به گزارش خبرنگار سینما صبا، ابراهیم عامریان که کار خود در زمینه تهیهکنندگی را با مسعود اطیابی و اولین قسمت «تگزاس» در سال ۹۶ شروع کرد، تاکنون فیلمهای پرمخاطب «تگزاس»، «تگزاس۲»، «دینامیت»، «انفرادی»، «نارگیل۲»، «فسیل» و «تگزاس۳» را روانه اکران کرده که جز «فسیل» که از نظر جذب مخاطب و فروش سینماها در سینمای ایران و شبکه نمایش خانگی رکوردی منحصر به فرد را ثبت کرد، مابقی کارهایش نیز در سال نمایش خود رکوردشکن و پرمخاطب بودهاند، به طوری که او با همین رزومه اندک، توانسته است رزومه چهلساله «محمدحسین فرحبخش» ۶۴ ساله و موفقترین تهیهکننده در تولید فیلمهای پرمخاطب را (که سرآمدشان فیلمهای پرمخاطبی چون نیش، کما، فیلمهای موفق زنها فرشتهاند ۱و ۲ و … است) تحتتاثیر قرار دهد.
فیلم «تگزاس۳» ساخته مسعود اطیابی و به تهیهکنندگی ابراهیم عامریان، امروز از فروش ۲۰۰ میلیارد تومان در سراسر کشور میگذرد و به این ترتیب میتواند با عبور از «هتل» (ساخته مسعود اطیابی به تهیهکنندگی محمد شایسته)، جدیترین رقیب «فسیل» ۳۲۵ میلیاردی (به تهیهکنندگی خودش) باشد گرچه بعید است حالا حالا فیلمی بتواند به رقم فروش آن فیلم نزدیک شود.
او در سال ۹۷، در متنی نوشته بود: «تگزاس با توجه به ماه رمضان، تب و تاب بازی های جام جهانی و نوسانات اقتصادی ، توانست ده هفته عنوان صدرنشین فروش هفتگی را حفظ کند و با تمامی این اوضاع و احوال در همین سه روز پایانی هفته گذشته ۶٠٠ میلیون تومان فروش داشته باشد. تمامی کارشناسان و دست اندرکاران سینما به طور حتم میدانند که اگر این شرایط در بین نبود، به طور قطع تگزاس میتوانست به فروشی بسیار بالاتر از رقم فعلی دست پیدا کند. فیلمی که ۵ میلیارد تومان برای ساختش هزینه شده فقط به صرف شاد کردن دلهای مردم تا فارغ از هرگونه تورم و خستگی ساعت خوشی را کنار خانواده خود سپری کنند. از مسئولین محترم تقاضا میکنم اجازه ندهند سرمایههای سینمای ایران هدر رود. از فیلمهای مستقل حمایت کنند. تگزاس را یاری کنند تا مردم با دیدن یک کمدی مفرح لحظاتی فارغ از تمامی دغدغههایشان باشند که هدف از ساخت فیلم نیز همین بوده است.»
او بعد از آن سال، توانست «تهیهکنندگی مستقل» خود را با ساخت فیلمهای پرمخاطب در «عامریان فیلم» بیشتری ادامه دهد و به آمار جالب توجه امروزی برسد و تندیس آئین سپاس تهیهکنندگان سینمای ایران را هم از آن خود کند.
در شماره روز گذشته روزنامه صبا، نقدها و نوشتههایی درباره «تگزاس۳» منتشر شده است که باردیگر بر معادله پرمجهولی تاکید میکند که در آن، غالبا فیلمهای سرگرمکنندهای که از سوی مخاطبان با استقبال وسیع روبهرو میشوند، از نگاه منتقدان فیلم و کارشناسان، دارای شاخصههای سینمایی قابلقبول نیستند که البته در این ماجرا، به استثنایی چون فیلم «فسیل» برمیخوریم که بازخوردهای مثبتی در بین طیفی از منتقدان سینمایی داشت و حتی این معادله را هم تا حدودی حل کرد…
There are no comments yet