مروری بر جدول پخش سریال‌های تلویزیون در آخرین ماه تابستان / چه سریال‌هایی در صف رسیدن به آنتن هستند؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۱۹
صبا گزارش می‌دهد؛

مروری بر جدول پخش سریال‌های تلویزیون در آخرین ماه تابستان / چه سریال‌هایی در صف رسیدن به آنتن هستند؟

رسانه ملی در روزهای پایانی تابستان، سه سریال ایرانی و دو سریال خارجی را از شبکه‌های مختلف روانه آنتن می‌کند که در ادامه با آن‌ها بیشتر آشنا می‌شوید.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، رسانه ملی در روزهای پایانی تابستان، پخش سریال‌های متفاوتی را در ژانرهای گوناگون از شبکه‌های مختلف سیما آغاز کرده‌است. طوبی غریبه آقای قاضی عنوان سه سریال ایرانی است که در جدول پخش سریال های تلویزیون قرار دارند و در آن ها بازیگران نام آشنایی همچون حمید گودرزی، پژمان بازغی،  هومن برق نورد، امین زندگانی، فرهاد آییش، شبنم قربانی، بهزاد خلج، رحیم نوروزی در آن‌ها به ایفای نقش می‌پردازند؛ همچنین دو سریال خارجی دیگر نیز که یکی از آن‌ها در سال ۲۰۲۱ و دیگری در سال ۲۰۲۳ تولید شده است از شبکه‌های تلویزیون روانه آنتن می‌شوند. در این گزارش  اطلاعات بیشتری از این سریال‌ها را می‌خوانید و در ادامه با سریال‌هایی که در انتظار پخش هستند، آشنا خواهید شد.

«طوبی»

یکی از سریال‌هایی که این روزها روانه آنتن می‌شود، سریال تاریخی «طوبی» به کارگردانی سعید سلطانی و تهیه‌کنندگی سیدحامد حسینی است که از ۱۳ مردادماه ۱۴۰۳ از شبکه یک سیما روی آنتن رفته و تاکنون ۱۸ قسمت از آن به پخش رسیده است.

این سریال در ایران و عراق فیلمبرداری شده‌است و بازیگران نام آشنایی همچون هومن برق نورد، امین زندگانی، فرهاد آییش، شبنم قربانی، فریبا متخصص، رامین راستاد، مهدی سلوکی، سودابه بیضایی، پرویز فلاحی پور و رحیم نوروزی در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

«طوبی» داستان زنی از مبارزان انقلابی در دوران رژیم پهلوی را روایت می‌کند که برای حفظ خانواده‌ خود تلاش می کند؛ در واقع ماجرای این سریال از سال ۱۳۵۰ آغاز و تا سال ۱۳۸۲ ادامه پیدا می‌کند و محوریت آن خانواده و پیاده روی اربعین است.

سعید سلطانی کارگردان این سریال، یکی از کارگردان های پرکار تلویزیون در دهه ۷۰، ۸۰ و ۹۰ بوده که بیشتر با سریال‌های «پس از باران» و «ستایش» شناخته می‌شود.

فیلمنامه این سریال ۵۰ قسمتی توسط سیدحسین امیر جهانی که پیش‌تر فیلمنامه سریال «نجلا» نیز به قلم او روانه آنتن شده به نگارش رسیده‌است و «طوبی» هر شب ساعت ۲۲:۱۵ دقیقه از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

«غریبه»

همچنین سریال «غریبه» نیز که از ۲۷ مرداد ماه ۱۴۰۳ به کارگردانی سروش محمدزاده و تهیه‌کنندگی جواد فرحانی روانه آنتن شده، یکی دیگر از سریال‌هایی است که در ماه پایانی تابستان می‌توانید آن را تماشا کنید.

سروش محمدزاده پیش‌تر کارگردانی سریال «سوران» را برعهده داشته و جواد فرحانی نیز در اثر قبلی خود تهیه‌کنندگی سریال «افعی تهران» را برعهده داشته است.

پژمان بازغی، حمید گودرزی، اسماعیل محرابی، پور انداخت مهیمن، محیا دهقانی، هلن نقی لو و رضا فیاضی از جمله بازیگران چهره سریال «غریبه» هستند.

