رصتا؛ فرصتی برای ایجاد جریان‌ تولید سالم و امن / نمایشگاه سوم مردمی‌تر از پیش برگزار می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۷
گزارش صبا از نشست خبری سومین نمایشگاه رسانه‌های صوتی و تصویری فراگیر ایران (رصتا)

رصتا؛ فرصتی برای ایجاد جریان‌ تولید سالم و امن / نمایشگاه سوم مردمی‌تر از پیش برگزار می‌شود

سعید مقیسه رئیس ساترا گفت: جریان سازی و بسترسازی برای تولید و محتواسازی سالم، تغییر و تدوین افکار عمومی در قبال کاربران و سکوها و نیز بازاریابی و بازارسازی به نفع مشاغل مرتبط با شبکه نمایش خانگی از جمله اهداف سومین نمایشگاه رصتا است.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، نشست خبری سومین نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران «رصتا»، صبح امروز ۲۱ مرداد ماه ۱۴۰۳ با حضور سعید مقیسه رییس ساترا، محمدصادق افراسیابی معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا و جمعی از دست‌اندرکاران نمایشگاه رصتا و اهالی رسانه‌های گروهی برگزار شد.

در ابتدای نشست خبری سومین نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران «رصتا»، سعید مقیسه رییس ساترا ضمن بیان اینکه زمان برگزاری سومین نمایشگاه «رصتا» ۲۶ تا ۲۹ شهریور ماه ۱۴۰۳ است، گفت: مکان برپایی این دوره از نمایشگاه مصلی امام خمینی تهران است و اختتامیه آن نیز در روز پایانی برگزار خواهد شد و از برگزیدگان قدردانی خواهد شد. از صنایع مرتبط و سکوهای مرتبط صوت و تصویر فراگیر اندیشکده‌ها و پژوهشکده‌ها که علاقمند به حضور در نمایشگاه هستند دعوت می‌کنیم که به سایت ساترا مراجعه کنند.

رییس ساترا درباره اهداف برپایی سومین نمایشگاه «رصتا» بیان کرد: یکی از اهداف ما ایجاد هم‌گرایی و ایجاد هم‌افزایی میان سکوها و حمایت‌کنندگان سکوهای صوت و تصویر فراگیر است، همچنین حمایت‌های مادی و معنوی از سکوها و ایجاد فرصتی برای معرفی این سکوها از دیگر اهداف ساترا است. ایجاد فرصت برای سکوها و صنایع کوچک در جهت تبلیغات نیز می‌توانند از این فرصت بسیار بهره‌مند شوند. برقراری ارتباط مستقیم میان کاربران و مسئولان نظارت از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

او افزود: در جلب حمایت‌های دولتی با مسئولین رسانه ملی از سکوها یکی از اهداف است و توسعه‌ای که سکوها دارند منجربه حمایت خواهد شد؛  ارتباط با متخصصان حوزه رسانه نیز منجربه شبکه سازی می‌شود و در این تجمع ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل این زنجیره ارزش شناسایی می‌شود که این‌ها نیز از اهداف مهم ما است.  انتقال تجربه یکی از دستاوردهای نمایشگاه قبلی بوده‌است که در میان اهداف امسال نیز قرار دارد.

مقیسه اذعان داشت: جریان سازی و بسترسازی برای تولید و محتواسازی سالم و امن یکی دیگر از اهداف این نمایشگاه است؛ باتوجه به جشنواره‌ای که برگزار می‌شود و توزیع‌های محتوایی و قوانین و مقررات وضع شده که به اطلاع می‌رسد هم از اهداف ما است. از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه تغییر و تدوین افکار عمومی در قبال کاربران و سکوها است؛ همچنین بازاریابی و بازارسازی به نفع مشاغل مرتبط با شبکه نمایش خانگی جز اهداف ساترا است.

او درباره فضای نمایشگاه در این دوره گفت: یکی از بخش‌های اصلی غرفه‌ها هستند، چند بخش غرفه داریم سکوهای دارای مجوز که شرط دعوت ما فعال بودن در انتشار است. به مجامع صنفی مرتبط نیز غرفه تعلق می‌گیرد و شرکت‌های مرتبط با این صنعت ولو اینکه سکوی مرتبط نباشند ولی در این چند نمایشگاه دعوت بوده‌اند و امسال هم حضور خواهند داشت؛ برخی از معاونت‌های صداوسیما و بخش‌هایی از وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات دعوت می‌شوند و امیدواریم که حضور فعال هم داشته باشند.

