میرزاخانی: درصدد توسعه گروه سینمایی فرهنگ هستیم / این طرح یک فرصت برد-برد است | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۵
در گفت‌وگو با صبا عنوان شد

میرزاخانی: درصدد توسعه گروه سینمایی فرهنگ هستیم / این طرح یک فرصت برد-برد است

مدیرعامل موسسه سینماشهر گفت: طرح گروه سینمایی فرهنگ برای همه یک فرصت برد- برد است چون این فرصت فراهم شده تا فیلم‌هایی که سقف اکران آنها پر شده، همچنان در اکران بمانند. البته وقتی سالن‌ها متکثر شود، این امکان وجود خواهد داشت که تعداد فیلم‌های مورد حمایت به 10 فیلم افزایش یابد...

هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه سینماشهر در گفت‌وگو با خبرنگار سینما صبا، با اشاره به خروجی جلسه اخیر گروه سینمایی فرهنگ که با حضور او در کنار محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، مجید زین‌العابدین مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، حبیب ایل‌بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی و روح‌الله سهرابی مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی برگزار شد، گفت: در این جلسه مقرر شد تا پنج فیلم عطرآلود (هادی مقدم‌دوست)، آبی روشن (بابک خواجه‌پاشا)، روایت ناتمام سیما (علیرضا صمدی)، شورعاشقی (داریوش یاری) و مصائب شیرین۲ (علیرضا داودنژاد) از چهارشنبه ۲۳ مرداد ماه به عنوان فیلم‌های دوره دوم گروه سینمایی فرهنگ در سانس‌های اختصاص‌یافته این گروه سینمایی اکران شوند.

بیش از ۱۸ هزار نفر آثار دوره اول گروه فرهنگ را دیدند

او با بیان اینکه گروه سینمایی فرهنگ از نیمه اول تیرماه با هجده سالن سینما شروع به فعالیت کرده و هم اکنون به بیست و پنج سالن سینما افزایش یافته، افزود: فروش پنج فیلم دوره قبل گروه سینمایی فرهنگ (که شامل بی بدن، آسمان غرب، ایلیا جست‌وجوی قهرمان، آپاراتچی و نوروز بوده) از یک میلیارد و صد میلیون تومان عبور کرده و توانسته هزار و پانصدوهفت سانس را به خود اختصاص دهد که تا یکشنبه ۲۱ مرداد ماه حدود هجده هزار و سی هفت مخاطب این آثار را در سینماهای گروه فرهنگ دیده‌اند.

صاحبان آثار غیرتجاری از این طرح رضایت دارند

وی در ادامه تاکید کرد: وقتی فیلمی سانسی در سینماهای کشور ندارد و با حمایت گروه سینمایی فرهنگ، سانسی به این فیلم‌ها در سینماهای خوب کشور تعلق می‌گیرد، خود موجب جذب مخاطب می‌شود و از طرف دیگر هزار و پانصد سانس به فیلم‌هایی که اکران آنها تمام شده تعلق گرفته که این خود اتفاق مبارکی است.

این مدیر فرهنگی در ادامه اظهار داشت: باید توجه داشت که این گروه سینمایی در ابتدای راه است و صرفا شرایطی را مهیا کرده تا به این فیلم‌ها سانس تعلق بگیرد و پخش‌کننده برای جذب مخاطب، باید با روش‌های مختلف تبلیغاتی (از بیلبورد، تیزر تا موارد دیگر) کارخود را ادامه دهد.

وی در پاسخ به اینکه فیلم‌هایی که فروش نسبتا خوبی داشته‌اند چرا در فهرست آثار  این گروه انتخاب شده‌اند، گفت: اینکه فیلمی فروش خوبی داشته، علت متقنی نیست که در این گروه نباشد، ضمن اینکه اگر فروش خوبی داشت، حتما اکرانش ادامه پیدا می‌کرد.

میرزاخانی افزود: ما فیلم‌هایی را که پتانسیل دارند که در بازه زمانی بیشتر، مخاطب بیشتری را جذب کنند شناسایی می‌کنیم و از طریق این طرح، مورد حمایت قرار می‌دهیم. گرچه سالن‌های کوچک در پردیس‌ها به این فیلم‌ها تعلق می‌گیرد، ولی همین که پنج هفته دیگر امکان اکران دارند، موجب جذب یک مخاطب نسبی می‌شود و دوستانی که در حوزه‌های غیرتجاری سینما فعالیت می‌کنند، از این طرح خوشحال و راضی هستند.