داستان این سریال درباره مصطفی نخبه داروسازی است که در آستانه ازدواج ناگهان براساس شواهدی احساس می‌کند همسر مرحومش که سه سال پیش در دریا غرق شده، زنده است. مصطفی در جست‌وجوی این راز با داستان‌های تو در تویی مواجه می‌شود.

تاکنون ۷ قسمت از «غریبه» پخش شده و این سریال قرار است در ۳۶ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای، هر شب حوالی ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه از شبکه سه سیما پخش شود.

 

«آقای قاضی»

فصل دوم مجموعه «آقای قاضی» با عنوان «آقای قاضی؛ شعبه ۱۲۱» نیز از ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ همچون فصل اول به کارگردانی سجاد مهرگان و تهیه‌کنندگی آن سیدحسام حسینی پخش خود را آغاز کرده‌است.

در این فصل بهزاد خلج همچنان نقش آقای قاضی را ایفا می‌کند و وارد یک شعبه جدید به نام شعبه ۱۲۱ می‌شود، و با داستان هایی متفاوت به جنبه‌های دیگری از آموزه‌های حقوقی می‌پردازد و در فصل دوم این مجموعه، آقای قاضی به پرونده‌هایی پیچیده‌تر با موضوعاتی مختلف خواهد پرداخت.

این فصل از «آقای قاضی» هم فضایی باورپذیر دارد و جعفر جمشیدی (منشی) و مسعود بهرامی (سرباز عارف آسترکی) به عنوان بازیگران ثابت سریال، عملکردی خوب دارند.  از بازیگرانی که در هر پرونده نقش‌آفرین شخصیت‌های مختلف هستند نگذریم. آنها صاحب شهرت نیستند ولی کارشان را در نهایت کیفیت انجام می‌دهند. همچنین کارگردان در فصل دوم هم ریتم را حفظ کرده و به همین خاطر سری دوم «آقای قاضی» دارای ضرباهنگ منطقی است.

تا کنون ۲۶ قسمت از این مجموعه پخش شده است و پنجشنبه و جمعه هر هفته حوالی ساعت ۲۱:۱۵ از شبکه دو سیما پخش روانه آنتن می‌شود.

 

«ضد حمله» 

سریال «ضد حمله» به کارگردانی احمد علا الدیب در پی شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس از پنج شنبه ۱۱ مرداد ساعت ۲۳ از شبکه تهران در حال پخش است.

این سریال با موضوع ضد اسرائیلی تولید سال ۲۰۲۱ کشور مصر است و هنرمندانی همچون هند صبری، احمد عز، صلاح عبداله و مایان السید در ژانر حادثه ای و درام در آن ایفای نقش کرده اند.

 

در خلاصه داستان «ضد حمله» آمده است: سیف العربی مامور مخفی اطلاعات مصر ماموریت دارد در عراق در مورد نفوذی های اسرائیلی و اهداف پیش روی آنها در منطقه اطلاعات جمع آوری کند. از طرفی دینا ابوزید همکار سیف در اروپا به دنبال نفوذ در سازمان های اسرائیلی است تا بتواند از این طریق افرادی را که برای سازمان کار می کنند را شناسایی کنند.

سازمان جاسوسی اسرائیل توسط شخصی به نام ریکاردو سعی در ارسال اسلحه به صحرای سینا دارد و در قالب امداد رسانی و شرکت های دارویی و غذایی نیروهای خود را در مصر و منطقه جابجا می کند.

هدف این سازمان بمب گذاری در اجلاس مصر است که با تلاش سازمان اطلاعات مصر سیف و دینا موفق به خنثی کردن اهداف آنها و دستگیری عوامل نفوذ می شوند و… .

«منطقه دوردست» 

پخش مینی سریال «منطقه دوردست» محصول سال ۲۰۲۳ با بازی نیکل کیدمن از شنبه ۲۷ مردادماه از شبکه چهار آغاز شده است.

