نسل زدی که پرچم‌دار است/ صیانت نه فقط هدایت و حمایت | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۷
یادداشت حمید امامی مدیر عامل پلتفرم نوجوان «دیدیمون»؛

نسل زدی که پرچم‌دار است/ صیانت نه فقط هدایت و حمایت

پرچم‌دار خیلی از اتفاقات این روزهای ایران نوجوانان و جوانان دهه هشتادی یا همان نسل z هستند. نسلی که نسل X و Y آن‌ها را با نام یاغی یا طغیانگر می‌شناسند. طغیانی که اگر در مسیر درست قرار گیرد، می‌شود اتفاق ملی- میهنی این روزها؛ که حال خوب همه‌ی مردم ایران به ثمره تلاش آن‌ها گره خورد.

به گزارش صبا، حمید امامی مدیر عامل پلتفرم نوجوان «دیدیمون» در یادداشتی به مخاطبان این پلتفرم پرداخت.

متن این یادداشت بدین شرح است: «پرچم‌دار خیلی از اتفاقات این روزهای ایران نوجوانان و جوانان دهه هشتادی یا همان نسل z هستند. نسلی که نسل X و Y آن‌ها را با نام یاغی یا طغیانگر می‌شناسند. طغیانی که اگر در مسیر درست قرار گیرد، می‌شود اتفاق ملی- میهنی این روزها؛ که حال خوب همه‌ی مردم ایران به ثمره تلاش آن‌ها گره خورد.

مبینا نعمت زاده، آرین سلیمی، سعید اسماعیلی، علیرضا مهمدی، رحمان عموزاد، امیرعلی آذرپیرا بخشی از این نسل پر هیجان «زد» هستند که انرژی و فکر آن‌ها در مسیر درست توسط جامعه، خانواده، حاکمیت، آموزش و … قرار گرفت: تا ۵۰ درصد مدال‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به نام این نسل، یعنی دهه هشتادی‌ها تمام شود.

نسلی که دیگر نگاه سلبی و باید و نبایدی را برنمی‌تابد و به دنبال بزرگتر نیست. این نسل نیاز به یک منتور، همراه یا یک رفیق پایه برای تمام لحظات تلخ و شیرین خود دارد، تا به باورپذیری و یقین برسد.  چیزی که این روزها از نسل‌های قبل خود یا حاکمیت دریافت نمی‌کند؛ تا جایی که اتفاقات معاصر ۱۴۰۱ با بی تدبیری مسئولان و عدم شناخت این نسل، تبدیل به بحران ملی شد.  بحرانی که فقط به دلیل عدم شناخت این نسل رقم خورد. تصمیم‌گیران حوزه نوجوانان و جوانان فراموش می‌کنند نوع مطالبه‌گری و جنس کنش‌اجتماعی، نسل به نسل متفاوت است و با نسخه واحد نمی‌توان برای همه‌ی دهه‌ها، نسخه پیچید.

حاکمت باید الهام بخش نسل  Z باشد و نیازهای این نسل را متناسب با دگرگونی زمان تشخیص دهد. امیدوارم متولیان امر، بعد از سپری کردن اتفاقات ۱۴۰۱ به این درک رسیده باشند که همیشه پای این نسل عصیانگر وسط است و حال باید تصمیم جسورانه‌ای بگیرد  و مشعل تصمیم‌گیری این حوزه را از باشگاه پیرمردها و پیرزن‌ها بگیرد و به دونده‌های دو میدانی چالاک و جوان تحویل دهد.

این دونده‌ها که فاصله کمتری با نسل قبل خود دارند، درک و شناخت بهتری از این نوجوانان دارند و رفتار سلبی را به سمت تشویقی و راهکاری می‌برند؛ چراکه دهه هشتادی‌ها نابودی‌های بسیاری را از نزدیک شاهد بوده‌اند. از قرنطینه‌های کرونا گرفته تا اقتصاد آنلاین و هزاران اتفاق ریز و درشتی که زیست آنها را تغییر داده است و انسان متفاوتی را از آنها ساخته که امروز به آنها نسل بومی دیجیتال (Digital Natives)  نیز می‌گویند. نسل زد چیزی را در اینترنت جستجو می‌کند؛ اما پدرخوانده‌های تصمیم‌گیر در مسیر معکوس آنها حرکت می‌کنند و فیلترینگ و محدودیت به آنها هدیه می‌دهند.

وظیفه ما نه صیانت است و نه نظارت! آن‌چه برای این نسل مهم است فقط و فقط حمایت و هدایت است. آنها با این دو پارامتر راه درست را پیدا خواهند کرد. ممکن است خطا و اشتباه کنند؛ اما در مسیر درست قرار خواهند گرفت که لازمه آن اعتماد است که بگذاریم این نسل کار خود را انجام دهد.»

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۵/۲۳۱/۳۴۳/۴۰۰
  • تمساح خونی
    168/280/427/250
  • مست عشق
    120/214/320/750
  • زودپز
    ۹۲/۶۲۸/۹۳۸/۰۰۰
  • پول و پارتی
    ۸۸/۷۵۹/۷۷۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۲۹/۱۰۴/۱۸۱/۵۰۰
  • قیف
    ۲۶/۲۷۷/۸۱۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۲/۳۰۵/۷۸۱/۱۰۰
  • قلب رقه
    ۱۲/۳۰۰/۹۶۸/۵۰۰
  • ملاقات با جادوگر
    11/345/347/500
  • شه‌سوار
    ۱۰/۲۲۹/۰۲۳/۵۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۰/۱۹۷/۸۹۳/۵۰۰
  • در آغوش درخت
    ۶/۶۷۶/۱۱۱/۵۰۰
  • آغوش باز
    ۲/۴۷۲/۷۲۵/۰۰۰
  • استاد
    ۵۰۴/۰۰۲/۵۰۰
  • آنها مرا دوست داشتند
    ۱۷۷/۱۶۵/۰۰۰
  • لختگی
    ۹۷/۳۶۵/۰۰۰
  • نفرین آرتا
    ۳۴/۴۳۵/۰۰۰