«پاپایا» به سمت فرهنگ‌سازی رفت/ تاثیر کیفی بازیگران حرفه‌ای در فیلم کوتاه | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۴
حامد عزیزی در گفت‌وگو با صبا:

«پاپایا» به سمت فرهنگ‌سازی رفت/ تاثیر کیفی بازیگران حرفه‌ای در فیلم کوتاه

حامد عزیزی تهیه‌کننده «پاپایا» درباره فرآیند تولید این فیلم کوتاه صحبت کرد و گفت: تغییر در نگرش برخی افراد جامعه و فرهنگ‌سازی، نیاز به بسترهای مختلفی چون تولید فیلم و محتواهای مختلف دارد.

به گزارش خبرنگار سینما صبا، «پاپایا» عنوان فیلمی به تهیه‌کنندگی حامد عزیزی و کارگردانی عرفان احتشامی با بازی علیرضا اوسیوند و آزیتا ترکاشوند است که نگاه تازه‌ای به جایگاه زن در خانواده و جامعه دارد. قصه این فیلم کوتاه را فاطیما اباحمزه نگاشته است و  علیرضا اوسیوند و آزیتا ترکاشوند، یگانه نیک‌اندیش، سعیده صالحی، ایراندخت ارگی، مهسا سرخوش، گیتی شاکری، مریم قربانی، علی ویسی و بازیگر نوجوان سپنتا شاهرخی در آن ایفای نقش می‌کنند.

حامد عزیزی تهیه‌کننده فیلم کوتاه «پاپایا» درباره دغدغه خود از تولید این فیلم به صبا گفت: متاسفانه هنوز در بخشی از مناطق دور افتاده علی‌الخصوص روستاها این نگرش که داشتن یک فرزند ذکور موجب بزرگ بودن و نگاه تداومی به ادامه نسل یک مرد است، وجود دارد و این که نداشتن فرزند پسر می‌تواند موجب فقدان و کمبود در زندگی باشد.  این در حالی‌ست که تداوم نسل با وجود زن و مرد امکان پذیر است و عدم حضور هر یک موجبات نقص در این مساله را ممکن می‌کند پس وجود زن در جامعه و تداوم نسل امری حتمی و قطعی است و هیچ فرقی بین یک زن و مرد و حتی جایگاه آن‌ها وجود ندارد. با این اوصاف، معتقدم تغییر در نگرش برخی افراد جامعه و فرهنگ‌سازی در این زمینه، نیاز به بسترهای مختلفی چون تولید فیلم و محتواهای مختلف دارد که می‌تواند آن نگاه‌ها را به سمتی منطقی سوق دهد.

او ادامه داد: از آنجایی که همواره زنان در جوامع غربی همواره مورد هجمه استثماری قرار می‌گیرند در جوامعی چون ایران لازم است نگاهی در تقابل با این نوع نگاه ایجاد شود و من تلاش کردم در فیلم کوتاه «پاپایا» به بعدی تازه‌تر از زن و جایگاه او در خانواده و جامعه بپردازم.

این تهیه‌کننده درباره فرآیند تولید این فیلم کوتاه گفت: فرآیند تولید، از پیش تولید تا تولید جمعا ۱۵ روز طول کشید که مهمترین آن کشف کلیدی‌ترین لوکیشن کار یا همان مزرعه «پاپایا» بود و جالب اینجاست که خیلی از مردم جامعه از وجود چنین مزرعه‌ای در ایران آگاهی نداشتند. ما از لوکیشن‌هایی چون قبرستان، امام زاده، دژ قدیمی و کوچه باغ و خیابان‌های زیبا جهت تصویر داستان این فیلم بهره بردیم.

عزیزی درباره استفاده از بازیگران حرفه‌ای در این فیلم کوتاه گفت: قطع به یقین استفاده از بازیگران چهره روند تولید فیلم را تسریع می‌کند و سکانس‌های خاص با بازی این عزیزان بسیار مقبول واقع شد ضمن آن که باید بگویم تمامی عوامل با وجود کار در شرایط سخت با همدلی یکدیگر سخت کوشی کردند تا این فیلم به سرانجام برسد.

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۸/۰۷۵/۴۶۸/۴۰۰
  • تمساح خونی
    168/280/427/250
  • زودپز
    ۱۶۴/۰۵۵/۳۶۳/۵۰۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۵۷/۹۵۲/۲۴۹/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۶/۷۱۱/۲۱۲/۰۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۴/۳۷۶/۴۱۳/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۳/۴۹۵/۱۴۱/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۴/۸۶۰/۵۰۸/۰۰۰
  • استاد
    ۹۳۵/۶۸۵/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۴۶/۶۴۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۲۰/۷۲۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۶۲/۴۶۰/۰۰۰
  • شنگول‌منگول
    ۷۳/۹۰۰/۰۰۰