«منطقه دور دست (Faraway Downs)» مینی سریال جدید ۵ قسمتی شبکه چهار است که از بامداد ۲۷ مرداد به روی آنتن شبکه می‌رود. این مجموعه یک درام، تاریخی و ماجراجویانه، محصول ۲۰۲۳ کشورهای استرالیا و آمریکاست به کارگردانی باز لورمن (Baz Luhrmann) که در آن نیکول کیدمن ( Nicole Kidman)، هیو جکمن ( Hugh Jackman) و شیا آدامز (Shea Adams) به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 

در خلاصه داستان سریال آمده: سارا اشلی، به استرالیا می رود تا دارایی شوهرش را به فروش برساند. او با مرگ همسرش در استرالیا ماندگار و با آغاز جنگ جهانی دوم به همراه مردی به نام جک و پسر بچه دو رگه‌ای به نام نالا درگیر ماجراهایی می‌شود.

این مجموعه از درگاه تخصصی IMDB امتیاز ۷ از ۱۰ را کسب کرده است.

اولین قسمت این مینی سریال، ساعت صفر بامداد شنبه، ۲۷ مرداد، به روی آنتن شبکه چهار می‌رود و در ساعت های ۱۱ و ۱۸ همان روز بازپخش می‌شود.

 

در انتظار پخش

«هشت پا»

احمد معظمی پس از کارگردانی سریال موفق و پربیننده «بازپرس» که قدردانی رئیس سازمان صدا و سیما و رئیس قوه قضاییه را به دنبال داشت، حالا با سریال «هشت پا» که سال گذشته در سکوت خبری تولید شده است، راهی آنتن می‌شود.

این سریال با صحنه‌های متعدد اکشن و پلیسی، پروسه طولانی جلوه‌های بصری را به دنبال داشت و قرار است از هفته اول مهر ماه پخش آن از یکی از شبکه‌های سیما آغاز شود.

«هشت پا» در ۲۰ قسمت به نویسندگی علی طالب‌آبادی و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی به سفارش مرکز سیما فیلم و معاونت فرهنگی اجتماعی فراجا (ناجی هنر) تولید شده و موسسه فرهنگی هنری وصف صبا مجری طرح سریال است.

مدتی پیش سردار سعید منتظرالمهدی، سخنگو و معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس از پشت صحنه این مجموعه دیدن کرد و در سخنانی اهمیت ساخت فیلم‌های پلیسی و تأثیر آن در بالا رفتن آگاهی خانواده‌ها در خصوص برخی موضوعات که جوانان و فرزندان آنها را تهدید می‌کند (اشاره به بلای خانمان‌سوز مواد مخدر، اعتیاد و برخورد پلیس با سوداگران مرگ) پرداخت و به فیلم‌سازان با توجه به نیازهای جامعه و استقبال بسیار زیاد مردم از ژانرهای پلیسی، در خصوص ساخت فیلم‌های هنری فاخر تاکید کرد.

«عفیف»

«عفیف» نیز یک سریال ملودرام اجتماعی است که محمود معظمی کارگردانی این سریال را بر عهده دارد و تولید این سریال را سال گذشته کلید زده است و در چند ماه اخیر هم در حال تصویربرداری بوده است.

این سریال اثری پربازیگر است که ترکیبی از چهره‌های شناخته شده و کمتر شناخته شده در آن حضور دارند. علیرضا خمسه، حمیدرضا پگاه، ثریا قاسمی، ارسلان قاسمی، امیرمحمد زند، محمد حاتمی و … از جمله بازیگران این سریال تلویزیونی هستند.

همچنین یکی از مجریان تلویزیون که در این سال ها در عرصه بازیگری هم پرکار بوده در این سریال به ایفای نقش می‌پردازد. قصه این ملودرام اجتماعی به موضوعات مختلفی می پردازد که اینفلوئنسرها از جمله این موضوعات هستند.

سریال «عفیف» به کارگردانی محمود معظمی و تهیه کنندگی رامین موسوی این روزها مراحل تصویربرداری را می‌گذراند.

سریال «رویان»

سریال «رویان» این روزها به کارگردانی شکیل مظفری و تهیه کنندگی مصطفی علمی فرد در حال تصویربرداری است. البته پیش از این نام داوود بیدل کارگردان سینما و تلویزیون به عنوان کارگردان این سریال مطرح شده بود.

این سریال  با محوریت پژوهشگاه رویان به دستاوردهای علمی در این پژوهشگاه می پردازد.