مقیسه ادامه داد: ساترا نیز غرفه خواهد داشت و عملکرد و برنامه‌های آینده و تعامل و نظرسنجی تعامل با بدنه صنعت می‌کند. البته مرکز نوآوری و خدمات رسانه و تعدادی از شرکت‌ها حضور دارند و آن‌ها هم بخشی از نمایشگاه را به خود اختصاص می‌دهند.

رییس ساترا بیان داشت: همچنین در این دوره جشنواره، برگزیدگان را معرفی خواهیم کرد که در موضوعات مختلف داوری می‌شود و از بهترین غرفه در نمایشگاه تا سکویی که بالاترین رتبه و امتیاز را در نظام رتبه‌بندی ساترا دارد، انتخاب می‌شوند.

او اظهار کرد: کار جدیدی که امسال می‌شود اکران برخی از آثار اولید شده توسط سکوهای صوت و تصویر فراگیر یا آثار هنوز به انتشار نرسیده عوامل تولید باشد اگرچه اسامی و عنوان آثار نهایی نشده، یکی از اتفاقات این دوره نمایشگاه «رصتا» همزمانی آن با اکران مردمی خواهد بود.

مقیسه گفت: مانند سال گذشته جایگاهی برای بخش‌های بین‌المللی خواهیم داشت و در آن جایگاه به اینکه در دنیا تنظیم‌گر صوت و تصویر فراگیر چگونه است و ما چه تعاملاتی با آن‌ها داشتیم و دیگر برنامه‌ها را در زمان برگزاری «رصتا» اعلام خواهیم کرد. ولی تنظیم‌گران خارجی در این دوره حضور ندارند و مقدمات آن هنوز فراهم نشده‌ است.

رییس ساترا ضمن اشاره به اینکه کارگاه آموزشی از پیش تعیین شده‌ است؛ ولی دوره‌های عام هم برقرار است و اگر مردم در دوره‌ها ثبت‌نام نکرده‌ باشند هم می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند؛ کارگاه‌هایی نظیر کارگردانی و نمایشنامه‌نویسی هم برقرار می‌شود که مردم می‌توانند در آن ثبت‌نام کنند و مدرک اتمام دوره به آن‌ها تعلق بگیرد.

مقیسه درباره حضور سکوهای برتر و معروف عنوان کرد: برخی نیاز به شرکت در این چنین نمایشگاه‌هایی ندارند و طبیعی است که تمایل نداشته باشند و مزیتی هم برایشان ندارد چون خودشان شهرت دارند و مدل‌های تبلیغاتی دیگری را استفاده می‌کنند و ضمننا حضور سکوها در نمایشگاه اجباری نیست.

او درباره حضور فعال هنرمندان و بازیگران در سومین نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران  اظهار کرد: در دوره‌های پیش از هنرمندان و بازیگران دعوت شد امسال نیز از آن‌ها دعوت شده‌ است و حتما در این دوره هم حضور خواهند داشت البته اکران برنامه ها با عوامل همان سریال و اثر هم برگزار خواهد شد.

مقیسه در پاسخ به سوالی درباره دستاوردهای نمایشگاه‌های پیشین «رصتا»، پاسخ داد: بخشی از تصمیماتی که ساترا در طول سال اجرا می‌کند، تحت تأثیر تعاملاتی است که در نمایشگاه شکل می‌گیرد. همچنین آشنایی فعالان حوزه نمایش خانگی و سکوها با یکدیگر و هم افزایی میان آنها از دیگر دستاوردهای نمایشگاه‌های «رصتا» است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۵/۱۷۵/۹۵۵/۵۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۸/۸۷۸/۰۶۶/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۷۸۰/۵۰۳/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۶۰۴/۷۷۵/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۶۳۳/۸۸۲/۵۰۰
  • استاد
    ۱/۰۰۱/۲۱۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۴۰۳/۳۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۶۷/۸۲۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۹۵/۰۷۰/۰۰۰