این طرح برای همه یک فرصت برد- برد است/ درصدد توسعه گروه سینمایی فرهنگ هستیم

مدیرعامل موسسه سینماشهر در ادامه تاکید کرد: ما درصدد توسعه این طرح هستیم تا فیلم‌های بیشتری مورد حمایت قرار گیرند و با توجه به اینکه درصدد توسعه سالن‌ها هستیم، در آینده می‌توانیم از فیلم‌های بیشتری حمایت کنیم.
میرزاخانی افزود: وقتی سالن ها متکثر شود این امکان وجود خواهد داشت که تعداد فیلم های مورد حمایت به ۱۰ فیلم افزایش یابد و تلاش ما بر این است که حدود پنج سینمای دیگر اضافه کنیم و با افزایش سالن‌ها از فیلم‌های بیشتری حمایت خواهیم کرد.
وی در پاسخ به اینکه آیا برای اختصاص سینماهای مورد نظر اکران فیلم‌های این گروه، چالشی داشته‌اید؟ تصریح کرد: چالشی در این زمینه وجود نداشت چون این طرح برای همه یک فرصت برد- برد است و امکانی فراهم شده تا فیلم‌هایی که سقف اکران آنها پر شده، همچنان در اکران بمانند. مثلا فیلم «تمساح خونی» که اکرانش در تمام سینماهای کشور به اتمام رسیده بود، سالن‌های آزاد توانستند این فیلم را نمایش دهند و این طرح موجب شد هم فروش فیلم‌های تجاری ادامه پیدا کند و هم فیلم‌های فرهنگی و غیرتجاری بتواند روی پرده بماند. به همین علت همانطور که اشاره کردم، تقریبا همه صاحبان آثار، پخش‌کننده‌ها و سینمادارها از این طرح راضی و خوشحال هستند.

میرزاخانی افزود: امیدواریم با همکاری پخش‌کنندگان، بتوانیم برای جذب مخاطب کارهای موثرتریی انجام دهیم، چون وقتی فیلم‌ها از اکران پایین می‌آیند، پخش‌کننده هم خیلی برای‌شان مایه نمی‌گذارد، در حالی که برای شروع اکران فیلم‌های فرهنگی، پخش باید اقدامی انجام دهد و نیروی خود را در بخش تبلیغات، تیزر و … بازسازی کند.

او با اشاره به ضرورت آسیب‌شناسی طرح گروه سینمایی فرهنگ گفت: این طرح چون هنوز ابتدای راه است، همچون طفلی نوپاست و قاعدتا باید تجربه اجرای آن بیشتر شود. البته به نظرم خیلی سریع، از این اتفاق مبارکی که افتاده بهره خواهیم برد و این گروه مخاطبان خود را پیدا خواهد کرد. تلاش‌هایی هم جهت استفاده از پتانسیل‌های تبلیغاتی چندگانه انجام شده و امیدوارم این اتفاق به زودی رخ دهد.

هاشم میرزاخانی در پایان به صبا گفت: امیدوارم با یاری رسانه‌ها و تداوم همراهی و کارشناسی اهالی رسانه، همچنان برای رشد سینمای ارزشی و اندیشمند گام‌های اثرگذاری برداریم تا کلیه آثارشریف سینمای ایران برای مخاطبین خود جلوه‌گری کنند.

مهدیه مالکی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    234/372/429/900
  • تمساح خونی
    168/255/197/250
  • مست عشق
    120/024/440/750
  • خجالت‌نکش۲
    84/241/125/200
  • پول و پارتی
    77/603/581/000
  • سال گربه
    64/591/860/000
  • قیف
    18/521/850/500
  • یادگار جنوب
    12/278/599/550
  • مفت بر
    11/937/030/000
  • ملاقات با جادوگر
    10/788/025/000
  • قلب رقه
    7/254/437/000
  • ساعت 6صبح
    6/686/226/250
  • شهرگربه‌ها۲
    6/037/105/000
  • در آغوش درخت
    4/993/931/500
  • شه‌سوار
    4/227/266/000
  • روزی روزگاری آبادان
    2/763/635/000
  • آغوش باز
    1/031/507/500
  • کارزار
    204/600/000
  • سودابه
    131/322/500
  • لختگی
    38/820/000