مریم مومن، حمیرا ریاضی، ندا قاسمی، کاوه خداشناس و … از جمله بازیگرانی هستند که در این سریال نقش آفرینی می‌کنند.

فیلمنامه این مجموعه که چند ماه روی آن کار شده توسط امیرعباس پیام نوشته شده است. خط اصلی قصه سریال درباره دکتر سبحان ایمانی است که گروهی از متخصصان شاغل در رویان را در قالب یک کارگروه به کار می‌گیرد که زندگی شخصی هر یک از افراد گروه، داستان‌های پرکششی دارد.

تاکنون بیش از نیمی از تصویربرداری این سریال انجام شده و هنوز هم ضبط پروژه ادامه دارد.

 

«جان برادر» 

سریال «جان برادر» که نام پیشین آن «تانک‌خورها» بود، با موضوع شکل‌گیری گردان زرهی ۷۷ خراسان ساخته می‌شود که کارگردان آن پرویز شیخ‌طادی و تهیه‌کنندگی آن برعهده ایرج محمدی است.

این سریالی در فضایی جدی و با رگه هایی از طنز است که در حوزه دفاع مقدس ساخته می شود و در آن بازیگرانی چون آرش مجیدی، بهراد خرازی و سروش جمشیدی و … به ایفای نقش می‌پردازند.

گمانه زنی‌ها حاکی از آن است که تصویربرداری «جان برادر» تا خردادماه امسال به طول خواهد انجامید و این سریال در ۲۶ قسمت روانه آنتن خواهد شد.

 

«سلمان فارسی»

«سلمان فارسی» مجموعه تلویزیونی در حال ساخت در ژانر درام تاریخی به کارگردانی و نویسندگی داوود میرباقری و تهیه‌کنندگی حسین طاهری است که تصویربرداری آن از ۱۰دی ۱۳۹۸ آغاز شده‌ است. این مجموعه قرار است در ۶۰ قسمت ساخته‌شود.

گفته‌ می‌شود سلمان‌فارسی تاالان بزرگ‌ترین‌ پروژه‌ تاریخ‌ نمایش‌ ایران محسوب‌ می‌شود. این سریال داستان سلمان‌ فارسی را در سه دوره ی تاریخی بیزانس، ایران ساسانی و حجاز صدراسلام به تصویر می‌کشد.

علیرضا شجاع‌نوری، محمدرضا هدایتی، زنده‌یاد چنگیز جلیلیوند، تورج نصر، احترام برومند، دارویش فرهنگ و…از بازیگران این سریال تلویزیونی‌اند. محمدرضا هدایتی به‌ تازگی در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره حضورش در سلمان فارسی گفت: در این سریال نقش یک هندی را بازی می‌کنم که مباشر یک تاجر است. نقش آن را فرهاد اصلانی بازی می‌کند، ما ازهند به ایران می‌آییم و اتفاقات دیگری که رخ می‌دهد.

تصویربرداری این سریال در فصل ایران به شهرک غزالی رسیده و قرار است بازیگران جدیدی به سریال اضافه شوند که تعداد آنها به بیش از ۶۰ نفر می‌رسد.

 

«ناریا»

سریال «ناریا» هم این روزها به کارگردانی جواد افشار و به تهیه‌کنندگی محمد مصری‌پور در حال تصویربرداری است و گروه تولید به‌زودی به ارمنستان و یکی از کشورهای عربی سفر می‌کنند.

آیسل کاپلان (از کشور ترکیه)، آن ماری سلامه (بازیگر لبنانی) و ژاکلین آواره و واهاک عزیزیان (بازیگران ارمنی) از جمله هنرمندانی هستند که در کنار چند بازیگر ایرانی این سریال در استانبول مقابل دوربین رفته‌اند.

همزمان با ضبط پلان‌های مربوط به ترکیه، گروه تولید دوم این سریال به کارگردانی هادی افشار مشغول تصویربرداری لوکیشن‌های مربوط به تهران بوده‌اند تا «ناریا» هرچه سریع‌تر برای پخش از تلویزیون آماده شود.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها پس از اتمام بخش‌های تهران، گروه برای ادامه کار عازم یکی از کشورهای عربی، ارمنستان و یکی از شهرهای دیگر ترکیه خواهند شد. ضمن اینکه تاکنون حدود ۶۰ درصد از تصویربرداری این سریال انجام شده است و مراحل تدوین و پس تولید نیز بطور همزمان انجام می‌شود.

