المپیک پاریس، شبکه نمایش خانگی و فرصتی گسترده برای انتخاب | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۶

المپیک پاریس، شبکه نمایش خانگی و فرصتی گسترده برای انتخاب

این روزها، مخاطبان ورزش، فرصت انتخاب گسترده‌تری نسبت به گذشته پیدا کرده‌اند و می‌توانند رقابت‌های دلخواه خود را از طریق پلتفرم‌ها دنبال کنند.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، تا همین چند سال پیش وقتی مسابقات ورزشی مثل جام جهانی فوتبال، المپیک‌ها و یا سایر مسابقات بین‌المللی که در سایر کشورها برگزار می‌شد، تنها راه دیدن این رویدادها از طریق قاب تلویزیون ملی بود که در رقابت‌هایی مثل المپیک که هم‌زمان بیش از چند مسابقه در رشته‌های گوناگون برگزار می‌شود، می‌توانستیم فقط مسابقه‌ای را ببینیم که کارگردان برنامه انتخاب کرده است و الباقی مسابقات در بهترین حالت بعد از پایان المپیک پخش می‌شد که آن‌هم با اما و اگر در مورد پخش آن مثل مسابقات اسکیت خیابانی در المپیک و یا انواع مختلف دوچرخه‌سواری و دیدن این برنامه‌ها زمانی امکان‌پذیر بود که ساعت آن با ساعت کاری ما تداخل نداشته باشد و همچنین از زمان پخشان اطلاع داشته باشیم. اما در این دوره از مسابقات المپیک که در شهر پاریس در حال انجام است، به سبب افزایش و توسعه شبکه نمایش خانگی امکان پخش مسابقات مختلف در یک‌زمان وجود دارد که این امر با حمایت سازمان صداوسیما امکان‌پذیر شده است.

طبق گفته روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا)، «با موافقت رئیس سازمان صداوسیما در جهت حمایت و تکمیل سبد محتوایی سکوهای دارای مجوز از ساترا، قاب اختصاصی (آی فریم) رویداد المپیک ۲۰۲۴ فرانسه که سازمان صداوسیما حق پخش آن را خریداری نموده در اختیار سکوهای پخش نمایش خانگی قرار داده‌شده است» و آن‌ها می‌توانند این مسابقات را به‌صورت زنده از سایت، برنامه تلفن همراه و برنامه مخصوص تلویزیون با فن‌آوری اندروید منتشر کنند که این پلتفرم‌ها به دو صورت تخصصی و عمومی تقسیم می‌شوند.

در بخش عمومی که فقط امکان مشاهده پخش زنده وجود دارد برنامه‌های ورزشی به دلیل جذابیت و جذب مخاطب و همچنین تخلیه هیجان بیننده با اقبال زیادی از سوی تماشاگران روبرو شده است به‌نحوی‌که برخی از مسابقات همانند جام‌های باشگاهی فوتبال در نقاط مختلف دنیا از عربستان تا برزیل و آرژانتین و یا ورزش‌هایی همچون بیلیارد دنبال کننده‌های زیادی را برای این پلتفرم‌ها به ارمغان آورده است به همین جهت در این دوره از المپیک پلتفرم‌ها حداکثر تلاش خود را برای جذب مخاطب انجام می‌دهند که سکوهای فیلیمو، نماوا، روبیکا و تلوبیون بیشترین پوشش مسابقات را دارند و برخی دیگر همانند گپ فیلم به صورت موردی و منتخب برخی از مسابقات را پخش می‌نمایند البته دراین بین پلتفرم‌هایی هستند که کاری به این رویداد بزرگ ندارند و راه خود را می‌روند.

دسته دوم به صورت تخصصی به مسئله ورزش می‌پردازند و تنها مسابقات ورزشی در سراسر دنیا را منتشر می‌کنند که دو پلتفرم آنتن و آپارات اسپرت بیشترین تلاش را در نمایش حداکثری انواع مسابقات را دارند و به صورت شبانه‌روزی و در برخی موارد با گزارش اختصاصی فعالیت می‌نمایند که مسابقات المپیک نیز از این قاعده مستثنی نیست و از صبح تا پاسی از شب گذشته تمام رویدادها را پوشش می‌دهند اما نقطه برتری این پلتفرم‌ها در برابر پلتفرم‌های عمومی وجود آرشیو است که با تهیه اشتراک به غیر از پخش زنده، مخاطب می‌تواند با کیفیت بهتر به آرشیو این مسابقات نیز دست پیدا کند و برخی از رقابت‌ها را که برایش جذاب‌تر است، مجددا تماشا کند.

مهدی صالحی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    231/063/671/400
  • تمساح خونی
    168/255/197/250
  • مست عشق
    120/024/440/750
  • خجالت‌نکش۲
    83/565/115/200
  • پول و پارتی
    75/236/463/500
  • سال گربه
    64/591/860/000
  • قیف
    16/316/080/500
  • یادگار جنوب
    12/104/059/550
  • ملاقات با جادوگر
    10/154/125/000
  • مفت بر
    9/605/872/500
  • ساعت 6صبح
    6/682/846/250
  • قلب رقه
    6/682/092/000
  • شهرگربه‌ها۲
    5/039/137/000
  • در آغوش درخت
    4/758/831/500
  • شه‌سوار
    2/867/932/500
  • روزی روزگاری آبادان
    2/689/395/000
  • آغوش باز
    691/497/500
  • کارزار
    189/070/000
  • سودابه
    128/322/500
  • لختگی
    25/100/000