ایشان به لحاظ الکترونیکی بسیار تقویت شد و از حالت سنتی خستهکننده اداری، به یک تشکل پویا بدل شد و ایشان به عنوان یکی از چهرههای شاخص حوزه دولت الکترونیک بدون اغراق شاخصترین مدیر دولت الکترونیک در این سالها بود. سابقه ایشان هم در مدیریت مطبوعاتی و هم در ریاست سازمان سینمایی و هم فعالیتشان به عنوان دستیار ارشد وزیر همه دلالت بر آشنایی ایشان با حوزههای مختلف فرهنگ و هنر کشور دارد.
این مدیر باتجربه سینما و تلویزیون، با بیان اینکه حسین انتظامی مدیری باتجربه است که همه جوانب حوزه فرهنگ و هنر را تجربه کرده و در همه مراحل هم موفق بوده، اظهار داشت: میتوان به ماجرای راهاندازی سمفا و یا دوره مدیریت در مقطع کرونا اشاره کرد که از سختترین دورههای مدیریتی سازمان سینمایی بوده و او این دوره را با موفقیت پشت سر گذاشت، به طوری که در همان دوره، تولید در سینما تعطیل نشد و با قوت ادامه یافت ضمن آن که بسیاری از زیرساختهای سینمای ایران که دوستان ما در سازمان سینمایی امروزه به آن افتخار میکنند، کلیدش در دوره آقای انتظامی خورد و نیز مجموعه سینماهای امید که در بیست شهر تاسیس شد.
معاون سابق ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، با اشاره به شاخصه شفافسازی در این مدیر فرهنگی، تصریح کرد: یکی از نقایصی که در کشور وجود دارد، نبود شفافیت است و ایشان طی سالهای طولانی تلاش کرد تا این بخش را در مجموعه دولت فعال کند و مدیریت مستقیم این بخش را به عهده داشت و انصافا موفق عمل کرد.
مهدیه مالکی
There are no comments yet