محمدرضا شریفی‌نیا، اظم بلوچی، فریبا متخصص، کاوه سماک‌باشی، افسانه چهره‌آزاد، حسن میرباقری، نسیم ادبی، ویدا جوان، کمند امیرسلیمانی، سپند امیرسلیمانی، هامون سیدی، رامبد شکرآبی، آزیتا ترکاشوند، حسن اسدی، اتابک نادری، وحید شیخ‌زاده، افشین سنگ‌چاپ، احمد پورخوش، آزاده ریاضی، فرشید نوابی، نادیا شادمان، دنیا دهقان، سیروس سپهری، زهرا فراهانی، جلیل بشتام، سعید پاکزاد، مریم عطیه میرزایی، فریبا صادقیان، معصومه پاشایی، میثم ولی‌خانی، فاطمه حسینی،، آشا محرابی، خسرو شهراز، مهرداد ضیایی، حسین سحرخیز، رز رضوی، شراره رخام، شاهد احمدلو، سولماز حصاری، بهمن دان، صدرالدین حجازی، مهدی شیخ عیسی، ملیکا عبداللهی، محمد حاجی بابایی، مهدی شاکریان گروه بازیگران «ناریا» را تشکیل می‌دهند.

«ناریا» به سفارش مرکز فیلم و سریال معاونت برون‌مرزی و با مضمونی گنگستری و پلیسی روایتگر داستان هوژان، دختر نخبه و دانشمند ایرانی است که در اوج شکوفایی علمی‌اش به دنبال اختراع پدیده‌ای می‌رود که قرار است ایران را بی نیاز به واردات محصولی استراتژیک کند. در این بین گروهی از تبهکاران و گنگسترهای داخلی و خارجی وارد ماجرا می‌شوند و… .

فیلمنامه این سریال به نویسندگی حمید رسول‌پور و سمیه تاجیک در ۵۰ قسمت به نگارش درآمده و جواد افشار نیز بیش از یک سال روی این فیلمنامه پرداخت نهایی را انجام داده است.

چند سریال دیگر؛

در این میان سریال‌هایی هم هستند که در مراحل مختلف تولید اعم از مذاکره، نگارش، پیش‌تولید، تولید، پس‌تولید یا آماده پخش پیش می‌روند از جمله «مسیر اصلی» به کارگردانی محمدرضا خردمندان درباره پروفسور بهاروند، دانشمند حوزه سلول‌های بنیادی یا «سرنخ۲»، «روزهای لاجوردی» با محوریت زندگی شهید لاجوردی، «سرباز کوچک امام» درباره آزاده سرافراز مهدی طحانیان و «تی‌مه‌ره» که به مبارزات عشایر ایرانی با استعمار انگلیس می‌پردازد.

همچنین به‌گفته مسئولین صداوسیما آمادگی تولید ۱۰ سریال جدید الف‌ویژه هم وجود دارد، مثل خواجه نصیرالدین طوسی، پوریای ولی و حضرت معصومه‌(س) که فیلمنامه و بخشی از پیش‌تولید آنها انجام شده است.

 


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    231/063/671/400
  • تمساح خونی
    168/255/197/250
  • مست عشق
    120/024/440/750
  • خجالت‌نکش۲
    83/565/115/200
  • پول و پارتی
    75/236/463/500
  • سال گربه
    64/591/860/000
  • قیف
    16/316/080/500
  • یادگار جنوب
    12/104/059/550
  • ملاقات با جادوگر
    10/154/125/000
  • مفت بر
    9/605/872/500
  • ساعت 6صبح
    6/682/846/250
  • قلب رقه
    6/682/092/000
  • شهرگربه‌ها۲
    5/039/137/000
  • در آغوش درخت
    4/758/831/500
  • شه‌سوار
    2/867/932/500
  • روزی روزگاری آبادان
    2/689/395/000
  • آغوش باز
    691/497/500
  • کارزار
    189/070/000
  • سودابه
    128/322/500
  • لختگی
    25/100/000